پل سوم بشار شهر یاسوج با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.
کد خبر: ۶۲۰۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۲ 17 June 2018
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، پل سوم بشار یاسوج با حضور استاندار ، نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی ، معاونین استاندار و برخی مدیران شهرستان بویراحمد افتتاح شد.
نیازمند جهش در عملیات پل چهارم هستیم
استاندار کهگیلویه وبویراحمد در حاشیه این آیین گفت: فاز نخست این پل شامل یک مسیر رفت که به صورت موقت 2طرفه بوده در راستای رفع گره ترافیکی ورودی و خروجی شهر یاسوج افتتاح شد.
این پل به طول 130متر و دارای 2 دهانه 25 متری و 2دهانه 45 متری است که 2باند رفت و برگشت با عرض هرکدام 11 متر دارد.
وی افزود: یاسوج مرکز سیاسی و اداری کهگیلویه و بویراحمد بوده که باید مبلمان شهری این شهر و مسیر های رفت و برگشت آن برجسته و متفاوت شود.
احمدی بیان کرد: در راستای تقویت راه های ورودی این شهر باید شاهد جهش در عملیات پل چهارم بشار بود.
وی عنوان کرد: پس از تامین منابع پایدار عملیات اجرایی پل پنجم بشار نیز آغاز خواهد شد تا گره های ترافیکی در شهر یاسوج برطرف شوند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با وجود پل سوم بشار ترافیک در سطح شهر یاسوج به طورقابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد.
۵۸ درصد پیشرفت طی ۲ سال
مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: میزان آخرین قرارداد اجرای پل سوم بشار افزون بر 110 میلیارد ریال بوده که حدود 120 میلیارد ریال برای تکمیل و بهره‌برداری فاز دوم آن نیاز است.
محمد علی علیمردانی افزود: در طی 2 سال اخیر این طرح 58 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و این پل نقش بسزایی در رفع بحران دارد.
پل سوم بشار با هدف کاهش بار ترافیکی در ورودی شهر یاسوج و ارتباط با دشت سررود جنوبی و روستاهای آن در سال 82 کلنگ زنی شد.
پل پنجم هم آغاز می شود
نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز تصریح کرد: این پل از الزامات و خواسته به حق مردم این شهر است.
غلام محمد زارع ابراز داشت: در برنامه پنجم توسعه تنها 20 میلیارد ریال به این پل اختصاص یافت اما در برنامه ششم توسعه 230 میلیارد ریال به آن اختصاص یافت.
وی گفت: بیش از سه هزار و 500 میلیارد ریال طرح راهسازی در شهرستان بویراحمد در دست اجراست.
زارع تصریح کرد: با اهتمام ویژه استاندار در آینده نزدیک عملیات اجرایی پل پنجم آغاز خواهد شد که هم اینک تامین اعتبار شده و در حال مطالعه است.
رودخانه بشار، شهر یاسوج را به 2بخش تقسیم کرده است و 2 پل برای وصل کردن این بخش ها در دهه های گذشته ساخته شده بود.
برای عبور از رودخانه بشار و ارتباط با دشت سررود جنوبی، روستاهای اقماری و مناطق جنوبی کهگیلویه و بویراحمد تنها 2 پل در جنوب شهر یاسوج احداث شده که یکی به مسیر رفت و دیگری به مسیر برگشت اختصاص دارد و جوابگوی ترافیک این شهر نیست.
شهر یاسوج اکنون بیش از 130هزار نفر جمعیت دارد و طول آن به بیش از 18 کیلومتر رسیده درحالی‌که در 30 سال گذشته تنها یک پل بر روی رودخانه بشار احداث شده است.
ساخت این پل نقش مهمی در پدافند غیرعامل ایفا می‌کند به‌طوری‌که بار ترافیکی قسمتی از شهر یاسوج را که اکنون بر روی پل‌های شماره یک و دو است کم می‌کند.
کارشناسان راهنمایی و رانندگی هم معتقدند که خارج شدن از شهر یاسوج با 2 پل جوابگو نیست و ترافیک زیادی به وجود می‌آورد.
افزایش ورود گردشگران به شهر یاسوج در بهار و تابستان و حتی در برخی روزهای تعطیل پایان هفته ترافیکی تا بیش از 2 کیلومتر در ورودی و خروجی شهر یاسوج ایجاد می‌کند که بسیار مشکل‌زاست.
اگر یکی از پل‌های کنونی بر روی رودخانه بشار با مشکلی مواجه شود، تردد به سمت دشت سررود جنوبی و حاشیه جنوبی شهر یاسوج با مشکل روبه‌رو می‌شود.
گزارش تصویری

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار