توجه به یک هشدار !
گاها با جابجایی خلاف! پول های چند صد میلیونی و خرید و فروش و لو رفتن سوالات بر می خوریم که برخی برای رسیدن به این رشته هزینه می کنند! که متاسفانه در کهگیلویه و بویراحمد هم در این زمینه مواردی مشاهده شده است! 
کد خبر: ۶۳۳۴۶۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰ 22 July 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، تب حضور در رشته علوم تجربی برای دانش آموزان مقطع متوسطه دوم چند سالی است که مهمترین چالش در آموزش و پرورش شده است و متاسفانه مدیریت ناصحیح در چند سال گذشته چه در حوزه مدیریتی آموزش و پرورش از ستادی تا مدارس و خانواده ها از یک طرف و سیاست های غلط مربوط به بحث اشتغالزایی و بازار کار از طرف دیگر ، از جمله دلایلی است که بخش زیادی از جامعه را درگیر چالشی با نام تب حضور در رشته تجربی کرده است . 
بازار پرسود پزشکی آن‌چنان در میان خانواده‌ها ایجاد انگیزه می کند که حاضرند با تحت فشار قرار دادن فرزندان خود برای تعیین رشته تجربی در مقطع متوسطه دوم علیرغم توجه به میل و شرایط آنان و پس از آن صرف هزینه‌های سرسام‌آور و حتی پناه بردن به راه های خلاف ! که متاسفانه امسال در کنکور رشته تجربی به وفور یافت می شد ، اقدام کنند.
شاید سخنان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه در نشست شورای آموزش و پرورش جدی ترین و مستندترین هشدار یک مسئول آگاه در کهگیلویه و بویراحمد باشد که از بحرانی تر شدن وضعیت در رشته های دانشگاهی مربوط به حوزه بهداشت و درمان خبر می دهد.
کورش داوری در این جلسه عنوان کرد: از استان کهگیلویه و بویراحمد فقط در یکی از دانشگاه‌های پایتخت اوکراین 150 دانشجوی پزشکی هم استانی داریم به طور قطع در سال‌های آینده فرآیند اشتغال در حوزه بهداشت و درمان با مشکلات زیادی مواجهه می‌شود!
موضوع وقتی جالبتر می شود که اگر کمی در بطن جامعه و اقدامات صورت گرفته برای رسیدن به پزشکی وارد شویم با تخلفاتی مواجه می شویم که گاها با جابجایی خلاف! پول های چند صد میلیونی و خرید و فروش و لو رفتن سوالات بر می خوریم که برخی برای رسیدن به این رشته هزینه می کنند! که متاسفانه در کهگیلویه و بویراحمد هم در این زمینه مواردی مشاهده شده است! 
حال این هزینه‌های هنگفت برای رسیدن به پزشکی آن هم با حق خوری آشکار کسانی که توانایی صرف چنین هزینه هایی را ندارند و یا برخی خانواده هایی که از لحاظ شرعی حاضر به انجام چنین تخلفاتی نیستند از یک طرف و آمار مدیر شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه که نشان از خروج مقادیر زیادی ارز برای گرفتن مدرک پزشکی آن هم در کشورهایی که در این حوزه چندان جایگاهی ندارند از طرف دیگر ، همه هشدارهایی هستند که متولیان باید به آن ها توجه کنند. 
 
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
درخت گردکان به این بلندی درخت خربزه الله اکبر، این استان کوچک صدوپنجاه نفر باشند حالا استانهای یزرگ چندین هزار نفرند خدا عالم است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
این 150 نفر فقط فرزندان اربابان هستن اربابان پول نفتی و مفت خواران دولتی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
نه عزیزم فرزندان اربابان نفتی و مفت خواران دولتی که اوکراین نمیرن اونها به کمتر از کانادا راضی نمیشن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۵
اربابان و آقا زادگان و ایت الله زادگان لازم نیست خون دل بخورند تا مدرک بگیرن، اونا براحتی خون 80 میلیونو میمکند و در امریکا و کانادا و انگلیسش حال و هولشونو میکنند
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
اتفاقا اینا بچه های من وشما وامثال ماست که این کشورها میرن ، بچه های اربابان به کاندا وآمریکا وانگلیس وفرانسه میرن وبه کمتر از این کشورها راضی نیستن.در ضمن اون موقع که بچه های ما به این کشور رفتن دلار قیمتش ۲۲۰۰تومان بود واکثر این دانشجویان از خانواده های متوسطی هستن که متاسفانه با وضعیت گرانی دلار با مشکل زیادی مواجه شدن.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار