قابل توجه فرماندار چرام:
همه ی مسئولان بر این نکته واقف باشند وضعیت موجود خصوصا در بخش پروژه های اقتصادی مانند فسفات چرام کار از سیاسی کاری گذشته است و هیچگونه هماهنگی با دیگر حوزه های نفوذ برای تاثیرگذاری منفی بر کار آن پذیرفتنی نیست.
کد خبر: ۶۲۰۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴ 30 June 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، بسیاری بر این عقیده هستند که در مناطق محرومی مانند کهگیلویه و بویراحمد ، یکی از مهمترین عوامل عدم توسعه یافتگی ، سوء مدیریتی است که وجود دارد چرا که می توان گفت بعد ازانقلاب منابع اعتباری (دولتی) کی به این استان سرازیر نشده است اما به جای اینکه در جهت پیشرفت و اشتغال زایی صرف شود ، معمولا یا به حوزه ساخت و ساز مسکونی و خرید املاک رفت یا اینکه در استان های دیگر سرمایه گذاری شد. اما ماجرای عدم توسعه یافتگی استان و نقش منفی مدیران ، به انحراف تنها محدود نمی شود ، گاهی کج سلیقگی و عدم همکاری و هماهنگی به موقع باعث بروز مشکلاتی برای سرمایه گذاران و ارسال سیگنال های منفی برای دیگر سرمایه گذاران می شود. فسفات چرام که یکی از تاریخی ترین ! پروژه های اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد است که حدود نیم قرت سابقه اسمی دارد و تاکنون هیچگونه بهره برداری از آن صورت نگرفته و فقط هر از چندگاهی و در زمان انتخابات مجلس و شعارهای تبلیغاتی به عنوان پروژه ای که "در دوره آینده" به بهره برداری خواهید رسید معرفی می شود. اینکه چرا این پروژه پس از نیم قرن هنوز به بهره برداری برسد در ادوار مختلف دلایل متعددی برای آن عنوان شده است . اما در دوره نمایندگی عدل هاشمی می توان گفت که نسبت به بقیه ادوار کارهای مقدماتی خوبی انجام گرفته است و البته در اذهان عمومی هم این توقع ایجاد شده است که به در مسیر درست قرار گرفته و در آینده به بهره برداری نهایی برسد.

تخلیه تجهیزات کارگاهی در محل فسفات چرام

هفته گذشته ، کانال تلگرامی ! عدل هاشمی در خبری و با انتشار تصاویری نوشت : بخشی از تجهیزات فسفات چرام تامین و در این معدن تخلیه شد.
در این خبر آمده است : با تلاش و پیگیری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تجهیزات و امکانات اولیه ی کارخانه فسفات چرام در محل پروژه تخلیه و در حال نصب می باشند.
عدل هاشمی پور در این باره گفت: سایر تجهیزات به نوبت در حال انتقال هستند و به فضل الهی با ارسال و تکمیل مواد مورد نیاز دغدغه مردم و جوانان مرتفع خواهد شد.
نماینده مردم کهگیلویه افزود: از مردم شریف، بویژه روستاهای همجوار معدن و مسئولان شهرستان چرام تقاضا دارم همکاری لازم را مساعدت نمایند.
لازم به توضیح است در لحظه تنظیم این گزارش بخش دوم تجهیزات فسفات چرام به محل احداث کارگاه این پروژه انتقال داده شد.
 
پیشرفت پروژه فسفات چرام به همکاری و هماهنگی نیازمند است ! / چرا برق فسفات چرام قطع شد؟ / اقدامی خلاف نظر استاندار صورت می گیرد!
 

چرا برق فسفات چرام قطع شد؟

هفته گذشته اما یکی از سایت های خبری چرام با انتشار اخباری از تذکر رئیس شرکت توزیع برق چرام به پیمانکاری داد که گویا بدون از هماهنگی اقدام به قطع نمودن برق کارگاه چرام نموده بود که البته می توان گفت : این مسئول به موقع توانسته جلوی تبعات منفی چنین اقدامی را بگیرد . اما بر فرض اینکه دیگر دستگاه های خدمات رسان نتوانند به این سرعت جلوی چنین اقدامات مشابهی را بگیرند آیا در آن صورت آن اقدام که معمولا به دلیل بدهی است ، به اندازی مهم است که در کار پروژه ای به این عزمت و با این حساسیت اخلال ایجاد کند؟ 
در خبر منتشره در سایت ندای ملت از زبان برزین زاده مدیریت شرکت توزیع برق چرام آمده بود :" با توجه به اینکه توسط مسئول واحد مشترکین توزیع برق چرام به پیمانکار قطع و وصل اعلام شد که برق کارگاهای فسفات و بیمارستان قطع نشود،ولی متاسفانه ایشان بدون توجه به اهمیت موضوع و به علت اینکه طبق لیست دریافتی از سامانه مشترکین،برق مشترکین با بدهی بالای صد هزار تومان را بایستی قطع نمایید ، اقدام به قطع برق این پروژها نموده، ولی انتظار از پیمانکاران این پروژها می باشد که به موقع نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام نمایند تا شاهد چنین اقداماتی نباشیم، ایشان همچنین گفت به پیمانکار تذکرات لازم در این خصوص داده خواهد شد"!

اقدامی خلاف نظر استاندار صورت می گیرد!

در اکثریت نشست های رفع موانع تولید ، شاهد برخوردهای تند استاندار کهگیلویه و بویراحمد با کسانی که به بهانه هایی برای کارگاه های تولیدی و بنگاه های اقتصادی ایجاد اخلال می نمایند بوده ایم ! که البته بیشتر این تذکرات به دستگاه های خدمات رسان بوده است و حتی گاها مشاهده شده است که استاندار اقدامات سخت تنبیهی بر علیه بانک های ناهماهنگی که شاید چندان تابع قوانین دولتی نیستند نموده است ! حال پذیرفتنی نیست که در شهرستانی مانند چرام و در روند اجرای پروژه ای مانند فسفات چرام یک بدهی بالای 100 هزار تومان برای حتی چند لحظه اخلال ایجاد کند و از طرف دیگر دستگاه خدمات رسان خود اقدام به اصلاح اشتباه خود نماید اما فرماندار هیچ واکنش یا تذکری ندهد که حساب کار دست دیگر مدیران بیاید!
ضمن اینکه شهرستان چرام در همین یکی دو سال اخیر چوب بی تدبیری برخی مسئولان کلان شهرستان را در برهه های مختلف خورده است و به نظر می رسد نظارت دقیق و حساب شده نباید همچنان به عنوان حلقه مهم مفقوده در مدیریت شهرستان باشد! و همیشه فرماندار در همان جایی باشد که" باید باشد" و جایی تذکر دهد که" باید تذکر" دهد!
از طرف دیگر از آنجا که بسیاری از مسئولین وقت زیادی را صرف شبکه های بی در و پیکر اجتماعی می نمایند و گاها متاثر از فضاسازی های نامعتبر مجازی هستند که البته مسائل سیاسی و قومیتی هم بی تاثیر در این فضاسازی ها نیستند بنابر این عدل هاشمی به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی باید در این زمینه ها با جدیت تذکر به مسئولین دولتی داده که این پروژه و دیگر پروژه های مهم شهرستان و حوزه ی انتخابیه وی دچار حواشی بی دلیل نشود.
ضمن اینکه همه ی مسئولان بر این نکته واقف باشند وضعیت موجود خصوصا در بخش پروژه های اقتصادی مانند فسفات چرام کار از سیاسی کاری گذشته است و هیچگونه هماهنگی با دیگر حوزه های نفوذ برای تاثیرگذاری منفی بر کار آن پذیرفتنی نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار