نماینده کهگیلویه بزرگ مطرح کرد؛
نماینده مردم شهرستان‌های ۴ گانه کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم کهگیلویه بزرگ از طولانی شدن پروژه‌های آب منطقه، آبفای شهری و روستایی خسته شده‌اند.
کد خبر: ۶۲۳۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۱ 25 June 2018

به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد،  عدل هاشمی‌پور اظهار داشت: مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام در زمینه تامین آب آشامیدنی مشکلات اساسی دارند و به نوعی فرسایشی شدن طرح‌ها و پروژه‌های آب منطقه‌ای، آبفای شهری و روستایی مردم را خسته کرده است.

وی با بیان اینکه پروژه آبرسانی دهستان پشته زیلایی از توابع شهرستان چرام با جمعیتی افزون‌بر 5300 نفر و 32 روستا، نیازمند 45 میلیارد ریال اعتبار است، عنوان کرد: همچنین برای پروژه آبرسانی روستاهای ده قاضی و ده احمد و 25 روستای همجوار از توابع بخش دیشموک با جمعیتی افزون‌بر 6000 نفر نیازمند40 میلیارد ریال اعتبار هستیم.

هاشمی پور با اشاره به اینکه مجتمع آبرسانی به 125 روستای شهرستان بهمئی نیازمند 250 میلیارد ریال اعتبار است، ادامه داد: تعیین تکلیف پروژه‌های در دست اجرای حوزه آب در شهرستان‌های چهارگانه یک ضرورت بوده و نیازمند توجه جدی و بیش از پیش مسئولان و متولیان امر است.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امسال 200 میلیارد ریال اعتبار برای تسریع در روند عملیات اجرایی پروژه آبرسانی از سد کوثر به شهرستان بهمئی اختصاص یافت، افزود: با توجه به پیگیری‌های انجام شده تا نیمه اول تیرماه امسال پیمانکار این پروژ با مدیریت آب منطقه‌ای استان تعیین تکلیف می‌شود.

هاشمی‌پور تصریح کرد: با توجه به مشکلات کمی و کیفی آب شرب شهرهای دهدشت و سوق اولویت اول اجرای طرح آبرسانی از سد کوثر این دو شهر بوده و تمهیدات لازم برای اجرای آن تا پایان شهریور 98 اندیشیده شود.

وی تاکید کرد: با توجه به مشکلات آب شرب مناطق دیشموک و چاروسا ضروری است که مطالعات طرح آبرسانی از رودخانه گندمکار در کمترین زمان ممکن صورت پذیرد که در نیمه دوم سال 97 عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

هاشمی‌پور در پایان صحبت های خود گفت: بهره برداری هرچه سریعتر از تصفیه خانه آب شرب سرفاریاب نیازمند توجه ویژه و اجرای راهکارهای اصولی و عملی بوده که ر این زمینه تصمیمات مناسبی اتخاذ شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار