بعید نیست که این گونه تایید و تکذیب خبر اتمام حجتی باشد با این دست از متخلفین و البته باید گفت که به قول معروف در این مرحله از کار فعلا نمایندگان استان "جستی ملخکی" زده اند اما معلوم نیست بتوانند در مقابل شواهد و مدارک احتمالی تخلفات بعدی (خصوصا روسای دفاتر ، مشاورین و گروه های فشار )به همین راحتی "جست " دوم را بزنند.
کد خبر: ۶۲۵۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴ 03 July 2018
از دو روز پیش دو خبر ضد و نقیض سطح وسیعی ازرسانه ها و فضای مجازی را تحت تاثیر قرار داد که در خبر اول امیدواری برای ورود علنی و همراه با تذکر جدی دستگاه قضایی به برخی بی سر و سامانی های مدیریتی ، بی عدالتی ها و تنش های قومیتی در استان که عموم آن را محصول سیاسی کاری و رابطه بازی نمایندگان میدانند ، پررنگ شد اما در خبر دوم اعلام شد که چنین جملاتی با این مضمون از طرف رئیس دستگاه قضایی اعلام نشده است. ولی به هر جهت می توان گفت که در این وضعیت اسفبار سیاسی اجتماعی و توسعه نیافتگی استان ، نمایندگان اولین هشدار جدی را گرفته اند.
خبر اول : عملکرد نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس رصد می‌شود
در خبر اول که خبرگزاری تسنیم منتشر کرد آمده بود : رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه عملکرد مجمع نمایندگان مجلس در استان رصد می‌شود، گفت: برخی الان به برخی افراد امتیاز می‌دهند تا فردا رای بگیرند در حالی حواس دستگاه قضایی به همه مسائل است.
حجت‌الاسلام و المسلمین غلام‌رضا مزارعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: برخی از نمایندگان مجلس الان امتیاز می‌دهند تا فردا رای از آنان بگیرند که در این زمینه به خودشان تذکر می‌دهیم و در صورت نیاز به مردم می‌گوییم.
وی با تاکید بر اینکه حواسمان به تحرکات نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس بوده و به موقع برخورد می‌کنیم، عنوان کرد: البته خصیصه خوب این استان رسیدن گزارشات مردمی به سرعت موشک است.
مزارعی ابراز کرد: دستگاه قضایی باید امانت دار حقوق مردم باشد و نظارت در بروند انتخاب را به جد پیگیری می‌کنیم و در این زمینه ستاد رسیدگی جرائم و تخلفات انتخاباتی تشکیل می‌شود که لحظه‌ای مسائل و مشکلات را رصد می‌کند.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه به گفته استاندار سابق 70 درصد مدیریت انتخابات مجلس گذشته را  دادگستری انجام داد، افزود: در انتخابات گذشته یکسری تخلفاتی صورت گرفت ولی هیچ گونه نزاع منجر به قتل نداشتیم.
مزارعی با بیان اینکه در انتخابات گذشته نامزدها را آوردیم و برای آنان خط قرمز گذاشتیم، تصریح کرد: شب نتیجه انتخابات مطلع شدیم طرفداران یکی از نامزدها بنای تحرکاتی دارند که پیام دادیم به ان فرد که نماینده باشید یا نباشید با دستبند باید با دادگاه بیایید
خبر دوم : تکذیب خبر رصد عملکرد نمایندگان استان توسط دستگاه قضایی
اما پس از انتشار خبر رصد نمایندگان توسط دستگاه قضایی ،روابط عمومی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، با تکذیب خبر از رسانه‌ها به نقل از رییس کل دادگستری این استان مبنی بر اینکه «عملکرد نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس رصد می‌شود»، اعلام کرد: واژگان منعکس شده در خبر، با صحبت‌های رئیس کل دادگستری استان کاملاً مغایرت دارد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، روابط عمومی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، با تکذیب خبر برخی رسانه‌ها به نقل از رییس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد مبنی بر اینکه «عملکرد نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس رصد می‌شود»، اعلام کرد: واژگان منعکس شده در خبر، با صحبت‌های رئیس کل دادگستری استان کاملاً مغایرت دارد.
 این خبر بر اساس نظر شخصی خبرنگار تنظیم شده، ضمن اینکه عنوان گفت‌گو با رییس کل را به کار برده است، اما هیچگونه گفتگوی اختصاصی با این رسانه انجام نشده است.
 
 
"شتر" دستگاه قضا و "جست ملخکی" نمایندگان استان!
هر چند رئیس دستگاه قضایی مورد این خبر را با این شیوه منتشره تکذیب کرد اما در ادامه آمده است : روابط عمومی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اعلام می کند: در نشست خبری نماینده‌ یکی از خبرگزاری‌ها در سوالی از انتخابات گذشته در استان پرسشی را مطرح می‌کند و در کنار آن به تبلغیات زود هنگام در استان نیز اشاره کرده که رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ بیان می کند: "برگزاری و صلاحیت انتخابات از حوزه دستگاه قضایی خارج است، در تأیید صحت انتخابات گذشته مطالب کوتاهی را عنوان و اینکه در اجرای دستورالعمل ریاست معزز قوه قضائیه مبنی بر رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی دستگاه قضایی تکلیف دارد در ایام انتخابات عملکرد کاندید‌ها و لیدر‌های آنان را با همکاری سازمان‌های متولی امر انتخابات رصد و در صورت بروز تخلف انتخاباتی، برخورد قانونی نماید.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد  و بر اساس شواهد موجود در خصوص اقدامات دستگاه قضایی در سطح کشور در خصوص تخلفات روز کشور به نظر می رسد "شتر" اقدامات قضایی موضوعی است که این روزها احتمالا جلوی درب خانه و دفتر هر مدیر ، مسئول و یا نماینده متخلفی خواهد خوابید و از آنجا که متاسفانه ریزتزین کارهای اجرایی در دستگاه های دولتی استان با نظر نمایندگان و یا روسای دفاتر ، مشاورین و گروه های فشار آنان انجام می گیرد ، بعید نیست که این گونه تایید و تکذیب خبر اتمام حجتی با این دست از متخلفین باشد و البته باید گفت که به قول معروف در این مرحله از کار فعلا نمایندگان استان و اطرافیانشان "جستی ملخکی" زده اند اما معلوم نیست بتوانند در مقابل شواهد و مدارک احتمالی تخلفات بعدی (خصوصا روسای دفاتر ، مشاورین و گروه های فشار )به همین راحتی "جست " دوم را بزنند و بی شک در این بین مطمئنا مدیران نالایق ، گوش به فرمان نمایندگان و قومیت گرا هم بیشترین ضربه را خواهند خورد.
بنابر این باید امیدوار بود با این هشدار نیمبند عمدا رسانه ای ، امپراطوری عجیب نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد بر این استان محروم به شدت در معرض خطر از طرف تیغ تیز دستگاه قضایی قرار گیرد و اگر دفتر و دستک نمایندگان رویه سیاسی کاری ، قومیت گرایی و دخالت زیاد در امور اجرایی خود را ادامه دهند ،بی شک هم در رسانه های مستقل و هم در محکمه های دستگاه قضا باید پاسخگو باشند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بویراحمد سرافراز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
خدایی خودت می دونی چی نوشتی؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار