کهگیلویه و بویراحمد؛
مراسم شهادت مولی الموحدين امیرالمؤمنین علی علیه السلام در فاطمیه شهر مارگون برگزار شد.
کد خبر: ۶۱۵۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۲۷ 07 June 2018

به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، رحم الله خواجه پور اظهار داشت: امیرالمومنین علی (ع) مرد عبادت، بندگی، شب زنده داری، فتوت و مردانگی بود.

امام جمعه مارگون بیان داشت : ایثار وجانفشانی علی (ع) را نمیتوان با یک کلمه توصیف کرد به این دلیل که تمام رفتار، گفتار و کردار او حاکی از ایثار و فداکاری و وفاداری ایشان نسبت به خدا و رسول خدا و دین مبین اسلام بود.

وی افزود: یکی از جاهایی که علی (ع) جان فشانی کرد، ليله المبيت بود که در بستر پیامبر و به جای پیامبر خوابید تا رسول خدا جانش سالم و در امان بماند.

خواجه پور بیان کرد: عشق به علی (ع) و محب علي بودن به تنهایی کافی نیست بلکه باید در کنار محبت به علی (ع) معرفت به خدا و اقرار لسان و عمل بالارکان وجود داشته باشد.

خواجه پور گفت: امیرالمومنین (ع) مجسمه عدالت بود و اگر بخواهیم پیرو امامان معصوم علیهم السلام باشیم باید به دنبال تحقق عدالت اجتماعی باشیم.

وی در پایان از مردم مسلمان و روزه دار به جهت حضور فعال در برنامه های ماه مبارک رمضان تقدیر کرد و افزود: بخش مارگون دارای مردمی متدین و متعهد میباشد که حضورشان در مراسمات ملی و مذهبی بویژه نماز جمعه قابل تحسین است.

 

خبرنگار سید مصطفی گنجی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار