کد خبر: ۶۳۳۴۰۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱ 22 July 2018
به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آیت الله سیدعلی اصغر حسینی، امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد امروز ( 31 تیر ) با حضور در محل امامزاده شاه قاسم (علیه السلام)، ضمن زیارت این امامزاده واجب التعظیم، بر سر قبر استاد خود مرحوم حضرت آیت الله سیدکرامت الله ملک حسینی حاضر شد و برای شادی روح ایشان، به درگاه الهی دعا کرد.

وی آیت الله ملک حسینی را از بزرگان کم نظیر دانست و گفت: این عالم ربانی در فقه، اصول، معانی، بیان و تفسیر زبانزد بود.

آیت الله حسینی وجود نماینده سابق ولی فقیه در این استان را علم، نشانه و افتخار استان کهگیلویه و بویراحمد خواند و اظهار داشت: مردم در تشییع جنازه ایشان ارادت خود را به این مرد بزرگ در حد اعلی به نمایش گذاشتند.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه آیت الله ملک حسینی مورد توجه حوزه علمیه قم، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری بود، یادآور شد: متاسفانه در دوران حیات ایشان آنچنان که باید از وجود این عالم استفاده لازم صورت نگرفت.

وی ادامه داد: مرحوم امام (رضوان الله تعالی علیه) وقتی در نجف حضور داشتند، نامه ای به ایشان (آیت الله ملک حسینی) نوشتند که نکته جالبی با این مضمون «سوابق علمی شما فراموش ناشدنی است» در آن وجود داشت.

آیت الله حسینی در توضیح این مطلب، اضافه کرد: این موضوع یعنی، اینکه شخصیتی مثل بنیانگذار انقلاب اسلامی از علم و دانش بالای مرحوم آیت الله ملک حسینی خبر داشت و اکنون آیت الله سیدشرف الدین ملک حسینی از این مرد بزرگ به یادگار مانده است.

امام جمعه یاسوج توفیق را همیشگی ندانست و خاطرنشان کرد: باید از برکت وجود آیت الله سیدشرف الدین ملک حسینی در دوران حیات بهره لازم و کافی را ببریم.

شایان ذکر است، آیت الله سیدکرامت الله ملک حسینی، نماینده فقید ولی فقیه و همچنین نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و رئیس حوزه علمیه خان شیراز بود که سحرگاه جمعه 12 آبان ماه سال 1391 در سن 88 سالگی دار فانی را وداع گفت و به ملکوت اعلی پیوست و در جوار جدش امامزاده قاسم(علیه السلام) یاسوج به خاک سپرده شد. / شبستان

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار