خطیب نماز جمعه لیکک؛
حجت الاسلام افروغی : اگر اعتراضاتی به گرانی وجود دارد باید کاملا هوشیارانه عمل کنیم و ناخواسته در جبهه دشمن عمل نکنیم گرچه خیلی از مواقع بازی در جبهه ی دشمن اتفاق افتاد.
کد خبر: ۶۲۷۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۴ 07 July 2018

به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از بهمئی، امام جمعه شهر لیکک ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام جعفر صادق اظهار داشت: اگر نصف مردمی که در شهرستان خمس به آنها تعلق می گیرد، خمس مال خود را بپردازند قطعا این مقدار فقیر در شهرستان پیدا نمی شود.

وی افزود: نهایتاً یک درصد از تلفن هایی که به امام جمعه و دیگر روحانیون شهرستان زده می‌شود در مورد احکام و مسائل دینی است.

حجت الاسلام سید محمد افروغی در جواب این سوال خود که چرا دشمن به جنگ اقتصادی روی می‌آورد ابراز کرد: قطعاً ما به دشمن یک سری چراغهای سبز و اعلان نقاط ضعفی را در این حوزه مصادره و مبادله کردیم، در انتخابات، خود نامزدها از این حیث خوب عمل نکردند و شاید خیلی از صحبت‌های نامزدهای ریاست جمهوری و چه غیر ریاست جمهوری یک سری نقاط سبزی بود و آن، این بود که نکات امنیتی ما در اختیار دشمن قرار داده شده است.

وی در ادامه به اقدامات منافقین در ایران اشاره کرد و افزود: مشکلات بازار که در ایران به وجود آمد قطعا منافقین در آن شرکت داشتند، ورود آنها در عرصه مجازی و به جریان انداختن جنگ روانی، ورود آنها در فتنه های به وجود آمده، ترور ۱۷ هزار نفر را در ایران، در اختیار گذاشتن اطلاعات هسته ای به دشمن، جاسوسی و پیوستن آنها به صدام از جمله اقداماتی بود که منافقین در ایران انجام دادند.

حجت الاسلام افروغی خاطرنشان کرد: اگر اعتراضاتی به گرانی وجود دارد باید کاملا هوشیارانه عمل کنیم و ناخواسته در جبهه دشمن عمل نکنیم گرچه خیلی از مواقع بازی در جبهه ی دشمن اتفاق افتاد.

امام جمعه شهر لیکک ادامه داد: بیشترین فشار اقتصادی بر ایران بحث برجام بود، اگر در برجام ما بعضی از نقاط سبز را به دشمن علامت نمی‌دادیم، شاید خارج نمی شد و یا به ضررش تمام می‌شد؛ گرچه هم الان به ضرر آن تمام می شود و اگر وزارتخانه های ما به خصوص وزارت خارجه، سیاست خارجی ما تلاش بکنند که به حق بودن ایران را به گوش جهانیان برسانند قطعاً حیثیت جهانی آمریکا خدشه‌دار خواهد شد.

وی ادامه داد: ما مردم باید هوشیار باشیم که با خرابی اموال عمومی دولت و تضعیف قوا در پازل دشمن به آنها کمک نکنیم.

خطیب نماز جمعه ی شهر لیکک به صحبت های انقلابی ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: امیدواریم رئیس جمهور محترم بر سر این صحبت‌ها بماند و دوباره تغییر موضع ندهد.

امام جمعه شهر لیکک بیان کرد: دو قضیه فشار روانی بر مردم را افزایش می‌دهد، آمار و ارقام هایی که با صحنه ی عمل و بازار همخوانی ندارند مثل اعلام نرخ تورم و وضعیت اقتصادی مردم که خوب دارد آن را جلوه می دهند، اینها خطا است، پس باید واقعیت ها با صداقت به مردم گفته شود. اگر با صداقت در آمار و ارقام ها و پیمان های بین المللی به مردم گفته شود قسمت زیادی از بار روانی مردم کاسته خواهد شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان در مورد مشکلات آب آشامیدنی خرمشهر و آبادان و حمایت موسسه اروندان وابسته به قرار گاه خاتم النبیا در آبرسانی به آنها عنوان کرد: این پروژه ی عظیم آبرسانی به کمک موسسه اروندان سپاه که مدیر عاملی توانمند و با مدیریتی خوب با چه سرعتی عملی به پایان رسید، پس این نشان می‌دهد در کشور می شود و می توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم.

افروغی تصریح کرد: قرار گاه خاتم و موسسه اروندان در بحث زلزله کرمانشاه و مشکلات آبرسانی به آبادان و خرمشهر و همچنین پالایشگاه بندر عباس توانستند گوشه ای از جدول بزرگ اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند را حل کند، اما دولتمردان کمر همت بر اینکه مشکلات مردم را حل کنند نبستند و در واقع مشکل اینجاست.

افروغی افزود: اگر دو سه تا از وزارتخانه هایی که مربوط به اقتصاد هستند همت و غیرت به خرج دهند قطعا از این سرگردانی اقتصادی نجات پیدا می کنیم.

وی ادامه داد: یکی از راه حل ها برای مشکلات اقتصادی کشور این است که تیم اقتصادی دولت عوض شود، تیم اقتصادی دولت هم سالهای قبل از دولت یازدهم و دوازدهم و هم در دولت یازدهم و این ابتدای دولت دوازدهم نشان دادند که کاری از دستشان برنمی‌آید، اینها انسانهای پیری هستند که همه همت، سواد و توانایی سال های قبل خود را در سال های قبل به کار بستند و از این بیشتر نمی توانند. پس باید تیم اقتصادی جوان، متخصص، متعهد که خانه و سرمایه ی آنها در انگلیس نیست باید بیایند و وزارتخانه ها و پست های کلیدی را برعهده بگیرند تا بتوانند وضعیت معیشت مردم را حل کنند.

افروغی در پایان خطبه ها گفت: امر به معروف و نهی از منکر را حمایت کنیم، یکی از پروژه هایی که آنها به آن ورود کردند بحث بازار بود که اثر داشت. پس ادارات مربوط به بحث بازار در شهرستان موظفند با آنها همکاری بکنند و اگر همکاری نشود با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

خبرنگار امین روانان

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شاهد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
خبرنگار محترم یک نکته از فرمایشات امام جمعه در مورد امر به معروف و نهی از منکر از قلم انداختند ، امیدوارم که سهوی بوده باشد .چون امام جمعه محترم دربحث امر به معروف و نهی از منکر علاوه بر موضوع بازار به استخدامهای بدون ضابطه و سفارشی هم اشاره کردند که فرمودند در آینده ورود خواهیم کرد . خبرنگار باید امانتداری را در ارایه خبر رعایت کند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار