رئیس پارک علم و فناوری استان همدان گفت: سال گذشته شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فن آور استان همدان افزون بر ۱۹۴ میلیارد تومان درآمدزایی و فروش داشته اند.
کد خبر: ۶۳۵۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷ 28 July 2018
رئیس پارک علم و فناوری استان همدان گفت: سال گذشته شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فن آور استان همدان افزون بر ۱۹۴ میلیارد تومان درآمدزایی و فروش داشته اند.

به گزارش تسنیم، دکتر مجید کزازی در کمیته پژوهش و فناوری شهرستان اسدآباد اظهار داشت:سال گذشته شرکت‌های دانش بنیان استان همدان به تفکیک ۱۵۶ میلیارد تومان و واحد‌های فن آور ۳۸ میلیارد تومان درآمد کسب کرده‌اند.

وی با اشاره اینکه ۱۲۰۰ نفر در شرکت‌های دانش بنیان استان همدان صرفا در کار تولید کالا‌های دانش بنیان مشغول هستند، تصریح کرد:۹۷۰ نفر نیز بیمه شده و بیمه نشده در واحد‌های فن آور فعالیت دارند.

کزازی تعداد واحد‌های فن آور را در استان همدان ۵۵ واحد برشمرد و گفت: کلیه ۱۵۴ شرکت دانش بنیان استان در پارک علم و فناوری مسقر هستند.

وی با اشاره به ثبت ۳۹ مورد اختراع در سال گذشته توسط پارک علم و فناوری استان، تصریح کرد:در حال حاضر استان همدان دارای ۵ مرکز رشد و ۸ مرکز نوآوری بوده و ارتقا مراکز نوآوری منوط بر عملکرد مراکز نوآور، جذب تعداد قابل توجه واحد‌های فن آور توسط مراکز نوآور و ساماندهی فضای کسب و کار توسط مراکز نو آور است که ما را مجاز به تبدیل این مراکز به مرکز رشد می‌کند.

 کزازی با اشاره به مراکز نوآور اسدآباد، تویسرکان و نهاوند، گفت: این مراکز نیز برای تبدیل شدن به مراکز رشد طی کردن مسیر آیتم‌های فوق را نیازمند هستند.

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان در ادامه خاطر نشان کرد:سال گذشته از محل اعتبارات جاری واحد‌های فن آور استان همدان ۵۰۰ میلیون تومان حمایت داشته اند و ۴ میلیارد تومان نیز برای شرکت‌های دانش بنیان از محل صندوق مصوب شد که ۲ میلیارد تومان این میزان اعتبار تخصیص یافت.

 کزاری با اشاره به محدود بودن اعتبارات داخلی اضافه کرد: اعتبارات صندوق با توجه به سیاست و آیین نامه می‌تواند سهل گیرانه‌تر بوده و اعتبار بیشتری را جذب کند.

معاون فرماندار اسدآباد هم گفت: مرکز نوآوری اسدآباد بهمن ماه سال گذشته در پیام نور اسدآباد افتتاح شد که در حال حاضر این مرکز دارای ۲ هسته فن آور مستقر در این مرکز است.

یزدان آزرمی شرکت تولید بازی‌های یارانه‌ای و شرکت تکنولوژی آموزشی را دو هسته فن آور مستقر در مرکز نوآوری اسدآباد برشمرد، و اظهار کرد:مرکز نوآوری اسدآباد از هم اکنون باید به دنبال مسائل آینده پژوهی بوده و در این امر به صورت اساسی فعالیت داشته باشد.

وی با اشاره به کویری شدن دشت اسدآباد ظرف ۱۵ سال آینده در صورت عدم مدیریت بهینه آب دشت اسدآباد، افزود:این امر می‌تواند یکی از مهمترین مسائل آینده پژوهی مرکز نوآوری اسدآباد مدنظر قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار