کد خبر: ۶۱۲۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۶ 28 May 2018
در نشست امور بانوان از افتتاح زایشگاه جدید بیمارستان امام سجاد(ع) تا پایان خرداد ماه خبر داده شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، نشست امور بانوان و خانواده استانداری امروز دوشنبه با حضور بانوان مشاور در دستگاه‌های اجرایی و مشاوران فرمانداران شهرستان‌های استان برگزار شد.

در این نشست که از حضور بانوانی که با تاخیر به جلسه آمده بودند ممانعت شد، بانوان مشاور در دستگاه‌های مختلف استان به بیان مشکلات در حوزه زنان پرداختند.

یکی از این افراد به وضعیت بیمارستان امام سجاد و بخش زایشگاه این بیمارستان اشاره کرد و گفت: زایشگاه بیمارستان امام سجاد(ع) وضعیت مناسبی ندارد و در شان بانوان استان نیست.

اما وضعیت نامناسب پارک بانوان یاسوج، نبود پارک کودک، مشکلات اشتغال زنان در جوامع محلی، ترک تحصیل دختران در برخی مناطق استان از جمله بهمئی به دلیل نبود خوابگاه، اعتیاد زنان، عدم انجام مطالعات در خصوص آسیب‌های اجتماعی در حوزه زنان و ....مشکلات و موانع مطرح شده در حوزه زنان بود.

بعد از بحث و اظهار نظرها، آذر صفایی‌نیا مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: وقتی از بانوان برای حضور در نشست دعوت می‌شود سر وقت در جلسه حاضر شوند و به نشست‌های بانوان اهمیت دهند.

وی بیان کرد: کارگروه زنان و خانواده یکی از اعضای شورای برنامه‌ریزی استان است که با ارائه برنامه به دنبال جذب اعتبارات هستیم.

وی تصریح کرد: پست مشاور امور بانوان پست سازمانی محسوب نمی‌شود لذا از بانوانی که دغدغه حوزه زنان را ندارند می‌خواهم این پست را در اختیار افراد دغدغه‌مند قرار دهند.

این مسؤول در ادامه سخنان خود در خصوص وضعیت پارک بانوان گفت: پارک بانوان مرکز استان نقاط ضعف فراوانی دارند که این موضوع رصد را می‌کنیم و تا زمان پیدا شدن سایت مناسبی برای پارک بانوان کمبودهای این مکان رفع خواهد شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد از تشکیل کارگروه امور اقتصادی در حوزه زنان خبر داد و گفت: با تشکیل کارگروه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، بهداشت و روان و حقوق کودک از ظرفیت زنان استفاده خواهیم کرد.

صفایی‌نیا بیان کرد: ایجاد بازارچه صنایع دستی از خواسته‌های زنان استان است که با حضور معاونت عمرانی، شهرداران و فرمانداران این بازارچه به صورت دائمی در شهرستان‌های استان ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به افتتاح زایشگاه جدید بیمارستان امام سجاد(ع) گفت: به گفته مشاور بانوان دانشگاه علوم پزشکی این زایشگاه تا پایان خرداد ماه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی در پایان با اشاره به اعتیاد زنان گفت: این موضوع به صورت جدی در دستور کار مدیران استان قرار گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار