معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم:
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از وجود 13 هزار تخت اقامتي در استان قم خبر داد.
کد خبر: ۶۲۰۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۵ 18 June 2018

به گزارش تابناک قم،سیدمجتبی فرهادی قمی با اشاره به واحدهای اقامتی در استان اظهار کرد: واحدهای اقامتی بر اساس دستورالعمل‌ها و ضوابط مصوبه هیأت دولت به هتل، هتل آپارتمان، مهمان‌پذیر و خانه مسافر تقسیم می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: حدود 300 واحد با 13 هزار تخت قابل استفاده به صورت مجاز در استان قم وجود دارد و تا سال 1404 بنا داریم به 20 هزار تخت برسیم.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با بیان اینکه به طور طبیعی پیرامون حرم حضرت معصومه(س) تعدادی واحد اقامتی با قدمت بالا وجود دارد گفت: در هتل‌ها درجه‌بندی بر اساس ستاره از یک تا پنج ستاره صورت می‌گیرد و مهمان‌پذیرها دارای درجه یک، دو و سه است و در حقیقت شرکت‌های استانداردسازی واحدها را بر اساس ضوابط، امکانات، تعداد اتاق، تجهیزات، خدمات و سرویس درجه‌بندی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: گردشگری مذهبی اصلی‌ترین هدف استان است که اماکن مذهبی و تاریخی مرتبط با دین و مذهب بیشترین سهم را در آن دارد. تعدادی واحدهای تاریخی به ثبت رسیده بالغ بر 360 اثر تاریخی است ولی همه آنها مقصد گردشگری نیستند.

فرهادی قمی عنوان کرد: زیارت اساس گردشگری قم است و تفکری که بر زیارت حاکم باشد به دنبال ارائه خدمات به زائر است.

وی با بیان اینکه زائری که وارد قم می‌شود پس از زیارت حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران خارج می‌شود در حالی که نباید اینگونه باشد گفت: اگر گردشگری مذهبی ملاک قرار گیرد در کنار زیارت، به اماکن دیگر نیز باید توجه شود بنابراین باید تفکر جامعه شهری، مردم و مسؤولان تغییر کند و به شهر گردشگر تبدیل شود که میزبان گردشگران مذهبی است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم خاطرنشان کرد: اساس تفکر ما زیارت است بنابراین در صورت نیاز به پارکینگ و خدمات زیارتی باید زیرساخت‌های مورد نیاز فراهم شود.

وی یادآور شد: کوه خضر نبی یکی از مقاصد گردشگری مذهبی است بنابراین لازم است به این مکان نیز با فراهم‌سازی زیرساخت‌ها توجه ویژه شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار