قائم مقام مركز تخصصي امام خامنه‌اي خبر داد
قائم مقام مركز تخصصي امام خامنه‌اي از پیگیری برای تصويب رشته معارف انقلاب اسلامي براي سطح سه حوزه علمیه خبر داد.
کد خبر: ۶۲۶۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱ 04 July 2018

به گزارش تابناک قم،حجت‌الاسلام علی دانش با بیان اینکه اکنون سومین دوره رشته فقه و فرهنگ جهاد در سطح سه حوزه در حال برگزاری است اظهار کرد: کارگروه مطالعاتی معارف انقلاب اسلامی تشکیل شده و رشته معارف انقلاب اسلامی در سطح سه به حوزه علمیه پیشنهاد داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته یک دوره تمهیدیه مقدماتی این رشته برگزار شده و امیدواریم در سال تحصیلی جدید به طور رسمی این رشته آغاز شود.

قائم مقام مرکز تخصصی امام خامنه‌ای با اشاره به اقدامات انجام شده گفت:‌ یک یا دو کارگروه پژوهشی به بررسی‌های غرب‌شناسی با نگاه حوزوی و از منظر علوم اسلامی به موضوع غرب‌شناسی و مبانی و ساختار امروز و آینده‌پژوهی غرب می‌پردازد.

وی خاطرنشان کرد: حدود 50 نفر دانش‌پژوه در رشته جهاد و 10 تا 15 نفر در دوره‌های رشته کارگروه معارف انقلاب اسلامی مشغول تحصیل هستند.

دانش عنوان کرد: مراحل تصویب رشته معارف انقلاب اسلامی ویژه سطح سه حوزه در حال پیگیری است تا برای سال آینده به طور رسمی اعلام شود. به دلیل آنکه هنوز رشته‌ای به صورت رسمی و حوزوی اعلام نشده دانش‌پژوه رسمی در رشته معارف انقلاب اسلامی وجود ندارد.

وی یادآور شد: این مرکز به منظور امتداد علوم اسلامی در مسائل اجتماعی، پاسخ به نیازهای نظام اسلامی و نیازهای روز جامعه و امت اسلامی راه‌اندازی شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار