رییس پارک علم و فناوری خوزستان عنوان کرد:
رییس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: در استان خوزستان اگرچه در زمینه خیرین مدرسه‌ساز وضعیت خوب است، اما در حوزه خیرین دانشگاهی نسبت به سایر استان‌ها تفاوت بسیار زیادی وجود دارد.
کد خبر: ۶۱۲۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹ 28 May 2018

بابک مختاری در جلسه شورای علمی نخبگان استان خوزستان که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: باید به بحث آینده‌نگری و آینده‌پژوهی در بنیاد نخبگان توجه شود. اکنون 16 ستاد در بنیاد نخبگان وجود دارد که ستاد توسعه فرهنگ دانش‌بنیان از این ستادها است.

وی افزود: با توجه به تحولات سریعی که در دنیا رخ می‌دهد، اگر ممکن باشد جلسات ماهانه‌ای با بنیاد نخبگان خوزستان برگزار و ماحصل آن به مقامات اجرایی استان گزارش شود.

رییس پارک علم و فناوری خوزستان عنوان کرد: انقلاب صنعتی چهارم، 20 سال است که اجرا و چند سالی است که در دنیا مطرح شده است. این انقلاب بحثی است که شیوه تولید و زندگی را عوض خواهد کرد. بسیاری از مشکلات در حوزه تولید ما مربوط به این بحث است که اگر موشکافی نشود، مانند بحث انقلاب صنعتی اول و شرایط دوران قاجار خواهد شد.

مختاری ادامه داد: تغییرات و تحولات چنان سریع و اثرگذار است که هیچ دولتی به راحتی نمی‌تواند با آن کنار بیاید، مگر اینکه زیرساخت‌های لازم را فراهم کند.

وی با تقدیر از تشکیل مجمع خیرین علم و فناوری عنوان کرد: در استان خوزستان هر چقدر در زمینه خیرین مدرسه‌ساز وضعیت خوب است، اما در حوزه خیرین دانشگاهی نسبت به سایر استان‌ها تفاوت بسیار زیادی وجود دارد.

رییس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: یکی از مشکلات اساسی در حوزه فناوران در زمینه علوم پزشکی است که معمولا افرادی که می‌خواهند وارد این کار شوند، باید برای مجوز چنان مراحل سخت و طاقت‌فرسایی را بگذرانند که در بین راه کم می‌آورند. اخیرا قرار شده که پردیس سلامت پارک‌های علم و فناوری با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در هر استان شکل بگیرد.

مختاری تصریح کرد: ما در ایام تابستان و پاییز قصد داریم چند ورکشاپ در حوزه تجاری‌سازی و موارد مشابه برگزار کنیم که با همکاری با بنیاد نخبگان هزینه‌ها کمتر خواهد شد. خوراک پارک‌های علم و فناوری از دانشگاه‌ها می‌آید و در این حوزه حاضر هستیم صددرصد هزینه‌ها را برای برگزاری پایگاه‌های آموزشی و مدارس تابستانه کسب و کار و مواردی از این قبیل متقبل شویم.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار