کد خبر: ۶۳۵۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴ 26 July 2018
مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: 132 طرح عمرانی و زیرساختی در حوزه‌های گوناگون با محوریت این قرارگاه و مشارکت مردم و دولت در مناطق محروم این استان اجرایی خواهد شد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید مسعود پرهیزگار روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برآورد اولیه برای اجرای این طرح‌ها افزون بر 80 میلیارد ریال است.
وی تصریح کرد: 24 مورد از این طرح‌ها با توجه به شرایط بحرانی و کمبود منابع آبی در حوزه آبرسانی روستایی است که 20 مورد آن با پیشرفت بالای 90 درصد ظرف یک ماه آینده آماده بهره برداری هستند.
پرهیزگار تاکید کرد: با توجه به مشارکت مردم و حمایت و تعامل مثبت دولت و دستگاه‌های مختلف اجرایی و خدمات رسان میزان هزینه کرد این طرح‌ها تا حدود 50 درصد کاهش خواهد یافت.
مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی کهگیلویه و بویراحمد افزود: این طرح‌ها در بخش‌های مختلف آب، بهداشت، آموزش، خانه عالم، ساخت مسجد، بهسازی و احداث جاده‌ها در مناطق روستایی و دهستان‌های محروم استان است.
وی گفت: هدف و رویکرد اصلی این قرارگاه شناسایی فرصت‌ها، تهدیدها و چالش‌های موجود در مناطق مختلف استان به ویژه روستاها و مناطق محروم با مشارکت و محوریت خود مردم است.
پرهیزگار یادآور شد: دهستان‌های چین، زیلایی، سیلاب و کلوار شهرستان بویراحمد، بخش‌های ممبی و دیشموک در شهرستان‌های کهگیلویه و بهمئی از جمله مناطق مورد هدف برای انجام فعالیت‌های خدماتی، عمرانی، زیرساختی و آموزشی این قرارگاه در مرحله نخست است.
وی ابراز داشت: رویکرد و جهت گیری دستگاه‌های مختلف اجرایی در طرح‌های مشارکتی بهترین و مناسب‌ترین راهبرد در شتاب بخشی و اجرای زودهنگام آنها در شرایطی است که دولت با کمبود و بحران منابع مالی مواجه است.
روز گذشته نخستین طرح عمرانی و خدماتی پس از یک و نیم سال فعالیت این قرارگاه در روستاهای محروم دهستان چین بخش لوداب مورد بهره برداری قرار گرفت و پنج روستای محروم این بخش از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار