آناهیتا مرادیان در ابتدای این نشست در خصوص وضعیت کلی اجرای طرح راهبران آموزشی گفت : شاید یکی از مهمترین مشکلات در پس از اجرا ، استعفای پیشنهاد دهنده و مجری اصلی طرح از سمت خود بود که می توان گفت از همان ابتدا این طرح یتیم شد.
کد خبر: ۶۱۷۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱ 11 June 2018
نشست هم اندیشی معاونت جدید آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با راهبران آموزشی این شهرستان در سالن اجتماعات هتل جهانگردی برگزار شد.در این نشست 2 ساعته مهمترین موضوعات مربوط به حوزه ی راهبران آموزشی مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، استفاده از راهبران آموزشی در مقطع ابتدایی یکی از راهکارهایی بود که از دو سال پیش تاکنون در حوزه آموزش ابتدایی اجرا می شود . این طرح که طرحی نو بوده است از همان ابتدا با برخی مشکلات هم مواجه بوده است . مهمترین افرادی که می توانند چالش های مرتبط با این طرح را نمایان کنند بی شک خود راهبران آموزشی هستند که مجری میدانی این طرح آموزشی ، فرهنگی ،تربیتی هستند.
از آنجا که راهبران به عنوان بازوی اصلی و واسط بین سیاست گذاران آموزش و پرورش و مدارس ابتدایی هستند که در دو سال اجرای این طرح همواره گلایه هایی داشته اند و ازطرف دیگر برخی موضوعات که از نظر مسئولین آموزش و پرورش به عنوان دغدغه ها و انتظارات از این راهبران مطرح می باشد ، معاون جدید آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با ترتیب دادن نشستی سعی در بررسی این چالش ها و بیان نکته نظرات رودرو با راهبران را داشت.
آناهیتا مرادیان در این نشست ابتدا در خصوص وضعیت کلی اجرای طرح راهبران آموزشی گفت : شاید یکی از مهمترین مشکلات در پس از اجرا ، استعفای پیشنهاد دهنده و مجری اصلی طرح از سمت خود بود که می توان گفت از همان ابتدا این طرح یتیم شد.
مرادیان افزود : متاسفانه در اجرای طرح راهبران آموزشی آنگونه که از قبل گفته شده بود ، در سطح کلان حمایت های کامل از طرح صورت نگرفت هر چند در استان ما مسئولین خصوصا در حوزه ی آموزش ابتدایی همه ی تلاش خود را نمودند که به هر طریق ممکن حمایت از راهبران را در دستور کار خود قرار دهند.
وی گفت : یکی از موضوعات مربوط به راهبران آموزشی در سال جدید ، بازنشستگی تعدادی از این نیروهاست که لازم است در جهت جایگزینی این نیروها دقت لازم صورت گیرد.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد افزود : ضمن تقدیر از تلاش های راهبران آموزشی در دو سال اخیر لازم است در کنار بررسی معایب و محاسن تک تک راهبران در کار خود از توان بالقوه آنان در جهت پیشبرد اهداف آموزشی و تربیتی در سال جدید به نحو احسن استفاده شود.
مرادیان گفت : یکی از واقعیت های موجود در کار راهبران بررسی عملکرد راهبران است که در سال پیش رو سعی خواهد شد ضمن همکاری های بیشتر با آنان ، نظارت و دقت بیشتری در بررسی عملکرد راهبران صورت گیرد و لازم است راهبران در کار خود شاخص ها را به دقت رعایت نمایند.
 
بررسی چالش های راهبران آموزشی با حضور معاون جدید + تصاویر
 
 
در این نشست تک تک راهبران آموزشی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد ، مشکلات دوساله کار خود در این سمت را بیان کردند .
برخی از راهبران از عدم تحقق وعده های داده شده ازطرف مسئولین در خصوص پشتیبانی های اجرای طرح گلایه داشتند و معتقد بودند که آنگونه که از ابتدا اعلام شده بود ، تعهداتصورت نگرفت .
از دیگر دغدغه های راهبران عدم توجه به بازخوردهای بازدید های آموزشی بود به گونه ای که پس از بیان پیشنهادات در پایان بازدیدهای آموزشی عملا از طرف برخی معلمان ، تغییراتی که لازم است صورت نمی گیرد .
برخی از گلایه ها از عدم هماهنگی برخی حوزه های غیر تخصصی در کار آموزش ابتدایی بود . راهبران معتقد اند که مجتمع های آموزشی در انجام وظایف خود نسبت به مدارس ابتدایی قصور می کنند یا اینکه با وجود تعدد معاونین آموزشی اما عملا در حیطه ابتدایی خلا آن ها احساس می شود.
حضور نیروهای غیر تخصصی آموزشی در مقطع ابتدایی از مهمترین چالش هایی بود که راهبران نسبت به آن گلایه داشتند  می گفتند که برخی از نیروهای انتقالی در رشته های کاملا غیر مرتبط را با اجبار به کار در مقطع ابتدایی وادار می کنند که همین موضوع باعث ایجاد مشکلات متعددی در کار آموزش شده است.
یکی دیگر ازمشکلات اعلامی توسط راهبران تعدد مسئولیت های تعریف شده برای آنان بود و معتقد بودند که کار آنان محدود به مسائل آموزشی و پرورشی باشد و فعالیت های حوزه ی اجرایی و فناوری را وظایف کاری آن ها خارج کنند چرا که وقت زیادی را صرف چنین اموری می کنند.
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
هوف و ای میز گرد متخصصان علم روز
مهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
با سلام و خسته نباشید چند پیشنهاد را خدمت معاونت محترم اموزش ابتدایی دارم
اولا در انتخاب راهبران عدالت رعایت نشد دستورالعمل گفته بودازمون کلی با شرکت همه معلمان فوق لیسانس ها در اولویت معاون وقت از تعدادی که خوشش می امد به صورت پنهانی اطلاع رسانی کرد ویه ۴۰ نفری شرکت کر دند و ضمن احترام برای همکاران همگی از نیروهاز توانمند مدارس نبوده و نیستند فقط در خدمت مسئولین وقت بودن از همه عجیب تر انتخاب یک خانم .........رد که خود باعث افت کار خواهد شد اگر قرار از نیروهای توانمند استفاده بشه اطلاع رسانی کلی بشه تا همه در ازمون شرکت کنند تا افراد توانمند انتخاب بشه نه اینکه شبانه انتخاب کنند
دنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
خدا لعنت کنه اون کس که گفت یک بار دیگه راهبر اموزشی یا راهنمای تعلیماتی برگرده به بدنه اموزش و پرورش ای بابا برن درس بدن تا کلاس ها خالی نماند بهتر از این کار بی نتیجه است
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
راهبر آموزشی اگه نباشه تو یکی هفته ای یک بار هم به روستا نمیری اخوی، اتفاقا با صرفه ترین ومثمر ثمرترین طرح همان راهبران آموزشی است
کبری11
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۵
سلام احمد عزیز شما حتما راهبری که از نظر دنا ناراحت شدی .راهبر باید انتقاد پذیر باشد .از مزایای راهبران:

1-به صرفه بودن یه نفر به جای یه مدیر ودومعاون مجتمع آموزشی

2- رابط خوب وتابع اوامر اداره
کبری 11
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۵
سلام .راهبر ا خوبن اگه اختیار بیشتری داشته باشند .دهگردشی هم بهشون بدن.توکارشون اداره دخالت نکنه. اونارا همیشه چک نکنه با رفتار ونگاه برده داری. بذاره کار آموزشی انجام بدن.چون اکثرا نیروهای با تجربه ای هستند .
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
شهر ما دو مدرسه ی چند پایه روستایی داره البته چند مدرسه اساسا موجودیت خارجی ندشته و فقط کد ان موجود می باشد یه راهخبر تعلق گرفته که متاسفانه اگر ساده ترین برگه ی امتحانی پایه چهارم پنجم تا ششمو بهش بدهیم توانایی نداره به ده درصد سوالات پاسخ بده فقط میاد رو خوانی می پرسه و میره :)) دمتون گرم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
متاسفانه بعد از برقراری حکم افزایش حقوق راهبران مدیران اموزش و پرورش برخی شهرستان ها اقدام به تعویض و جایگزین کردن شخص دیگری بدون هیچگونه ازمون ورودی نموده که این امر موجب وجود عدم توانایی و شایستگی های لازم در برخی از راهبران شده است
arash
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
سلام .متاسفانه طرح راهبر هم طرحی بر پایه آزمایش و خطاست .نوشته اند راهبران کمکی باشند برای مدارس چند پایه.در مدارس چند پایه مدیر یا همون معاون آموزگار سر کلاس هست کاری های مدیریتی را هم باید انجام دهد قبلا که مجتمع بود .کارها تقسیم بود همین مدارس معاون پرورشی ،معاون اجرایی،معاون فناوری و مدیر مجتمع داشتند اما الان معاون آموزگار کار پرورشی باید انجام دهد کار اجرایی انجام دهد پاسخ به بخشنامه ها خود یک نیروی تمام وقت می خواهد .حالا سوال اینجاست آیا راهبر در این زمینه ها کمکی به معاون آموزگار کرده است؟قبلا معاون آموزگار فقط دغدغه کلاس و حضور و غیاب معلمان را داشت و بقیه امور تقریبا توسط مدیر مجتمع و سایر معاونین انجام می شد و بنابراین ایشان در امر تدریس فراغت بال بیشتری داشته و موفقتر عمل می کرد .شما مزایای مجتمع رو با راهبر مقایسه کنید.از لحاظ بازدید، مدیر مجتمع فرصت بازدید بیشتری نسبت به راهبران دارد .چون مجموعه کمتری زیر نظر او است .ااز طرفی چون در مجتمعی آمار چند مدرسه روی هم حساب می شود حداقل سه معاون به مجتمع تعلق می گیرد که اولا همانطور که گفتم معاون آموزگاران با خیال راحتری به کلاس درس می روند و این در امر آموزش و یادگیری خیلی تاثیر دارد.و از طرفی چند نفر از همکارهایمان ابلاغ معاونت میگیرند.که با حق معاونت هم حقوقشان شاید به یک دومه مثلا شرکت نفتی ها نرسد.پس سوال اینجاست چرا مجتمع حذف شده و راهبر آمده.راهبر که بیشتر به چشم نظارت است تا اینکه باری از دوش معاون اموزگارن که در کلاسهای چند پایه روستایی درس میدهند بردارند.امیدوارم که تامل بیشتری در این امر شود .موفق باشید
arash
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
سلام .متاسفانه طرح راهبر هم طرحی بر پایه آزمایش و خطاست .نوشته اند راهبران کمکی باشند برای مدارس چند پایه.در مدارس چند پایه مدیر یا همون معاون آموزگار سر کلاس هست کاری های مدیریتی را هم باید انجام دهد قبلا که مجتمع بود .کارها تقسیم بود همین مدارس معاون پرورشی ،معاون اجرایی،معاون فناوری و مدیر مجتمع داشتند اما الان معاون آموزگار کار پرورشی باید انجام دهد کار اجرایی انجام دهد پاسخ به بخشنامه ها خود یک نیروی تمام وقت می خواهد .حالا سوال اینجاست آیا راهبر در این زمینه ها کمکی به معاون آموزگار کرده است؟قبلا معاون آموزگار فقط دغدغه کلاس و حضور و غیاب معلمان را داشت و بقیه امور تقریبا توسط مدیر مجتمع و سایر معاونین انجام می شد و بنابراین ایشان در امر تدریس فراغت بال بیشتری داشته و موفقتر عمل می کرد .شما مزایای مجتمع رو با راهبر مقایسه کنید.از لحاظ بازدید، مدیر مجتمع فرصت بازدید بیشتری نسبت به راهبران دارد .چون مجموعه کمتری زیر نظر او است .ااز طرفی چون در مجتمعی آمار چند مدرسه روی هم حساب می شود حداقل سه معاون به مجتمع تعلق می گیرد که اولا همانطور که گفتم معاون آموزگاران با خیال راحتری به کلاس درس می روند و این در امر آموزش و یادگیری خیلی تاثیر دارد.و از طرفی چند نفر از همکارهایمان ابلاغ معاونت میگیرند.که با حق معاونت هم حقوقشان شاید به یک دومه مثلا شرکت نفتی ها نرسد.پس سوال اینجاست چرا مجتمع حذف شده و راهبر آمده.راهبر که بیشتر به چشم نظارت است تا اینکه باری از دوش معاون اموزگارن که در کلاسهای چند پایه روستایی درس میدهند بردارند.امیدوارم که تامل بیشتری در این امر شود .موفق باشید
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
بهترین طرح راهبران اموزشی است از هر لحاظ به صرفه است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
بهترین طرحی است که اجرا شده
اسد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
راهبرا خودشون روبزارن جای معلم چندپایه با این حقوقای کم وعدم امکانات
عبدالناصر سوری زهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
طرح راهبری، خیلی خوب است، برای مدارس روستایی و چند پایه، چونکه بین راهبران آموزشی و مدیر آموزگاران، ارتباط خوبی برقرار می شود و به همدیگر اعتماد دارند و راهبران آموزشی به مدیران آموزگاران، اعتماد به نفس و خودباوری میدهند و به آنان جهت آموزش بهتر و برتر کمک می کنند، واما راهبران آموزشی خیلی مشکل دارند بخصوص با سهمیه بندی بنزین و بالا بودن قیمت بنزین واستهلاک خودروی شخصی آنها، امیدوارم که رفع مشکل گردد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار