کد خبر: ۶۳۶۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱ 29 July 2018
مدیرکل جغرافیایی و اطلاعات مکانی شرکت پست کشور گفت: در استان کهگیلویه و بویر احمد ۱۳ هزار و ۸۱۰ معبر بدون نام وجود دارد و از مجموع ۱۴۹ هزار و ۷۶۸ ساختمان موجود در استان ۱۱۶ هزار و ۷۹۶ مورد بدون پلاک هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، حسن جوادی پیش از ظهر امروز در نشست کارگروه جی‌نف و سیماک اظهار داشت: طرح‌های جی‌نف و سیماک از طرح‌های اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی و همچنین از زیرساخت‌های دولت الکترونیک هستند که مقدمات اجرای آنها از 21 سال پیش فراهم و از سه سال پیش نیز اجرای آنها به صورت جدی در کشور شروع شده است.

وی با بیان اینکه سه مؤلفه موردنیاز برای اجرای این طرح نقشه پایه، نامگذاری معابر عمومی و همچنین پلاک برای ساختمان است، افزود: هم‌اکنون 500 هزار معبر بدون نام در کشور داریم و همچنین 55 درصد ساختمان‌ها فاقد پلاک هستند که با این شرایط امکان استانداردسازی نشانی مکان‌ها مقدور نیست و نمی‌توان انتظار تحقق مطلوب دولت الکترونیک را در کشور داشت.

مدیرکل جغرافیایی و اطلاعات مکانی شرکت پست کشور گفت: انتظار می‌رود که شهرداری‌ها و ادارات ثبت اسناد و املاک و همچنین بنیاد مسکن نقشه پایه خودشان را در اختیار اداره پست هر استان قرار دهند تا این طرح هر‌چه سریع‌تر اجرا شود.

جوادی با بیان اینکه تاکنون فقط نقشه 320 نقطه شهری در کشور از ادارات مربوطه دریافت شده است، عنوان کرد: در استان کهگیلویه و بویر‌احمد 13 هزار و 810 معبر بدون نام وجود دارد و همچنین و از مجموع 149 هزار و 768 ساختمان موجود در استان 116 هزار و 796 مورد بدون پلاک هستند.

وی هدف از اجرای طرح جی‌نف را استاندارد کردن نشانی مکان‌ها اعم از آدرس خیابان‌ها، آدرس معابر و همچنین ساختمان‌ها عنوان و بیان کرد: از ادارات می‌خواهیم که همکاری لازم را در تمام کشور به‌ویژه استان کهگیلویه و بویراحمد داشته باشند و اطلاعات و نقشه‌های مورد نیاز را در اختیار اداره‌کل پست قرار دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار