کد خبر: ۶۲۶۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷ 04 July 2018
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال گذشته در این استان بیش از 4.5 تن مواد مخدر کشف شد که بیش از 720 کیلوگرم آن در گچساران بوده است.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید ناصر رضایی در آئین گردهمایی مبارزه با مواد مخدر و تجلیل از بهبودیافتگان در گچساران افزود: بهبود یافتگان افرادی هستند که با اتکا به خود و توانمندی هایشان توانستند در خود تغییرات مهم و مثبتی را ایجاد کنند.

وی بیان کرد: افراد مبتلا به اعتیاد در کمپ های دارای پزشک، پرستار و روانپزشک تحت درمان قرار می گیرند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تلاش شده تا با استفاده از تجربیات و متدهای درمانی در ترک اعتیاد مبتلایان به این بلای خانمانسوز را درمان کرد.

رضایی عنوان کرد: اعتیاد در جامعه یک بیماری صعب العلاج بوده و نمی توان از آن به عنوان یک بیماری لاعلاج یاد کرد.

وی گفت: اعتیاد در دنیا مرد و زن و کوچک و بزرگ نمی شناسد و هرچه رو به جلوتر می رویم شاهد پایین آمدن سن اعتیاد هستیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که باید 50 درصد از کارها را در زمینه اعتیاد به سمت پیشگیری برد.

رضایی بیان کرد: در کهگیلویه و بویراحمد زیر 2 درصد معتاد تزریقی وجود داشته و مصرف کراک در این استان صفر است.

وی افزود: در سال گذشته 35 شغل پایدار و از بتدای سالجاری تاکنون نیز 40 شغل برای بهبود یافتگان در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اولین تولیدات مشاغل بهبود یافتگان را توانستیم در شهر رضا به مبلغ 130 میلیون ریال به فروش برسانیم.

رضایی اضافه کرد: سال گذشته در کهگیلویه و بویراحمد بیش از 4.5 تن مواد مخدر کشف شد که از این میزان بیش از 720 کیلوگرم آن در گچساران بوده است.

وی گفت: در سال گذشته بالغ بر 5 هزار نفر در کمپ های ترک اعتیاد کهگیلویه و بویراحمد جذب شدند که از این تعداد 10 درصد در حوزه درمان غیر بومی بودند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: همچنین در کهگیلویه و بویراحمد طی سال گذشته 124 نفر از بیماران پذیرفته شده در کمپ های ترک اعتیاد زن بودند.

رضایی عنوان کرد: در کهگیلویه و بویراحمد 21 کمپ ترک اعتیاد وجود دارد که یک کمپ آن متعلق به بانوان است.

وی اضافه کرد: بیش از 70 درص از بانوان در استان به عنوان چرخشی وارد درمان ترک اعتیاد می شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار