البته شوهرم از من مي‌خواهد نگران نباشم و مي‌گويد پشتم هست و كار من هم به‌طور متقابل تاثيري در این موضوع مهم نخواهد داشت.
کد خبر: ۶۱۰۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱ 24 May 2018
آیین تودیع و معارفه فرماندار سابق و معرفی سرپرست جدید فرمانداری دنا امروز یکشنبه با حضور محمد کاظم نظری معاون سیاسی و امنیتی استاندار و جمعی از مسئولان اجرایی استانی و شهرستانی برگزار شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، نادیا صداقت که پیش از این معاون سیاسی فرماندار شهرستان دنا بود نخستین زن در کهگیلویه و بویراحمد است که به سمت فرمانداری منصوب می‌شود.
عباس بهشتی رو فرماندار پیشین شهرستان دنا در پاییز سال 1394 به این مسئولیت گمارده شده بود.
شهرستان دنا با 2 بخش مرکزی و پاتاوه و جمعیتی حدود 50 هزار نفر به مرکزیت سی سخت در 35 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع است.
عباس بهشتی همچنین امروز در حکمی از سوی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به عنوان سرپرست پدافند غیرعامل استان منصوب شد.
مسیری که این "زن" برای فرماندار شدن پیموده است
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، نادیا صداقت که اولین فرماندار زن در کهگیلویه و بویراحمد است ، در مصاحبه ای از چگونگی پیمودن این مسیر تا رسیدن به منصب فرمانداری گفته است.
صداقت در پاسخ به این سئوال "چه مسيري را براي فرماندار شدن طي كرديد؟" گفت : من ١٨ سال سابقه كار در فرمانداري دنا دارم. از ابتداي شروع به كارم تا الان هميشه در سمت‌هاي مختلفي در فرمانداري دنا مشغول به كار بوده‌ام. با ديپلم سر كار آمدم و ماشين‌نويس بودم. بعد از ماشين‌نويسي فوق ديپلم گرفتم و كارشناس شدم. بعد از آن از آنجايي كه رشته‌ام حسابداري بود، در سمت حسابدار مشغول به كار شدم و بعد از آن در حوزه‌هاي ديگر به كارم ادامه دادم. هم كارشناس انتخابات بودم و در انتخابات‌ها بيشترين پيگيري‌ها را خودم انجام مي‌دادم. يك سال و نيم حسابدار بودم و بعد از آن به عنوان معاون سياسي به كارم ادامه دادم. سه سال و خرده‌اي به عنوان معاون سياسي مشغول به كار بودم و بعد از آن هم كه الان بالاخره به عنوان فرماندار انتخاب شدم.
برای یادگیری تجسس می کردم/عارم نمی شد
وی در پاسخ به این سوال که براي رسيدن به مرحله‌اي كه الان به آن رسيده‌ايد، چه مانعي سخت‌تر از همه بود؟ به هرحال به عنوان يك زن آن هم در شهرستان‌ها كه شايد بهاي كمتري به زنان بدهند، چگونه توانستيد به اين موقعيت برسيد و فرماندار شويد؟ پاسخ داد : من پشتوانه خوبي داشتم. شوهرم واقعا پشتوانه خوبي بود كه من به اينجا برسم. خودم هم واقعا پشتكار خوبي داشتم. هر مسووليتي كه به من پيشنهاد مي‌شد، با هر سختي‌اي كه بود مي‌پذيرفتم. به همين دليل هم تجربه‌ام در آن كار بالا مي‌رفت. من درباره همه كارهاي فرمانداري سعي مي‌كردم ياد بگيرم، تجسس مي‌كردم و از كساني كه بلد بودند سوال مي‌پرسيدم تا ياد بگيرم. هيچ‌وقت عارم نمي‌شد كه بگويم كاري را انجام نمي‌دهم. خودم به شخصه پيگير كار مردم مي‌شدم و هركاري را انجام مي‌دادم.
تنها سختی که در ادامه کار احساس می کنم
خانم صداقت که با روزنامه اعتماد سخن می گفت در ادامه به سوالی که از وی پرسیده می شود ، الان چه وضعيتي در «دنا» پيش رو داريد؟ چه موانعي پيش روي شما است؟ پاسخ می دهد :من ٣ بچه دارم؛ دختر بزرگم ١٨ ساله است و امسال كنكوري است، دختر دومم هم اول دبيرستان (سال دهم) است و يك پسر كوچك پنج ساله هم دارم. تنها چيزي كه فكر مي‌كنم برايم سختي ايجاد كند، بچه‌هايم و تحصيل آنها است كه نگرانم كار من به درس آنها لطمه وارد كند. البته شوهرم از من مي‌خواهد نگران نباشم و مي‌گويد پشتم هست و معتقد است تحصيل بچه‌ها به كار من لطمه نمي‌زند و كار من هم به‌طور متقابل تاثيري در تحصيل بچه‌ها نخواهد داشت. تنها چيزي كه مانع كارم شايد باشد، نگراني‌ام براي بچه‌هايم است وگرنه از نظر كاري مشكلي ندارم. ان‌شاءالله سعي و تلاشم را مي‌كنم كه اعتماد مردم و مسوولان را به درستي پاسخ دهم.
مهمترین کاری که برای مردم دنا خواهم کرد
وی در پاسخ به سوالی دیگر که "مهم‌ترين كاري كه مي‌خواهيد براي دنا انجام دهيد، چيست؟" اینگونه پاسخ داد :سياست‌هاي دولت تدبير و اميد را در شهرستان دنا پيگيري و عملي مي‌كنم. همچنين بايد مشكلات عمومي مردم را به جد پيگيري كنم. با توجه به بحث كم‌آبي اين روزها بايد در روستاهايي كه مشكل كم‌آبي دارند و شرايط‌شان بحراني است، بيشتر حضور پيدا كرده و مشكلات‌شان را پيگيري كنم. پروژه‌هاي عمراني روستاها و شهرستان را پيگيري مي‌كنم و اعتبارات بيشتري را براي‌شان از منابع استاني بگيرم. تلاشم را بيشتر كنم كه به جامعه زنان كشور و زنان شهرستان و استان‌مان توجه بيشتري شود. ان‌شاءالله زنان ديگر هم بتوانند پست‌هاي بالاتر و كليدي را بگيرند و از ظرفيت زنان استفاده شود.
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
بویراحمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
مسیرلازم به پیمودن نداشت شوهر ایشان یاور زارعی بود قرار بود بزارنش فرماندار مشکل داشت برای رضایتش خانمش را گذاشتن والا خیلی نیروی توانمند و تحصیل کرده در شهر سی سخت بود که توانایی وزارت را داشتند ولی مطمئنا همین خانم از تحصیل کرده های خارج از سی سخت بهتر و قویتره
دوستی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
با پارتی بازی میتوان ریس جمهور هم شد
دنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
با دو تا شام به مسئولین و نماینده می توان هر جا خواست پست بگیرید
هدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
lمگرمردان دنامرده اندیازن ذلیل شده اند این طرح فمنیستی راخانم فرماندارهم قبول داردکه به تربیت بچه هایش لطمه خواهدزذ
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
دنیا هرکی هرکی شده که خانم صداقت فرماندار شد والا خود......... نداره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار