کد خبر: ۶۲۳۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ 25 June 2018
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد دوم تیرماه روز "المپیک و محیط زیست" با شعار" با قهرمانان المپیک بسوی توسعه پایدار" با حضور جمعی از ورزشکاران المپکی زن و مرد در منطقه حفاظت شده کوه گل دنا گرامی داشته شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان دراین خصوص گفت: دنا  بخاطر پوشش گیاهی و تنوع زیستی جانوری ظرفیتی بین المللی دارد که حفظ این ذخیرگاه برای استان و کشور بسیار مهم است.

محسن جعفری نژاد افزود: براساس تفاهم نامه منعقد شده بین سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت ورزش و جوانان دوم تیرماه روز المپیک و محیط زیست نامگذاری شده , و رزشکاران المپیکی ما میتوانند معرف محیط زیست باشند.

وی به الگو برداری جوانان از ورزشکاران و قهرمانان ما اشاره کرد و گفت: با آشنایی ورزشکاران به ظرفیت و  اهمیت  حفظ محیط زیست باعث جلب مشارکت مردمی خصوصا" نسل جوان به همراه  ساختن آنها در حفظ محیط زیست شود.

براساس این گزارش درحاشیه این روز با حضور ورزشکاران یک بهله سارگپه پابلند, یک حلقه مار , یک بهله عقاب  و 8قطعه کبک که قبلا آسیب دیده بودند پس از تیمارداری و بهبود شرایط جسمانی و حلقه گزاری  آنها توسط این ورزشکاران  به دامان طبیعت بازگشتند.

محسن پاکباز رئیس اداره نظارت بر حیات وحش  این اداره کل هدف از حلقه گزاری پرندگان را شناسایی آنها عنوان کرد و گفت: حلقه گزاری این امکان را به ما می دهد چنانچه در آینده این پرنده به هردلیلی ازبین رود یا  زخمی و به مرکز تیمارداری برگردد بانک اطلاعاتی آن را قبلا" در اختیار داریم.
گفتنی است درحاشیه این مراسم با حضور ورزشکاران قسمتی از منطقه حفاظت شده کوه گل از زباله پاکسازی شد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار