هنوز مدت زمان زیادی از این حرکت و انعکاس آن در رسانه ها و شبکه های اجتماعی نگذشته بود که خبر رسید تابلوی مزین به نام استاد برداشته شده ،موضوعی که باعث واکنش افکارعمومی و حتی رسانه های استانی و کشوری شد.
کد خبر: ۶۳۰۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸ 15 July 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد - مرضیه دادگر / مدتهاست رمضانمان بدون ربنایش می گذرد،اما او همچنان برایمان همان استاد محمدرضا شجریان است،همانی که با صدایش یک عمر زندگی کرده ایم وخاطره ها ساخته ایم.خیلی ها این محبت این خسرو شیرین دهن موسیقی ایران را پاسخ داده اند،ولو با یک نامگذاری ساده درکوچه ای،خیابانی ،مکانی،تا به او نشان دهند قدر محبتش را می شناسند،درست مثل دهیار روستای بیاره،که اخیرا و در اقدامی ارزشمند کوچه ای را در این روستا به نام استاد شجریان نامگذاری کرد.اقدامی که خیلی ها آن را تحسین کردند و از این حرکت خوب به وجد آمدند و امیدوار شدند این اقدام ادامه داشته باشد ،با این حال اما هنوز مدت زمان زیادی  از این حرکت و انعکاس آن در رسانه ها و شبکه های اجتماعی نگذشته بود که خبر رسید تابلوی مزین به نام استاد برداشته شده ،موضوعی که باعث واکنش افکارعمومی و حتی رسانه های استانی و کشوری شد و همه دنبال این پرسش بودند که بدانند از طرف چه کسی و چرا دستور پایین کشیدن تابلو صادر شده است.
 
چه کسی شجریان را از

برای برداشتن تابلو تابع تصمیم مقام بالاتر بودیم

دهیار روستای بیاره دراین خصوص به خبرنگار ما گفت:نصب این تابلو به دلیل علاقه مردم روستا به مشاهیر کشور خصوصا استاد شجریان بود.وی البته بدون اینکه به دستور فرد یا نهاد خاصی درزمینه برداشتن تابلو اشاره کند ادامه داد:برای برداشتن تابلو ما تابع تصمیم مقام بالاتر بودیم وبه من گفته شد که باید تابلوبرداشته شود وما هم این کار را انجام دادیم.دارابی تصریح کرد:دلیل این حساسیت ها را درک نمی کنم ونمی دانم نامگذاری یک کوچه به نام یک فرد چه مشکلی می تواند ایجاد کند.دهیاربیاره اظهارکرد:رسانه ها در همین خصوص با من تماس می گیرند ومن واقعا نمی دانم باید چه جوابی بدهم.

بعد از نصب تابلو به نام استاد شجریان حساسیت هایی ایجاد شد

رئیس شورای بیاره هم نامگذاری انجام شده را حاصل تصمیم جمعی وبه دلیل استقبال مردم روستا دانست ودراین زمینه اظهارداشت:تا پیش ازاین در روستا کوچه های روستا نامگذاری نشده بود وتصمیم گرفتیم این کار را با استفاده از نام مشاهیر وبزرگان انجام دهیم.محمد حسینی اضافه کرد:نام شجریان هم دربین نام های درنظر گرفته شده بود چرا که به او استاد عرصه موسیقی سنتی ایران است.وی ادامه داد:بعد از نصب تابلو به نام استاد شجریان حساسیت هایی ایجاد شد وبه دهیار اعلام شد باید تابلو برداشته شود ودر نهایت هم این کار به دلیل فشارهای ایجاد شده انجام گرفت وما هم نمی دانیم چه کسی دستور این کار را صادر کرد.
 
چه کسی شجریان را از

دستور مبنی بر برداشتن تابلو نداشتیم

بعد ازبیان این گفته ها از طرف دهیار ورئیس شورای روستا  موضوع را از طریق سرپرست فرمانداری دنا پیگیری کردیم تا شاید سرنخ این ماجرا به دست نادیا صداقت باز شود.او درگفت وگو با خبرنگار ما ضمن ابراز بی اطلاعی از برداشتن تابلو در روستای بیاره اظهارکرد:درجریان این موضوع نیستیم واستعلام وصحبتی با فرمانداری صورت نگرفته است وما دستوری دراین زمینه نداشته ایم.صداقت ادامه داد:چون این مسئله مطالبه عمومی است قطعا اگر این موضوع با فرمانداری مطرح می شد همه جوانب امر را درنظر می گرفتیم وتصمیمات لازم را اتخاذ می کردیم.

بی اطلاعی بخشداراز برداشتن تابلو

بی اطلاعی سرپرست فرمانداری دنا به عنوان عالی ترین مقام اجرایی شهرستان  گره این ماجرا را کورتر کرد وباعث شد موضوع را از بخشدار دنا به عنوان مقام بالاتر دهیارجویا شویم،موضوعی که بازهم ما را به جواب موردنظر نرساند،چرا که هجیر ایلخانی نسب هم ازاین موضوع اظهار بی اطلاعی کرده واین گونه نشان داد که اصلا درجریان کم وکیف تصمیم انجام گرفته نبوده.

مجموع صحبت های مسئولین شهرستان دنا نشان از این دارد که هیچ کدام درجریان برداشتن تابلو نبوده اند،حالا سوال اینجاست که چه کسی دستور این کار راصادر کرده وچه فشار وحساسیتی بوده که باعث شده یک تابلو دراین روستای کوچک برداشته شود،مگر قرار بود این نامگذاری چه تبعات وبازخورد نامطلوبی داشته باشد،مگر نه این است که تاریخ موسیقی این کشور مدیون صدای شجریان است،مگر او شناسنامه موسیقی ایران نیست ،آیا با این حذف کردنها می توان نام وآوازه جهانگیر شجریان را حذف کرد واز محبوبیت اوبین مردم  کاست.

با همه اینها ظواهر امر نشان از آن دارد که هیچ مسئولی درشهرستان مسئولیت برداشتن تابلو را به عهده نمی گیرد ومشخص نیست تصمیم اتخاذ شده از روی سلیقه شخصی فرد خاصی بوده ویا اینکه این دستور از جانب شخص یا نهاد خاصی اعمال شده،با همه اینها نصب این تابلو به نام استاد موسیقی ایران آن هم در یک روستا اقدامی  قابل توجه بود که نشان از اندیشه بلند وفرهنگ غنی مردم روستای بیاره داشت .حال انتظار افکارعمومی این است که شفاف سازی لازم صورت بگیرد تا مشخص شود که چه کسی وبه چه دلیل دستور برداشتن تابلو را صادر کرده است؟.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
عجب مملکتیه
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
بهترین کار رو کردن.
رضا حاج محمودان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
ببینید که کدامین اتش به اختیار این کار را برای رضای خدای خیالیش کرده .
دنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
مطمئن باشید شاید بتوانید تابلوی شجریان را پایین بکشید ول مهر و علاقه شجریان را چگونه تز دل مردم بیرون خواهید کشید شجریان ماندگار است همانگونه که کورش بزرگ و ماندگار شده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
با توجه به اقدامات و گفته های ایشان بر ضد نظام جمهوری اسلامی و حتی علیه مردم ایران و خودشیرینی برای شبکه های بی بی سی و من و تو کلاً و در فتنه 88 بالاخص ، کار خوبی کردند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
حتی تحمل نام ایشان در یک روستا خیلی سخت بوده؟ چقدر رفتار های این آتش به اختیار ها تنفر انگیز است. استاد شجریان برای همیشه در تاریخ فرهنگ و هنر این مملکت ماندگار شده است مانند مصدق بزرگ که شما نتوانستید ایشان را از تاریخ بگیرید.هر چقدر هم تلاش کنید ایشان در قلوب ملت ایران جای دارند و ارزشش برای مردم از خیلی از شما ها بیشتر است. نگران خودتان باشید که با این همه اسم که بر در و دیوار دارید پس از مرگتان نامی از شما نخواهد ماند.
یک قاضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
روزی از اعمالمان پشیمان خواهیم شد که دیر شده دیگه، من نمیدونم پخش ربتا چه آسیبی به مخالفان می رساند! صفای ماه رمضان بخشی اش به نوستالژی صدای شجریان بود، البته این جفا در حق نادر گلچین، گلپا و ایرج و بنان و .. شد البته این مسئله اینوری یا اونوری نداره، علیرضا افتخاری رو هم هم رسته ای های خودشون تحریم کردن، درحال حاضر باز اگه آوازی باشه که قابل شنیدن باشه مکه افتخاری بخونه اونم اگه بخونه و گرنه ب آوازهای 3 دقیقه ای ده هشتاد یا نود امیدی نیست!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار