در بخشی از این گزارش آمده است : با بررسی وضعیت موجود نقشه های بلند مدت هواشناسی به نظر میرسد انشاالله  میزان بارش سال بارشی جدید 98/97 «نرمال تا بیش از نرمال» باشد و «بارش پاییز امسال بدون از تاخیر» آغاز گردد.
کد خبر: ۶۳۱۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵ 17 July 2018
اخبار کهگیلویه و بویراحمد امروز در دهه ی اول خرداد ماه سال جاری تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، بر اساس اطلاعات رسیده به این سایت خبری،تحلیلی ، گزارشی در خصوص امیدواری برای وقوع بارش های خوب در سال زراعی پیش رو منتشر کرد که البته برخی کارشناسان هواشناسی هم استانی در این خصوص اعلام کردند که چنین پیش بینی واقعی نیست .
در بخشی از این گزارش آمده بود : با بررسی وضعیت موجود نقشه های بلند مدت هواشناسی به نظر میرسد انشاالله  میزان بارش سال بارشی جدید 98/97 «نرمال تا بیش از نرمال» باشد و «بارش پاییز امسال بدون از تاخیر» آغاز گردد. ( اینجا)
اولین تایید رسمی خبر بارشی تابناک کهگیلویه و بویراحمد ! / منتظر باران به موقع پاییزی باشید
حال یکی از کارشناسان هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد در گفتگویی با خبرگزاری دولت (ایرنا) مطالبی بیان کرده است که بخشی از خبر تابناک کهگیلویه و بویراحمد (آغاز بارش های بدون تاخیر پاییزی) را تایید کرده است که البته امیدواریم بخش دوم گزارش تابناک (بارش نرمال تا فراتر از نرمال) هم تایید شود.
ولی بهره‌مند ، کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد ، امروز اظهار داشت: با توجه به این شرایط در پاییز امسال خشکی هواشناسی نخواهیم داشت اما به دلیل پایین بودن سهم بارش در نیمه نخست پاییز نسبت به مجموع بارش سالیانه در کهگیلویه و بویراحمد تاثیر چندانی بر منابع آب نخواهد داشت.
وی بیان کرد: بارش باران سال زراعی جاری در کهگیلویه و بویراحمد تا روز 26 تیرماه نسبت به میانگین بلند مدت 53درصد کاهش یافته است.
بهره مند تصریح کرد: به لحاظ دمایی نیز گرمای هوا در تابستان امسال نرمال خواهد بود.
به گفته کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد میزان بارندگی در این استان در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.
بهره مند اظهار داشت:میزان بارندگی سال زراعی جاری در سی سخت483.8،یاسوج 422.2،لیکک 311.1،دهدشت 283.4،دوگنبدان 179.3 ومنطقه امامزاده جعفر گچساران 176.8 میلیمتر بوده است.
بر اساس آخرین آمارها میانگین بارندگی بلندمدت در یاسوج 804.2، سی سخت 686.6، دوگنبدان 430.2، دهدشت 491.4، لیکک 358.9 و منطقه امامزاده جعفر گچساران نیز 423.7 میلیمتر است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، با توجه به گزارشات منتشره ، هر چند امیدواری ها به بارش های خوب برای سال زراعی پیش رو افزایش یافته است اما وضعیت کنونی منابع آبی در بسیاری از مناطق کهگیلویه و بویراحمد، حالت بحرانی به خود گرفته است که امید می رود با برنامه ریزی مسئولین و همکاری مردمی، این بحران پشت سر گذاشته شود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حسن
|
United States
|
۰۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
وقتی ایشان این خبر را تایید کرد یعنی اطمینان کسب کردیم که امسال وضعیت باران ضعیفتر عز سالهای قبل است.چون هوا شانسی استان ک.ب.در طول این سالها هرچه می گفت کاملا برعکس در می آمد.
حالا که گفتن بارش ها خوب است پس با اطمینان میدانیم که ضعیف است
دوس حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
دیدی قوی بود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار