اخبار پلیس
رئیس پلیس آگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد از دستگیری اعضای باند سه نفره که با تاسیس شرکتی به بهانه اعزام دانشجو به دانشگاههای خارج ازکشور، از مالباختگان بیش از سه میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند،خبرداد. 
کد خبر: ۶۳۰۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۲ 15 July 2018

رئیس پلیس آگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد از دستگیری اعضای باند سه نفره که با تاسیس شرکتی به بهانه اعزام دانشجو به دانشگاههای خارج ازکشور، از مالباختگان بیش از سه میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند،خبرداد. 

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سرهنگ" سعید بالش زر" ، گفت : در پی طرح شکایت هایی از سوی برخی از شهروندان یاسوجی در خصوص اخذ وجوه چند ۱۰ میلیون تومانی به بهانه اعزام دانشجو به دانشگاه های خارج از کشور از سوی شرکتی تحت این عنوان و فعالیت در یکی از مناطق شهر یاسوج ، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود : در ابتدا استعلامات لازم از سوی اداره ثبت اسناد و املاک استان در خصوص وضعيت ثبتي شرکت مد نظر به انجام رسید و مشخص شد که این شرکت صرفا خدماتي بوده و فاقد مجوز و پروانه فعاليت براي پذيرش دانشجو در دانشگاههاي خارج از کشور است.

سرهنگ بالش زر ادامه داد: اعضای این باند با اعمال متقلبانه و تبليغات سوء مبني بر اعزام دانشجو به خارج ازکشور در حدود سه میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال از شاکیان  دریافت و شکات بدون اينکه در دانشگاهي در خارج پذيرش شوند متحمل خسارت مادي و معنوي شده بودند.

این مقام انتظامی بیان کرد : ۳ عضو این باند کلاهبردار توسط ماموران پلیس آگاهی استان ، دستگیر و تحویل مقام قضائی شدند.

کاهش ۲۹ درصدی جرائم خشن 

بنابر این گزارش در دیگر اخبار منتشره از طرف پایگاه خبری پلیس کهگیلویه و بویراحمد،  سردار مهدی انصاری گفت: وقوع جرائم خشن از جمله سرقت‌ به عنف، سرقت مسلحانه، قتل و سایر جرائم که اثرات مخرب در اذهان شهروندان به جا می‌گذراند با تلاش شبانه‌روزی همکاران از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۲۹ درصدی داشته است.
 
از کلاه برداری عجیب ۳ میلیاردی تا افزایش ۴۱ درصدی کشف انواع موادمخدر در کهگیلویه و بویراحمد + جزئیات
 


کاهش ۳۲ درصدی نزاع های دست جمعی در کهگیلویه وبویراحمد

فرمانده  انتظامی استان کهگیلویه وبویراحمد در بخش دیگری ازسخنانش از کاهش نزاع های دست جمعی در استان خبرداد و گفت: در بحث نزاع های دست جمعی در مدت زمان گذشته از سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش ۳۲ درصدی هستیم.

انصاری از کاهش ۲۷ درصدی تصادفات فوتی وکاهش ۶ درصدی در مجموع کل تصادفات در سال جاری خبرداد وگفت:  بیشتر عامل تصادفات دورن شهری عدم توجه به جلو با ۴۳ درصد و عدم توانایی در کنترل وسال نقلیه با ۵۷ درصد می باشد.

افزایش ۴۱ درصدی کشف انواع مواد مخدر

فرمانده  انتظامی استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه استان کهگیلویه وبویراحمد از نظر امنیت در کشور در رده سی و یکمین استان کشور قرار دارد گفت: با تلاش بی وقفه همکاران پرتلاشم در نیروی انتظامی در مدت زمان گذشته از سال ۹۷  تاکنون یک تن ۶۰۰کیلوگرم انواع مواد مخدر در محورهای مواصلاتی ،مدخلهای ورودی شهرها  و سطح شهرها در استان از قاچاقچیان ،تهیه کنندگان وتوزیع کنندگان مواد مخدر کشف وضبط شده است.

انصاری گفت: شاهد افزایش ۴۱ درصدی کشفیات مواد مخدر از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم که در همین خصوص هم چندین دستگاه خودرو توقیف و افرادی دستگیر و تحویل مقام قضایی شدند.

رشد ۴ درصدی کالاهای قاچاق کشف شده در سال ۹۷

فرمانده نیروی انتظامی استان کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ به نام سال حمایت از کالای ایرانی توسط رهبر فرزانه انقلاب گفت: مبارزه با قاچاق کالا در راستای حمایت از کالای ایرانی از اولویت های نیروی انتظامی است که برای تحقق آن از همه ظرفیت‌های خود در بحث مبارزه با قاچاق کالا با قاطعیت تلاش خود را ادامه خواهیم داد.

وی گفت: : در همین زمینه ۲۰۰ دستگاه حامل کالای قاچاق در سال جاری توقیف شده  که ۶۰۰ نفر در این باره دستگیر شده اند.

انصاری ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده در سال جاری را ۷۵ میلیارد ریال عنوان کرد که به نسبت مدت مشابه سال کذشته رشد ۴ درصدی را نشان می دهد.

مصالحه ۷۱ درصدی پرونده‌های متشکله در کلانتری‌ها

فرمانده نیروی انتظامی استان با اشاره به ارائه خدمات مشاوره‌ای به مردم از مصالحه ۷۱ درصدی پرونده‌های متشکله در کلانتری‌ها خبرداد وگفت: اکثریت این پرونده ها که در کلانتری ها با مصالحه حل وفصل شده است درحوزه اختلافات خانوادگی بوده است.

وی گفت: در راستای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم کارشناسان نیروی انتظامی در حوزه های مختلف با حضور در مساجد ،مدارس و مکانهای عمومی به منظور پیشگیری از جرائم آموزشهای لازم را ارائه می دهند که در همین زمینه در مدت زمان گذشته در سال جاری ۱۲۰۰کلاس آموزشی برگزار شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار