کد خبر: ۶۱۸۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۴ 12 June 2018
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که امسال تا تاریخ ۲۰ خرداد ماه تعداد ۴ فقره آتش‌سوزی داشته‌ایم ، گفت: این آمار کاهش محسوس آتش‌سوزی در جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عزت‌الله بهشتی پیش از ظهر امروز در نشست ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع استان اظهار کرد: امسال نسبت به سال گذشته آمار بسیار خوب و امیدوار کننده‌ای در خصوص آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع استان داریم.

مدیرکل منابع طبیعی استان افزود: سال گذشته تا تاریخ ۲۰ خرداد تعداد ۲۴ فقره آتش‌سوزی داشتیم که در ۱۲۲ هکتار حریق رخ داده بود.

این مسؤول گفت: اما امسال تا تاریخ ۲۰ خرداد ماه تعداد ۴ فقره آتش‌سوزی داشته‌ایم که در تنها ۵.۴ هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی آتش‌سوزی رخ داده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان افزود: با کارهایی که انجام داده‌ایم و با پهنه بندی مناطق حساس و راه‌اندازی گروه واکنش سریع موفق به کاهش آتش‌سوزی‌ها شده‌ایم.

وی افزود: نحوه اطفای حریق را به طبیعت دوستان آموزش داده‌ایم و موضوعات آموزشی از جمله شعارنویسی و دیوارنویسی و راه‌اندازی کمپین‌ها را داشته‌ایم.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمال شهرداری‌ها که موجب بروز نیمی از آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌ها و مراتع می‌شوند اظهار کرد: مجبور به شکایت از شهرداری‌ها هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار