فرمانده گردان امام علی : آن آقایی که از «قم» به جبهه آمد با آن آقایی که از منطقه محروم «زيلايي» می‌آمد، فرق می‌کرد، قم در هر کوچه‌اش یک آخوند و مرجع تقلید بود اما من بچه زيلايي آخوند و روحانی ندیده بودم.
کد خبر: ۶۱۱۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۷ 26 May 2018
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، «علی‌مردان روستاد» فرمانده گردان امام علی (ع) در دوران دفاع مقدس در همایش «مقاومت» که به همت تشکل مردم نهاد راه فردا برگزار شد، اظهار داشت: ما را وارد جنگ کردند و به ما حمله شد و این خود دانشگاهی بود که همه چیز جز دروغ و گناه در آن وجود داشت.

وی با تأکید بر اینکه از جوانان می‌خواهم که وصیت‌نامه شهدا را فراموش نکنند، افزود: ای جوانان دانشجو سؤالی را در ذهن خود تداعی کنید و جوابش را در وصیت‌نامه شهدا پیدا کنید و آن سؤال این است که آیا جوانان دهه شصت که به جنگ آمدند امام را دیده بودند؟ آن موقع تلویزیون، برق و امکانات دیگر نبود و جوان 18 ساله با تأسی از فرمان رهبر خود عازم جبهه شده و فرمانده جنگ می‌شد.
 
فرق آقایی که از زیلایی به جنگ رفت تا آقایی که از قم آمده بود

فرمانده گردان امام علی(ع) در دوران دفاع مقدس با بیان اینکه سؤال که آیا جواناني که خرمشهر را فتح کردند، تحریم نبودند؟ گفت: آن زمان در شرایط سختی قرار داشتیم اما جوانان‌مان کلام مولا و امام خود را از دل جان شنیدند و رفتند و شهید شدند.

روستاد با بیان اینکه بحث معنویات، قرآن و دعاهای کمیل و آن همه وحدت سبب پیروزی ما بود، عنوان کرد: آن موقع شرم و حیا و تقوای الهی به حدی بالا بود که خجالت می‌کشیدیم پشت تریبون برویم و خود را معرفی کنیم و ما تنها در یک چیز سبقت می‌گرفتیم و آن هم شهادت بود.

وی ابراز کرد: جنگ به معنای آدمکشی، ویرانی و خونریزی است اما در جنگ ما خداترسی، وحدت و برادری موج می‌زد، 24 ساعت در شبانه‌روز بیدار بودیم اما وقتی یک بسیجی را می ديدي، لبخند می‌زد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس خطاب به مسئولان با بیان اینکه تا «رجایی» و «چمران» نشوید نمی‌توانید بر قلب این جوان‌ها حکومت کنید، گفت: بچه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد به خود افتخار کنید زیرا ما در جنگ پیروزتر از همه بودیم.

روستاد تصریح کرد: آن آقایی که از «قم» به جبهه آمد با آن آقایی که از منطقه محروم «زيلايي» می‌آمد، فرق می‌کرد، قم در هر کوچه‌اش یک آخوند و مرجع تقلید بود اما من بچه زيلايي آخوند و روحانی ندیده بودم.

وی با بیان اینکه بچه‌های عشایر با اقتدار آرپیجی را برداشته و با توسل به ابوالفضل‌العباس تانک‌ها را شکار می‌کردند، خاطرنشان کرد: نقش استان کهگیلویه و بویراحمد در جنگ از خلیج فارس گرفته تا کردستان و سلیمانیه بی‌نظیر است.

فرمانده گردان امام علی(ع) در دوران دفاع مقدس گفت: شهیدی را از استان کهگیلویه و بویراحمد نمی‌بینید که تیر در پیشانی یا سینه‌اش نخورده باشد و این نشان می‌دهد که شهدای استان ما همه از روبرو شهید شدند، اهل فرار نبودند و در شهادت سبقت می‌گرفتند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار