شهروندانی که این روزها حال خوشی از بالا رفتن غیر منطقی قیمتها در بازار ندارند و معیشت آنها تحت شعاع قرار گرفته است این جشن فرصتی را فراهم کرد تا در کنار خانواده ها ی خویش از این برنامه متنوع فرهنگی لذت ببرند و شب خوب وخاطره انگیزی را در هوای زیبای شبهای یاسوج تجربه کنند.
کد خبر: ۶۲۷۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶ 07 July 2018
دو روز پیش جشن بزرگی به بهانه افتتاحیه نسل جدید فروشگاه رفاه یاسوج برگزار شد که با اجرای برنامه های شاد و متنوع فرهنگی همراه بود و اتفاقا مورد استقبال بسیار زیاد مردمی قرار گرفت.
 سید ولی موسوی ، فعال فرهنگی و رسانه ای استان باارسال یادداشتی به تحریریه تابناک کهگیلویه و بویراحمد نوشت : "جشن فروشگاه نسل جدید رفاه نشان داد مردم تشنه کارهای فرهنگی هستند".
در ادامه ی این یادداشت آمده است : فروشگاه زنجیره ای رفاه در اقدامی قابل تحسین و ماندگار جشن با شکوهی با حضور اقشار مختلف مردم ومسئولان برگزار کرد که مورد استقبال بی نظیر مردم قرار گرفت به طوری که از همان ساعات اولیه قبل از شروع جشن صندلی های مستقر در جایگاه پر شده بود و مردم در خیابان و بلوارها نظاره گر برنامه های این جشن زیبا و متنوع بودند.
فروشگاه رفاه که در چرخه توزیع کالا برای مصرف کنندگان و جذب مشتری در رقابت با سایر فروشگاهها تلاش می کند توانست با این برنامه جذاب و متنوع فرهنگی گل لبخند را بر زبان شهروندان عزیزمان جاری و ساری کند.
بدون تردید فرهنگ زیربنای توسعه در ابعاد گوناگون سیاسی، اجتماعی ،فرهنگی ،اقتصادی و عمرانی است وبدون توجه به این مولفه مهم حرکت قطار توسعه کند خواهد بود .
فرهنگ که مجموعه ای از  اندیشه ها ،سنن، باورها ،آداب و رسوم و نگرش های مردم گفته می شود و همانند هوا لازمه زندگی بشر است نقش مهمی در تعامل و مراودات زندگی انسانها دارد.
در واقع انسان فرهنگ را می آفریند و فرهنگ به انسان پروبال انسانی هر چه بیشتری می بخشد و وجودش را پربار می کند. انسان بدون فرهنگ موجودی ماقبل انسانی، و از هر جهت فقیر، ناتوان به شمار می آید، لذا از این جهت هم هست که می گویند انسان موجودی فرهنگی است، چون بدون فرهنگ، وجود انسانی بالفعل، حقیقی، متعالی و بالنده غیر ابل تصور است.»
یکی از جامعه شناسان می گوید:«صحبت از فرهنگ، براستی «صحبت از توانایی های خلاق انسان است و اشاره ای است به نقش سازنده ارزشها و دیدگاهها، قدرت زبانی و بیان هنری و حکایتی است از همه اجتماعات کوچک و بزرگ که درگیر تجدید هنجارها و ضوابط اخلاقی و ایجاد امکانات تازه برای یک زندگی مناسب ترند.»
شهروندانی که این روزها حال خوشی از بالا رفتن غیر منطقی قیمتها در بازار ندارند و معیشت آنها  تحت شعاع قرار گرفته است این جشن فرصتی را فراهم کرد تا در کنار خانواده ها ی خویش از این برنامه متنوع فرهنگی  لذت ببرند و شب خوب وخاطره انگیزی را در هوای زیبای شبهای یاسوج تجربه کنند.
امروز دستگاههای فرهنگی اعم از ارشاد اسلامی، حوزه هنری ، سازمان تبلیغات اسلامی،اوقاف وامور خیریه ، آموزش وپرورش ، میراث فرهنگی و شهرداریها  رسالت بزرگی را بر دوش دارند که باید تلاش کنند در انجام ماموریتهای ذاتی خود انجام وظیفه کنند.
 فرهنگ مهمترین مولفه توسعه شهری نیز می باشد که انتظار می رود  شهرداریها نیز در میادین وپارکها چنین برنامه های شاد و متنوعی را برای مردم در تفرجگاههای شهری در ساعات مشخصی  اجرا نماید.
تعلل دستگاههای فرهنگی نزد افکار عمومی در انجام فعالیتهای فرهنگی دیگر پذیرفته شده نیست و این دستگاهها اگر توان کار فرهنگی ندارند اعتبارات فرهنگی خود را به دیگر نهادها و بخش خصوصی واگذار نمایند که به دلیل کمبود منابع اعتباری  چرخ آنها از کار افتاده است.
این جشن باشکوه فرهنگی نشان داد که مردم تشنه کار فرهنگی هستند و دولت وظیفه دارد که بسترهای لازم را برای رونق کارهای فرهنگی بوجود آورد.
علاقه مندی مردم به موسیقی و تئاتر در این جشن نشان داد که مردم به شادی عشق می ورزند و شاد بودن را برای بهتر زیستن یک اصل می دانند.
در این شبهای تابستان که به دلیل آب هوای خوش شهر یاسوج و تفرجگاههای شهرستانهای بویراحمد ودنا مردم اقصی نقاط ایران عزیز و بالخص مناطق جنوبی به این دیار پرگهر سفر می کنند متولیان فرهنگی باید برای همه اوقات مردم در این مکانها برنامه ریزی کنند و لحضات خوش و مفرحی را برای مردم به وجود آورند.
جا دارد از مدیریت محترم فروشگاه رفاه یاسوج که با توجه به مسائل فرهنگی و اجرای چنین برنامه جذاب و شاد، گل لبخند را بر زبان شهروندان عزیز یاسوجی و گردشگردان تابستانی فراهم آورد صمیمانه تقدیر وتشکر نمایم 
انشالله که چنین برنامه های فرهنگی، الگوی خوبی برای دستگاههای فرهنگی و دیگر فروشگاههای عرصه محصولات در چرخه توزیع برای مصرف کنندگان باشد و شاهد تداوم آن توسط فروشگاه زنجیره ای رفاه یاسوج در سطح استان باشیم.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار