در مصاحبه ای اختصاصی با تابناک مطرح شد؛
جهانگیر افشانده روز دوشنبه هشتم مردادماه سال جاری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تابناک عملکرد یکساله خود در حوزه امور اجتماعی را تشریح کرد.
کد خبر: ۶۳۷۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲ 31 July 2018

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، رئیس اداره بهزیستی شهرستان کهگیلویه در مصاحبه ای اختصاصی با خبرنگار تابناک، عملکرد بهزیستی کهگیلویه در سال 96 در حوزه امور اجتماعی را تشریح کرد.

جهانگیر افشانده اظهار داشت: در حوزه امور اجتماعی، 1213 خانوار تحت پوشش بهزیستی شهرستان است که بعد خانوار به نفر در این حوزه بالغ بر 3900 نفر است.

وی گفت: تعداد 535 فقره پرونده افراد دارای کمیسیون پزشکی که به دلیل فقدان ردیف تحت پوشش طی چند سال گذشته پشت نوبت بودند، با عنایات ویژه دولت محترم تدبیر و امید و توجه به این قشر خاص از جامعه بحمدلله این تعداد پرونده ثبت برقراری شده و جهت تحت پوشش قرار گرفتن به سازمان بهزیستی کشور ارسال شدند.

این مسئول عنوان کرد: مستمری یک فرد معلول تحت پوشش بهزیستی در دولت های قبلی و در سالیان گذشته مبلغ 530 هزار ریال بوده است اما با توجه به نگاه ویژه دولت تدبیر و امید و با تلاش مسئولان فعلی، این مبلغ رشدی 4 برابری کرده است و هم اکنون در این دولت برای هر فرد معلول تحت پوشش مبلغ 2 میلیون و 80 هزار ریال بصورت مستمری ماهیانه واریز می شود.

افشانده ابراز داشت: در بعد امور اجتماعی تمامی هزینه های تحصیلی فرزندان مددجویان تحت حمایت این نهاد در مقاطع مختلف عالیه (از کاردانی تا مقطع دکترا) تا پایان تحصیلات پرداخت می شود و بر همین اساس در سه ماهه گذشته هزینه تحصیلی 90 دانشجو از سوی اداره بهزیستی کهگیلویه پرداخت شده است.

وی ادامه داد: کمک هزینه لوازم ضروری به زنان سرپرست خانوار و زنان بی سرپرست قریب به بیش از 300 میلیون ریال و همچنین کمک هزینه ودیعه مسکن بیش از 200 میلیون ریال در سال 96 به مددجویان بهزیستی پرداخت شده است.

رئیس اداره بهزیستی کهگیلویه تصریح کرد: با توجه به اینکه تعداد 52 مهدکودک شهری و روستایی ( 9 مهد کودک شهری و 43 مهد کودک روستایی) در سطح این شهرستان فعالیت میکنند و تمامی آنها در مجموع روزانه آموزش و تغذیه 2 هزار کودک را تآمین می نمایند، بر همین اساس بهزیستی کهگیلویه در سال 96 بیش از 4 میلیارد ریال هزینه جهت تهیه غذای گرم به تمامی مهدهای کودک شهرستان پرداخت کرده است.

وی افزود: بهزیستی کهگیلویه در سال 96 مبلغ 60 میلیون ریال به مهدهای کودک شهرستان به منظور تجهیزشدن هزینه پرداخت نموده است.

این مسئول با اشاره به پرداخت مساعدت های مالی به گروه های همیار تحت حمایت بهزیستی شهرستان عنوان کرد: گروه های همیار شهرستان 6 گروه است که در سال 96 تنها به دو گروه از آنها مبلغ 600 میلیون ریال مساعدت مالی پرداخت شده است.

افشانده با بیان اینکه بهزیستی شهرستان در سال 96 به خانوارهای دارای فرزند دو قلو و سه قلو علاوه بر سهمیه شیر خشک، مبالغی به عنوان کمک هزینه نگهداری پرداخت نموده است، افزود: به هر خانوار دارای فرزند سه قلو مبلغی بیش از 30 میلیون ریال( به هر قل مبلغ 11 میلیون و پانصد هزار ریال) و به هر یک از خانوارهای دارای فرزند دوقلو نیز به هر قل مبلغی بین 3 میلیون و پانصد هزار ریال تا 7 میلیون و پانصد هزار ریال هزینه پرداخت کرده است.

وی گفت: در سال 96 تعداد فرزندان دانش آموز تحت پوشش حوزه امور اجتماعی تعداد 368 نفر بوده است که به هر دانش آموز مبلغ یک میلیون و 175 هزار ریال هزینه تحصیلی پرداخت شده است.

رئیس اداره بهزیستی کهگیلویه ابراز داشت: در سال 96 در زمینه بیمه سلامت جسمی و روانی زنان سرپرست خانوار قریب به بیش از 250 میلیون ریال هزینه پرداخت شده است همچنین در همین سال هزینه بیمه تآمین اجتماعی تعداد 105 نفر از زنان سرپرست خانوار در طی یکسال بصورت ماهیانه پرداخت شد و تمامی مددجویان متقاضی بیمه روستایی جهت تشکیل پرونده به اداره بیمه معرفی شدند.

وی افزود: در زمینه مساعدت مالی به زنان باردار و شیرده دارای شرایط خاص به هر نفر مبلغ 7 میلیون ریال و جمعآ به میزان 250 میلیون ریال هزینه در سال 96 مساعدت مالی شده است.

افشانده خاطر نشان کرد: در سال 96 یک کلینیک مددکاری، یک موسسه خیریه و دو مجتمع خدمات بهزیستی خصوصی در بخش های سوق و دیشموک و سه مجتمع دولتی در بخش های سوق، قلعه رئیسی و دیشموک و همچنین یک مجتمع دولتی در شهر دهدشت خدمات لازم را به جامعه هدف تحت پوشش بهزیستی شهرستان کهگیلویه ارایه می دهد.

این مسئول ادامه داد: در حوزه اورژانس اجتماعی که زیر مجموعه حوزه امور اجتماعی بهزیستی کهگیلویه است کارشناسان مجرب این نهاد به زنان و دختران در معرض خطر آسیب های اجتماعی خدمات مشاوره ای، روان درمانی، مددکاری و حقوقی به منظور جلوگیری از بحران ها و آسیب های اجتماعی ارایه می دهند و در همین زمینه در سال 96 مبلغ 300 میلیون ریال به زنان و دختران در معرض آسیب پرداخت شد.

افشانده بیان کرد: در زمینه کاهش آمار طلاق، پرونده تعداد 272 زوج از سوی دادگستری شهرستان به حوزه اورژانس اجتماعی بهزیستی کهگیلویه ارجاع داده شد که از این میزان با تلاش کارشناسان مجرب این حوزه تعداد 52 مورد منجر به صلح و سازش شد و در همین زمینه در سال 96 به زوج هایی که پرونده طلاق آنها در حوزه اورژانس اجتماعی منجر به صلح و سازش شد و فقر و نداری یکی از عمده مشکلات آنها بوده است، قریب به 125 میلیون ریال هزینه مساعدت مالی پرداخت شد.

وی در پایان صحبت های خود در تشریح عملکرد یکساله بهزیستی کهگیلویه در حوزه امور اجتماعی عنوان کرد: در سال 96 مبلغ 38 میلیون ریال به عنوان عیدانه به 18 کودک کار پرداخت شده است.

بر اساس این گزارش، با توجه به اوضاع اقتصادی کشور و اینکه اداره بهزیستی یک نهاد حمایتی است و به جز پرداخت هزینه ماهیانه مستمری مددجویان، اعتبارات آنچنانی ندارد اما در مجموع عملکرد جهانگیر افشانده به عنوان رئیس اداره بهزیستی شهرستان کهگیلویه در حوزه امور اجتماعی در مقایسه با مدیران قبلی، عملکرد بسیار مطلوب و قابل ستایشی است و بنا به اذعان تعداد بسیار زیادی از مددجویان مراجعه کننده به این نهاد، رضایت مددجویان از ایشان به مراتب بیشتر از مدیران قبلی است.

 

گزارش: سید مصطفی گنجی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار