هیئت وزیران در مصوبه جلسه ی 6تیرماه خود ، حدود 2 هزار میلیار دریال اعتبار و تسهیلات بانکی برای جبران خسارات ناشی از زلزله در استان کهگیلویه و بویراحمداختصاص داده است.
کد خبر: ۶۲۵۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۰ 02 July 2018

پس از زلزله های پی در پی در کهگیلویه و بویراحمد استاندار در مصاحبه های مختلف اعلام کرده بود که اینگونه بحران ها گاهی می تواند به فرصتی برای ایجاد تحول در یک منطقه تبدیل شود . به همین دلیل از دستگاه های مختلف خواسته بود به دقت در برآورد خسارات و تهیه گزارشات مربوطه اقدام نمایند . حال پس از فروکش کردن تب زلزله های استان ،امروز از طرف دولت اعلام شد که هیئت وزیران در مصوبه جلسه ی 6تیرماه خود ، حدود 2 هزار میلیار دریال اعتبار و تسهیلات بانکی برای جبران خسارات ناشی از زلزله در استان کهگیلویه و بویراحمداختصاص داده است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، هیئت وزیران به پیشنهاد وزارت کشور و تأیید سازمان برنامه و بودجه با تخصیص اعتبار لازم و تسهیلات بانکی برای بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده ناشی از زلزله استان کهگیلویه و بویراحمد موافقت کرد.

بنابر این گزارش ، هیئت وزیران در جلسه 1397/04/06 به پیشنهاد وزارت کشور و تأیید سازمان برنامه و بودجه تصویب کرد:

1- مبلغ سیصد و هفتاد و پنج میلیارد و یکصد و پنجاه میلیون (000ر000ر150ر375) ریال از محل منابع ماده (12) قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور موضوع بند (م) ماده (28) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) - مصوب 1393- ، برای جبران خسارت و بازسازی واحدهای مسکونی خسارت­ دیده ناشی از زلزله استان کهگیلویه و بویراحمد در اختیار دستگاه­های اجرایی ذی­ربط قرار می­ گیرد تا برابر قوانین و مقررات مربوط هزینه شود.

2- مبلغ یکهزار و هفتصد میلیارد و دویست و هفتاد میلیون (000ر000ر270ر700ر1) ریال تسهیلات بانکی ارزان­ قیمت (با سود و کارمزد چهاردرصد در مناطق روستایی و پنج درصد در مناطق شهری) توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از طریق بانک­ های عامل با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استانداری بین آسیب ‏دیدگان ناشی از زلزله استان کهگیلویه و بویراحمد با ضمانت زنجیره­ای به منظور بازسازی واحدهای مسکونی روستایی و شهری پرداخت می‏ شود. بدهی و معوقات احتمالی آسیب ‏دیدگان به بانک­ ها مانع از دریافت این تسهیلات نخواهد بود.

3- سازمان برنامه و بودجه کشور پرداخت یارانه سود (ما به­ التفاوت سود تعیین شده سهم متقاضی تا نرخ­های مصوب شورای پول و اعتبار) و مانده مطالبات معوق شامل اصل و سود تسهیلات اعطایی به خسارت­ دیدگان موضوع بند (2) این تصویب­نامه را تضمین و تعهد می ­نماید که هزینه­ های یادشده پس از اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در لایحه بودجه سال بعد پیش‏ بینی و منظور نموده و به شبکه بانکی پرداخت نماید و این تضمین نافی مسئولیت بانک­ های عامل در وصول مطالباتشان نیست.

4- سازمان مدیریت و برنامه­ ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد موظف است گزارش عملکرد اجرای این تصویب ­نامه را در مقاطع زمانی سه ماهه به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال نماید.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حال باید دید با آن همه تلاش ها و درخواست های استاندار برای دقت در تهیه گزارشات ، آیا مصوبه دولت توانسته است انتظارات استاندار را در این خصوص تامین کند یا نه ؟ و واکنش احمدی به اعلام این مصوبه چه خواهد بود ؟ آیا به گونه ای خواهد بود که بتوان تغییراتی مهم در تغییر برخی بافت های روستایی و شهری ایجاد کرد؟
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
جوری نوشتن دوهزار میلیارد ریال.کسی ندونه فکر میکنه استان جدید باهاش میسازن.اگربررسی کنید با استان های دیگر که ریشترکمترداشته و آشیب هم ندیدند به حال خودمان گریه خواهیم کردکه چراتابناک این کمترین اعتبار را با این اب وتاب نوشته است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
خخخخ من هم فک کردم کلی پوله فک کنم فقط ۲۰۰میلیاردمیشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
های های تابناک خبر را دو پهلو زدی تیترت را بزرگ زدی و اما سئوالت مشکوکه!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار