تابناک گزارش می دهد؛
فرماندار کهگیلوه روز چهارشنبه دهم مردادماه سال جاری در جلسه مدیریت بحران این شهرستان اظهار داشت: برای صرفه جویی در مصرف برق و کاهش خاموشی های مکرر، پنجشنبه ها در این شهرستان از فردا ۱۱مرداد ماه تعطیل می شود.
کد خبر: ۶۳۸۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۸ 02 August 2018

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، فرماندار کهگیلویه روز چهارشنبه دهم مردادماه سال جاری در جلسه مدیریت بحران این شهرستان اظهار داشت: برای صرفه جویی در مصرف برق و کاهش خاموشی های مکرر، پنجشنبه ها در این شهرستان از فردا ۱۱مرداد ماه تعطیل می شود.

جعفر نیکبخت بیان کرد: این تعطیلی شامل بانک ها و دستگاه های اجرایی خدمات رسان نمی شود.

وی عنوان کرد: ساعات اداری شهرستان هم مانند گذشته از ساعت ۶/۳۰ صبح تا ۱۳/۳۰ دقیقه ظهر خواهد بود.

بر اساس این گزارش، تابستان سال ۹۶، روزهای پنجشنبه به دلیل آنچه صرفه جویی در مصرف برق خوانده می شد برای ادارات استانی تعطیل شده بود.

این در حالی است که مدیر عامل شرکت برق استان سال گذشته از بیهوده بودن تعطیلی پنجشنبه ها در استان خبر داد بود و بر عکس از رشد ۱۸درصدی مصرف برق در ادارات کهگیلویه و بویراحمد اظهار نگرانی کرده بود.

ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری تصریح می‌کند که مدت کار مجاز برای کارکنان دولت ۴۴ ساعت در هفته و در قالب ۶ روز کاری می‌باشد. 

همچنین ماده ۲۶ قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار، هرنوع تعطیلی غیر از تعطیلی‌های رسمی کشور را برای سازمان‌ها و ارگان‌ها ممنوع اعلام کرده است مگر درصورتی که تهدیدی متوجه جامعه باشد.

دراین شرایط استانداری و فرمانداری های استان هیچ دلیل محکمه پسندی که این عمل غیر قانونی را توجیه کند ندارند و در صورتی فرماندار یا مدیران ادارات می توانند ادارات را تعطیل کنند که ستاد بحران، سازمان محیط زیست و یا شورای تأمین استان اعلام نمایند خطری متوجه جان مردم است و در آن هنگام برای تعدیل یا دفع آن باید سازمان‌ها و ارگان‌ها اقدام به تعطیلی فعالیت خود در روز و زمان مشخص نمایند، این اتفاق قانونی است و نباید مخالف این تعطیلی بود و در غیر این صورت مغایر با قانون محسوب می شود. 

متأسفانه مواردی در استان مشاهده می شود که برخی از ارگان‌های دولتی در استان کهگیلویه و بویراحمد برخلاف آنچه این دو ماده قانونی مطرح کرده‌اند تعداد روزهای کاری خود را به ۵ روز در هفته کاهش داده‌اند.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار