رئیس اداره بهزیستی کهگیلویه خبر داد؛
مرکز مشاوره ژنتیک دهدشت به مردم شهرستانهای کهگیلویه، چرام و لنده خدمات ارائه می دهد.
کد خبر: ۶۳۳۰۷۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۴ 22 July 2018

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد از دهدشت، رییس بهزیستی شهرستان کهگیلویه با اشاره به اهمیت مشاوره‌ی ژنتیک قبل از ازدواج اظهار داشت: انجام این مشاوره‌ها برای ثبت رسمی ازدواج ضروری است و کمک زیادی به کاهش معلول زایی و آسیب‌های اجتماعی می کند.

جهانگیر افشانده ابراز داشت: در مرکز مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج بهزیستی کهگیلویه در دوره‌های مختلف از جمله، قبل از ازدواج، قبل از بارداری و حین بارداری به زوج‌های جوان خدمات مشاوره‌ای و انجام آزمایشات ژنتیک ارائه می شود.

وی گفت: آزمایشات اولیه ژنتیک زوجین در دهدشت صورت می گیرد و در صورت نیاز و وجود مشکل در آزمایش و نیاز به بررسی بیشتر، زوجین برای انجام آزمایش های تکمیلی به مرکز ژنتیک جنوب کشور در شیراز معرفی می شوند.

رئیس بهزیستی کهگیلویه بیان کرد: سال گذشته ۷۰۰ زوج به مرکز ژنتیک شهرستان معرفی شدند که از این تعداد ۳۰۰ زوج برای انجام آزمایشات بیشتر به مرکز جامع ژنتیک جنوب کشور معرفی شدند.

افشانده با اشاره به اینکه خدمات ارائه شده توسط بهزیستی به زوج‌های جوان کاملا رایگان است تصریح کرد: آزمایشات و مشاوره‌های ژنتیکی به زوجین در دهدشت به صورت رایگان انجام می شود و انجام آزمایش ژنتیکی در جنوب کشور نیز تا سقف ۸۰ میلیون ریال، توسط بهزیستی حمایت می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از هزار و ۶۰۰ زوج جوان از مناطق مختلف شهرستان‌های کهگیلویه، لنده و چرام به این مرکز مراجعه و از خدمات مشاوره ژنتیکی بهره‌مند شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار