کد خبر: ۶۳۵۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷ 26 July 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، اقتصادی / امسال کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد محصول جوی خود را برای خرید تضمینی به دولت تحویل ندادند و آن را در بازار این استان فروختند.
کشاورزان می گویند: به دلیل پایین بودن قیمت تضمینی جو ترجیح می‌دهند آن را در بازار آزاد بفروشند.
این کشاورزان می گویند: در حالی که بهای خرید تضمینی محصول جو 10 هزار و 300 ریال است اما در بازار آزاد این محصول 13 هزار ریال هم به فروش می‌رسد.
مسئولان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد می گویند: امسال 28 هزار هکتار زمین کشاورزی زیر کشت محصول جو رفته که انتظار می‌رفت 40 هزار تن محصول برداشت شود اما بخشی زیادی از محصول جو به دلیل خشکسالی قابل برداشت نبود.
سرپرست شرکت پشتیبانی امور دام کهگیلویه و بویراحمد گفت: با وجود اعزام گروه‌های جمع آوری محصول جو در شهرستان‌های گچساران، بهمئی و باشت، میزان خرید تضمینی امسال صفر بود.
محمد شفیع عزیزی اظهار داشت: سال گذشته 900 تن جو از بهره برداران کهگیلویه و بویراحمدی خریداری شد.
وی بیان کرد: این درحالی است که فصل 2 ماهه برداشت جو در مناطق سردسیری و گرمسیری پایان یافته است.
سرپرست شرکت پشتیبانی امور دام کهگیلویه و بویراحمد گفت: سه هزار تن خوراک دام شامل جو و ذرت، سال جاری بین دامداران و واحدهای مرغداری این استان توزیع می‌شود.
عزیزی اظهار داشت: این نهاده‌های کشاورزی به دلیل پدیده خشکسالی و نبود علوفه طبیعی با هدف تعادل بخشی به قیمت‌ها به نرخ هر کیلوگرم 11 هزار ریال توزیع خواهد شد.
وی اظهار داشت: قیمت واقعی این محصولات در بازار 13 تا 14 هزار ریال است.
سرپرست شرکت پشتیبانی امور دام کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این محصولات وارداتی و دارای کیفیت خوبی است.
عزیزی گفت: توزیع نهاده‌های کشاورزی به قیمت دولتی افزون بر کمک به تولید کننده باعث کاهش قیمت کالاهای کشاورزی و حمایت از مصرف کننده خواهد شد.
کهگیلویه و بویراحمد 2 میلیون واحد دامی دارد.
سالیانه 850 هزار تن انواع محصول کشاورزی در این استان تولید و روانه بازارهای مصرف می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار