مشخص نیست که مدیر کل پزشک قانونی فارس ، چه نقشی در عملیات جستجو و تعیین هویت جانباختگان دارد که با علم به وجود برخی حساسیت ها اقدام به انجام مصاحبه و بیان جزئیاتی می پردازد که تاکنون در این روزهای پایانی عملیات جستجو و شناسایی ، در کهگیلویه و بویراحمد ارائه نشده است؟!
کد خبر: ۶۲۱۷۴۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳ 21 June 2018
حادثه دنا پس از وقوع دچار نوعی حالت فرسایش در اقدامات و خبر رسانی شده است به گونه ای  که هر از گاهی اطلاعاتی از جایی سربر می آورد و البته برخی اطلاعات سردرگمی هایی هم بوجود می آورد! برای نمونه در روزهای اول حادثه ، اطلاع رسانی هایضد و نقیض از طرف مسئولین مختلف خصوصا اصفهانی ها برخی شائبه ها از ناهماهنگی یا نوعی بهره برداری رسانه ای از حادثه را به ذهن متبادر می کرد(عملیات در کهگیلویه و بویراحمد ، اخبار از اصفهان! ) پس از انتشار این خبر مسئولان استانی واکنش نشان داده و خواستار عدم دخالت و مصاحبه افراد غیرمسئول در این خصوص شدند(بازی برخی مسئولان اصفهانی با احساسات خانواده جانباختگان حادثه دنا) که خوشبختانه پس از این اعتراض مسئولان اصفهانی تاکنون از انجام مصاحبه خودداری کرده و همه اطلاع رسانی ها را به مسئولان کهگیلویه و بویراحمدی درگیر موضوع واگذار کرده و از دخالت در این مورد بنابر حساسیت موضوع خودداری کردند. یکی ازدلایل توجه ویژه تابناک کهگیلویه و بویراحمد به مصاحبه های ناهماهنگ برخی مسئولان مربوط به تبعات روحی ، روانی این اطلاع رسانی ها بر خانواده های جانباختگان و مردم استان کهگیلویه و بویراحمد است به همین دلیل در انتشار و اعتراض به درج این خبرها هدف تذکری به برخی مسئولین است که شاید بنابر درگیر بودن در کاراجرایی خود ، متوجه تبعات گاها منفی مصاحبه های خود نیستند! ظرف چند روز گذشته دو خبر دیگر در این خصوص از مسئولان کهگیلویه و بویراحمدی به همراه جوابیه ای منتشر شد که بازهم عامل آن عدم دقت در اطلاع رسانی ها را نشان می دهد.(اینجا) و (اینجا)! اما متاسفانه باز هم آمار دیگری اینبار از استان فارس ارائه می شود تا نشان دهد که مسئولان چقدر در جایگاه خود نسبت به موضوعات کم اطلاع یا سرسری نگر هستند!
 
دقیق ترین آمار مربوط به اجساد سانحه دنا اینبار از زبان مسئولین استانی دیگر ! / اصفهانی ها کوتاه آمدند ، فارسی ها شروع کردند!
 
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد در حالی که آمار اعلامی ازطرف برخی مسئولان کهگیلویه و بویراحمد ، تا چند روز پیش به حداکثر تعیین تکلیف60 جسد حکایت داشت اما امروز پزشک قانونی فارس به ارائه جرئیاتی جدید در خصوص تعیین تکلیف پیکر اجساد پرداختهاست.
بنابر گزارش برخی خبرگزاری ها ،مدیر کل پزشکی قانونی استان فارس با بیان اینکه تا کنون 63 جسد سانحه هوایی یاسوج شناسایی و تعیین تکلیف شده است گفت : 55 جسد به خانواده ها تحویل داده شده و 8 جسد نیز آماده تحویل است که طی روزهای آتی با طی شدن فرایند قانونی تحویل خانواده ها می شود.

ایرنا در این خصوص از زبان دکتر سعید غلامزاده پنجشنبه که با خبرنگاران گفتگو کرده بود نوشت : از سه جسد با قیمانده نیز نمونه برداری انجام شده اما چون حجم توده های یافت شده چندان زیاد نیست منتظر دریافت توده های بیشتری از این اجساد هستیم تا شناسایی و به خانواده ها تحویل شود.
وی اضافه کرد : پزشکی قانونی استان فارس در این رابطه تا کنون 480 نمونه برداری پزشکی از اجساد انجام داده است و همه این نمونه ها کد ژنتیکی دریافت کرده اند.
غلامزاده افزود: آزمایشگاه های ژنتیک استان فارس به عنوان آزمایشگاه مرجع در مورد این حادثه به بررسی موارد پرداخته است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مشخص نیست که مدیر کل پزشک قانونی فارس بجز این موضوع که احتمالا امکانات موجود آنها با توجه به کمبود احتمالی این امکانات در کهگیلویه و بویراحمد ، تنها دلیل ارتباط با موضوع است ، چه نقشی در عملیات جستجو و تعیین هویت جانباختگان دارد که با علم به وجود برخی حساسیت ها اقدام به انجام مصاحبه و بیان جزئیاتی می پردازد که تاکنون در این روزهای پایانی عملیات جستجو و شناسایی ، در کهگیلویه و بویراحمد ارائه نشده است؟! این در حالی است که مسئولین میدانی کهگیلویه و بویراحمد از انجام مصاحبه و ارائه اطلاعات بدون از هماهنگی با مدیریت بحران در این موضوع منع شده اند و البته این مسئولان به شدتبر این دستور موکد ، پایبند بوده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار