مجری طرح فاضلاب شهرهای دهدشت، چرام و لنده در گفتگو با تابناک مطرح کرد؛
صفاری خاطرنشان کرد: پروژه فاضلاب یک پروژه زیر بنایی و اساسی است و چنانچه مردم تعامل بسیار خوبی با ما داشته باشند ما بهتر می توانیم کار کنیم، خوشبختانه تصفیه خانه آماده است و در مدار بهره برداری قرار گرفته است اما متأسفانه تعداد انشعابات کافی نیست.
کد خبر: ۶۳۳۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸ 23 July 2018

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، مجری طرح فاضلاب شهرهای دهدشت، چرام و لنده در گفتگو با خبرنگار تابناک اظهار داشت: پروژه فاضلاب در سال 96 در حدود 9 کیلومتر شبکه جمع آوری در قطرهای 200، 250، 315 و600 در قالب لوله های دو جداره کارگیت فاضلابی در معابر شهر دهدشت و محله های دارای اولویت از جمله کوی پاسداران، کوی گلزار و فلکه جهاد و کمربندی دوم اجرا شده است.

وی افزود: تعداد 1150 فقره انشعاب در سال 96 برای شهروندان شهر دهدشت نصب کردیم.

نادر صفاری ابراز داشت: اعتباری که در سال 96 از طریق مختلف استانی و کشوری به این پروژه اختصاص یافت، مبلغ 10 میلیارد تومان مصوب کردیم که تا پایان سال مالی 96 از این مقدار، مبلغ 4/5 میلیارد تومان اعتبارات تخصیص یافته است.

وی افزود: از این 4/5 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته، مبلغ 2 میلیارد تومان اوراق مشارکت و مبلغ 2/5 میلیارد تومان آن اسناد خزانه است.

صفاری تصریح کرد: ما منتظر اعتبارات نماندیم و فراتر از اعتبارات تخصیص یافته کار انجام دادیم که خوشبختانه اسناد آن نیز در حال پرداخت است.

وی عنوان کرد: در مقایسه با سال های گذشته به لحاظ کاری سال 96 سال بسیار خوبی بود و اقدامات بسیار خوبی در این یکسال در زمینه اجرای پروژه صورت گرفته است.

صفاری خاطرنشان کرد: پروژه فاضلاب یک پروژه زیر بنایی و اساسی است و چنانچه مردم تعامل بسیار خوبی با ما داشته باشند ما بهتر می توانیم کار کنیم، خوشبختانه تصفیه خانه آماده است و در مدار بهره برداری قرار گرفته است اما متأسفانه تعداد انشعابات کافی نیست.

وی ادامه داد: از ابتدای طرح تا پایان سال 96، حدود 35 کیلومتر شبکه تاکنون کار شده است و طبق پیش بینی های انجام شده حدود 85 کیلومتر دیگر باقی مانده است.

مجری طرح فاضلاب شهرهای دهدشت، چرام و لنده عنوان کرد: از آنجایی که جمعیت شهری و فضای شهری و به طبع آن ساخت و سازها در حال توسعه است پس طبیعتآ طول کامل شبکه از 120 کیلومتر اولیه فراتر می رود و اینطور نیست که روزی برسد که اجرای طرح فاضلاب نیز به پایان برسد.

وی افزود: تعامل مدیران، دستگاهای خدمات رسان و خصوصا شهروندان با اجرای پروژه بسیار مطلوب و قابل قبول بوده است و همین تعامل باعث شد که در سال 96 میزان 9 کیلومتر از شبکه اجرا شود.

صفاری با اشاره به تلاش ها و حمایت نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی از اجرای طرح، عنوان کرد: شخص نماینده مرتب در حال پیگیری و روند اجرای کار است و قول داد که از طریق شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و تعاملات سیاسی جهت پیشبرد هرچه بهتر روند اجرای کار اعتباراتی را جذب نماید.

این مسئول در ادامه بیان کرد: در شهر دهدشت برای اجرای پروژه با مشکلات زیادی مواجه هستیم که از جمله این مشکلات مهم، بافت خاک شهر است.

وی افزود: بافت خاک شهر دهدشت از جنس خاک رس است و پایداری آن نیز کم است به طوری که در هنگام انجام عملیات و خاکبرداری در عمق 3 متر به آب می رسیم و همین مورد روند اجرای کار را با کندی مواجه کرده است.

صفاری در ادامه مشکلات روند اجرای طرح اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات اجرای پروژه، صاف و تخت بودن سطح شهر است و از طرفی چون شبکه فاضلاب دهدشت یک شبکه ثقلی است و هیچگونه ایستگاه پمپاژی نیز در این پروژه وجود ندارد ناگزیریم که در تمام سطح شبکه هماهنگی های لازم را ایجاد کنیم.

مجری طرح فاضلاب شهرهای دهدشت، چرام و لنده در ادامه با اشاره به مزیت های اجرای این طرح عنوان کرد: از آنجایی که شهر دهدشت یک شهر گرمسیری است و در روزهای گرم بوی نامطبوع فاضلاب برای شهروندان بسیار زننده است یکی از مزیت های اجرای طرح فاضلاب این است که از انتشار بوی بد فاضلاب جلوگیری می شود، آب های زیر زمینی دیگر آلوده نمی شوند و مزیت دیگر آن این است که از تصفیه پسآب ها میتوان در بحث کشاورزی استفاده کرد.

وی گفت: از آن جایی که انجام این پروژه کاملآ قانونی است از شهروندان عزیز خواهشمندیم به محض دریافت اخطار، با مراجعه به ادارات ذیربط انشعاب فاضلاب خود را دریافت کنند.

صفاری در ادامه با بیان یک خبر خوش برای شهروندان شهر دهدشت ابراز داشت: با مساعدت مدیر عامل آبفای استان جهت مساعدت به مردم، پرداخت هزینه انشعاب فاضلاب بصورت اقساطی است و مردم دیگر نگران پرداخت هزینه های آن به صورت یک مرحله ای نباشند. م

صفاری در پایان صحبت های خود از زحمات و حمایت های مهندس لدنی نژاد مدیر عامل آبفای استان، مهندس مرادیان معاونت مهندسی و توسعه و پرسنل زیر مجموعه، شخص مهندس هاشمی پور نماینده محترم مردم شهرستان های چهارگانه در مجلس شورای اسلامی بابت پیگیری های مداوم و زحمات بی دریغشان، شهرداری و شورای اسلامی و راهور محترم شهر دهدشت، ادارات خدمات رسان از قبیل ادارات گاز، برق و مخابرات، مهندسین مشاور تهران سحاب و پرسنل زیر مجموعه نظارت مقیم در شهر دهدشت و خصوصا شهروندان عزیز و فهیم شهر دهدشت بابت تآخیرات در روند اجرایی پروژه تقدیر و سپاسگزاری کرد.

در پایان گفتنی است اجرای پروژه فاضلاب شهر دهدشت از تیرماه سال 85 آغاز شده است و تاکنون 35 کیلومتر از آن شبکه گذاری شده است.

گزارش: سید مصطفی گنجی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار