کد خبر: ۶۰۹۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۳ 22 May 2018
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید حسن مرتضوی فعال حوزه تعلیم و تربیت در استان کهگیلویه و بویراحمد طی یادداشتی در خصوص اتمام سال تحصیلی و لزوم برنامه‌ریزی صحیح و اصولی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان در این استان این گونه آورده است که اگر در زمینه توسعه یافتگی از استان‌های دیگر عقب مانده‌ایم یکی از دلایل آن به برنامه‌های اوقات فراغت برمی‌گردد که برنامه‌ریزی درست و حسابی در دهه‌های اخیر در این حوزه نداشته‌ایم.

اگر از شیراز و اصفهان و اراک و یزد تعداد بیکاران بیشتری داریم علی‌رغم این که ظرفیت‌های خدادادی ما بیش از آن‌هاست یکی از دلایل آن فعل خواستن است که در زمینه اوقات فراغت به درستی صرف نشده است.

اگر در شیراز و اصفهان و یزد و مرکزی و سایر نقاط کشور مکانیک خوب، نانوای ماهر، برقکار فوق‌العاده و .... می‌بینیم و در استان خودمان کمتر از این دست افراد دیده می‌شود به دلیل بی‌توجهی هم ما مربیان و مدیران و هم مسؤولان و هم خانواده‌ها به اوقات فراغت دانش‌آموزان بوده است.

در این زنجیره شاهد معیوب بودن همه حلقه‌ها هستیم یعنی این که اولا خانواده‌ها دغدغه‌ آن چنانی برای فرزندان خود جهت پر کردن اوقات فراغت ندارند.

آن دسته از والدینی هم که فرزندان خود را در تابستان به کلاس‌های اوقات فراغت می‌فرستند بسیاری از آن‌ها برای راحت شدن کار خود و تلاش برای فراهم کردن زمینه خواب خوش ظهرگاهی و تابستانه فرزندان را به کلاس‌ها می‌فرستند که نتیجه آن برای والدین و فرزندانشان هیچ و پوچ است.

ما مدیران و مربیان و معلمان هم چندان رغبتی برای ادامه کار پس از یک دوره 9 ماهه سر و کله زدن با دانش‌آموزان و همراهی آن‌ها در پر کردن واقعی اوقات فراغت نداریم.

مسؤولان هم که نشان داده‌اند برای اوقات فراغت دانش‌آموزان برنامه‌ریزی مقطعی و روزمره دارند و هر سال همان برنامه‌ها و البته با کیفیت کمتر برگزار می‌شود.

البته در سال‌های اخیر آن چه که بیش از همه به برنامه‌های اوقات فراغت در استان آسیب رسانده موازی‌کاری دستگاه‌هاست که معلوم نیست دست آخر متولی و محور برنامه‌های اوقات فراغت چه دستگاهی است؟.

حال با این تفاسیر باید طرحی نو برای اوقات فراغت دانش‌آموزان دراندازیم و به فکر برنامه‌های متنوع و اثرگذار برای بچه‌ها بسته به نوع ذائقه آن‌ها باشیم.

باید بپذیریم که در همه سال‌های اخیر قدمی نو و ابتکاری که تحول‌‌ساز باشد برای اوقات فراغت بچه‌ها برنداشته‌ایم و همین موجب شده فرزندانی عاری از هنر و توانمندی داشته باشیم و همین موجب درجا زدن استان خواهد شد.فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار