اختصاصی تابناک
تیم ۶نفره هیئت کوهنوردی شهرستان کهگیلویه با حضور در ارتفاعات محل سقوط هواپیمای مسافربری تهران،یاسوج به عملیات جستجو بقایای اجساد این حادثه پرداخت.
کد خبر: ۶۱۷۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۸ 10 June 2018
تیم ۶نفره هیئت کوهنوردی شهرستان کهگیلویه با حضور در ارتفاعات محل سقوط هواپیمای مسافربری تهران،یاسوج به عملیات جستجو بقایای اجساد این حادثه پرداخت. 
مسئول هیئت کوهنوردی شهرستان کهگیلویه در گفتگو با خبرنگار تابناک در خصوص اقدامات خود در این عملیات اظهار داشت: طی درخواست مسئول عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان مبنی بر همکاری در عملیات جستجوی پیکر جانباختگان پرواز هواپیمایی تهران یاسوج از هییت کوهنوردی شهرستان کهگیلویه، یک تیم شش نفره متشکل از کوهنوردان با تجربه به سوی ارتفاعات دنا اعزام نمودیم.
وی گفت: البته برای انجام این کار هییت کوهنوردی کهگیلویه به تعداد 15 نفر از کوهنوردان با تجربه هییت اعلام آماده باش داد اما طبق اعلام معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر، تصمیم گرفتیم یک تیم شش نفره را اعزام کنیم.
سیامک محمدی بیان کرد: هم اکنون در ارتفاع 4200 پایی از ارتفاعات کوه دنا در کمپ اضطراری هستیم و روزانه به مدت 7 الی 8 ساعت در حال انجام عملیات جستجو هستیم.
 
گزارش تیم کوهنوردی کهگیلویه از عملیات جستجو در ارتفاعات دنا / تیم تازه نفس شهرستان جایگزین تیم فعلی خواهد شد

محمدی با بیان اینکه تیم هایی دیگری از سایر استان های کشور نیز در ارتفاعات حضور دارند عنوان کرد: شرایط در این ارتفاعات بسیار سخت است اما با وجود تمام این سختی ها من و دیگر اعضای تیم کوهنوردی کهگیلویه با تمام وجود در حال انجام کار هستیم به طوری که هر نفر به اندازه بیش از چند نفر کار می کنیم به این امید که هر چه زودتر بتوانیم اجساد سایر جانباختگان را پیدا کنیم.
مسئول هیئت کوهنوردی کهگیلویه اظهار داشت: با توجه به سختی کار و شرایط حاکم در ارتفاع 4200 پایی، هر تیم بیش از 5 روز، دیگر توان انجام کار را ندارد و سریعآ یک تیم تازه نفس جایگزین آنها خواهد شد.
محمدی ادامه داد: در روز دوشنبه هفته جاری یک تیم تازه نفس از شهرستان کهگیلویه جایگزین ما خواهد شد.
وی در خصوص عملیات جستجو گفت: به دلیل شدت برخورد هواپیما تمامی پیکرها تکه تکه شدند و به همین خاطر نمیتوان دقیق اعلام کرد چه تعدادی از پیکر جانباختگان پیدا شده است.
مسئول هیئت کوهنوردی کهگیلویه در خصوص کمبود امکانات و تجهیزات اعضای تیم کوهنوردی شهرستان بیان کرد: اعضای تیم ما به لحاظ تجهیزات قابل مقایسه با اعضای تیم های سایر استانها نیست و با کمترین تجهیزات و امکانات در ارتفاع 4200 پایی در حال جستجوی اجساد هستیم.
محمدی ادامه داد: برای دریافت کمک و خرید حداقل وسایل و تجهیزات با تمامی ادارات و نهادهای دولتی و غیر دولتی به خصوص فرمانداری کهگیلویه مکاتبه کردیم اما هیچ جوابی دریافت نکردیم، در حال حاضر من و سایر اعضای تیم کوهنوردی شهرستان به دلیل عدم حداقل تجهیزات با مرگ فاصله ی چندانی نداریم.
محمدی در پایان صحبت های خود گفت: چنانچه روزی حادثه غیر مترقبه ای در شهرستان کهگیلویه به وقوع بپیوندد، در آن موقعیت تیم کوهنوردی شهرستان فقط سرمایه انسانی دارد و از داشتن هر نوع امکانات حداقلی از جمله طناب محروم است.

بر اساس گزارش خبرنگار تابناک از دهدشت، تیم هییت کوهنوردی شهرستان کهگیلویه روز سه شنبه 15 خرداد ماه به سی سخت اعزام شدند و روز چهارشنبه 16 خردادماه با سوی ارتفاعات دنا هلی برن شدند.
بر پایه این گزارش اسامی اعضای تیم کوهنوردی شهرستان کهگیلویه شامل؛ سیامک محمدی (سرپرست تیم)، علی پرنیانی، اسلام آرام زاده، حسین تقوی و صدرالله کشاورز است.

خبرنگار سید مصطفی گنجی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار