معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار قم گفت: حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی باید درصحنه عمل پیاده شده و با ایجاد برخی مشکلات و موانع سبب ناامیدی و بی‌انگیزگی سرمایه‌گذاران خارجی نشد.
کد خبر: ۶۲۰۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۷ 18 June 2018

به گزارش تابناک قم، مهرداد غضنفری عصر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در سالن جلسات منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از انگیزه‌های مسئولان با حضور میدانی درصحنه تولید شنیدن بدون واسطه مشکلات تولیدکنندگان است.

وی با اشاره به برخی از توفیقات منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان افزود: منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان ظرفیت ویژه‌ای داشته و موفق شده در راستای فلسفه ایجاد مناطق ویژه اقتصادی حرکت کند هرچند مشکلاتی نیز در این عرصه داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم گفت: احساس می‌شود بخشی از مشکلات تولیدکنندگان استان به دلیل عدم آگاهی از مقررات و پیگیری امور از مجرای قانونی و استفاده از امتیازهای قانونی است.

غضنفری با تأکید بر اهمیت پایبندی به قانون خاطرنشان کرد: اگر تولیدکنندگان مانعی برخلاف قانون درزمینهٔ تولید مشاهده می‌کنند آن را به استانداری ارجاع دهند تا با شدت با این قبیل قانون‌شکنی‌ها برخورد شود.

وی تأکید کرد: تفویض اختیار به دستگاه‌های استانی یکی از ظرفیت‌های مهمی بوده که از سال گذشته عملیاتی شده است، تفویض اختیارات به دستگاه‌های استانی سبب شده تا بسیاری از مشکلات در داخل استان مرتفع شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم با انتقاد از عدم تفویض اختیارهای لازم به برخی از دستگاه‌های استانی ابراز کرد: متأسفانه بخشی از تفویض اختیارات استانی در قم اجرایی نشده که علت بخشی از این عدم اجرایی شدن به دلیل عدم تفویض اختیار توسط دستگاه مرکزی علی‌رغم مصوبات قانونی بوده است.

غضنفری عنوان کرد: دستگاه‌های استانی که هنوز تفویض اختیارات لازم را از دستگاه‌های مرکزی دریافت نکرده‌اند باید تا پایان هفته اطلاعات دقیق را به استانداری اطلاع دهند تا رایزنی‌های موردنیاز برای بهبود وضعیت موجود انجام شود.

وی با اشاره به‌ضرورت پیگیری امور تولیدکنندگان تأکید کرد: دبیرخانه کارگروه باید فهرستی را در اختیار تمام واحدهای موجود در شهرک‌های صنعتی قرار دهد و هر 45 روز در میان با ارائه لیست جدید روند پیشرفت و مشکلات موجود را پایش و میزان بهره‌وری تولید را افزایش دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم تصریح کرد: درزمینهٔ اشتغال راستی آزمایی به استنادات لازم در دستور کار است چراکه درزمینهٔ اشتغال تمام اطلاعات از طریق آمار رسمی کشور اعلام می‌شود و استناد استان نیز بر همین آمارهای رسمی است.

غضنفری با اشاره به اهمیت داشتن روحیه جهادی بین مدیران استانی تأکید کرد: مدیرانی که در استان قم مشغولیت فعالیت می‌شوند باید مدل مدیریت جهادی را بر خود لازم بدانند تا بتوانند با سایر مسئولان استانی تعامل فزاینده‌ای داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم ادامه داد: حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی باید درصحنه عمل پیاده شده و با ایجاد برخی مشکلات و موانع سبب ناامیدی و بی‌انگیزگی سرمایه‌گذاران خارجی نشد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار