معاون وزیر راه و شهرسازی؛
خادمی گفت:جاده‌های ارتباطی در این استان از شمال، جنوب، غرب و شرق به راه‌ها و شریان‌های حیاتی کشور متصل شده است.
کد خبر: ۶۲۷۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۲ 07 July 2018

به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور اظهار داشت: مطالعات اتصال کهگیلویه و بویراحمد و یاسوج مرکز این استان به آزادراه اصفهان – شیراز به اتمام رسیده و این استان نیز به شبکه آزادراهی کشور متصل خواهد شد.

خیرالله خادمی روز پنجشنبه در بازدید از طرح‌های راهسازی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: طول این آزادراه در مرحله نخست حدود ۶۰ کیلومتر است.

وی میزان اعتبار پیش بینی شده برای اجرای طرح اتصال یاسوج به آزادراه اصفهان- شیراز را نیز افزون بر ۱۰ هزار میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: عزم وزارت راه و شهرسازی مبنی بر تقویت جاده‌های ارتباطی و اتصال این استان به شبکه ریلی و آزادراهی استوار است.

وی با بیان اینکه طرح‌های راهسازی و بزرگراهی در استان کهگیلویه و بویراحمد با جدیت در حال اجرا هستند، گفت: چهارخطه یاسوج -شیراز، یاسوج – اصفهان، یاسوج – سی سخت، گچساران- بابامیدان و جاده ملی پاتاوه – دهدشت از مهمترین این طرح‌هاست.

خادمی با بیان اینکه طرح‌های راهسازی و بزرگراهی در این استان نقش شاهراه حیاتی در کشور را دارند، ابراز داشت: جاده‌های ارتباطی در این استان از شمال، جنوب، غرب و شرق به راه‌ها و شریان‌های حیاتی کشور متصل شده است.

وی جاده ملی پاتاوه – دهدشت را یکی از مسیرهای اصلی و طرح‌های ملی راهسازی برای اتصال جنوب به مرکز کشور دانست و عنوان کرد: با بهره برداری این جاده به طول ۱۳۷ کیلومتر بیش از ۴۰۰ روستای محروم در ۲ شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر ۱۰۰ هزار نفر از نعمت جاده مناسب برخوردار خواهند شد.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد نیز اظهار داشت: بیش از ۳۰۰ طرح راهسازی اعم از جاده‌های اصلی، بزرگراه، آزادراه، روستایی و بهسازی و توسعه محورهای فرعی به اصلی در این استان در حال اجراست.

علی محمد علیمردانی عنوان کرد: طرح چهارخطه یاسوج – به شیراز به طول ۳۷ کیلومتر، بزرگراه یاسوج به اصفهان، یاسوج – سی سخت، باغچه سادات- چرام و اجرای ۱۲۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه از مهمترین این طرح‌هاست.

وی با بیان اینکه همچنین حدود ۴۸۰ کیلومتر راه روستایی در این استان در حال ساخت، بهسازی و آسفالت است، گفت: هر سال حدود ۱۰۰ کیلومتر آن به اتمام می‌رسد.

علیمردانی یکی از مشکلات و دلایل طولانی شدن روند اجرای طرح‌های راهسازی در این استان را علاوه بر کوهستانی بودن کمبود اعتبار برای پرداخت مطالبات پیمانکاران و مردم بابت هزینه زمین‌ها و باغ‌های تخریبی آنها دانست.

وی گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان افزون بر ۵۰ میلیارد ریال بابت پرداخت مطالبات مردم در طرح چهارخطه یاسوج – شیراز و افزون بر ۱۳۰ میلیارد ریال بابت مطالبات پیمانکار جاده باغچه سادات- سرفاریاب بدهکار است.

معاون وزیر راه نیز بر ضرورت پرداخت این مطالبات از طریق اسناد خزانه توسط این وزارتخانه تاکید کرد.

کهگیلویه وبویراحمد حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یکهزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار