آنچه که در این گزارش بیان شد ، واقعیاتی از سطح شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد است . هر چند این چند نمونه ، اندکی از حجم سنگین نابسامانی ها در این شهر که کم کم دارد به یک کلان شهر تبدیل می شود ، است . اما در ورای سوء مدیریت مفرط در این شهر ، متخلفینی هستند که همه اقدامات خود را منصفانه و در راستای منافع مردم می بینند! و خود را یک "رابین هود" می بینند!
کد خبر: ۶۳۸۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹ 04 August 2018
یکی از شخصیت های داستانی که فیلم و سریال های تلویزیونی زیادی بر مبنای آن ساخته شده است "رابین هود" است . شخصی که در دورانی از تاریخ اروپا که ظلم بیداد می کرد ، ناجی مستمندان و فقرا شده و با دزدی از ثروتمندان به زندگی بی خانمان ها سر و سامان می داد. ماجراهای رابین هود قصه درون کتاب و اذهان بوده یا واقعیتی از تاریخ به کنار ! اما رابین هود به یک شاخص تبدیل شد برای افرادی که با عدم تمکین از قانون ، کارهای غیرقانونی خود را در راستای کمک به گروه های آسیب پذیر جامعه می دانند!
وانت بار متخلفی که خود را ناجی مردم شهر می بیند!
یکی از معضلات شهر یاسوج که پس از گذشت سال ها تلاش و جلسه و پیگیری نهایتا لاینحل ماند! وانت بار های و فروشنده های سیاری است که تقریبا تمام شریان های ورودی ، خروجی و سطح شهر را اشغال کرده اند و هر از گاهی برخی مسئولین سخنانی بیان می کنند و توپ و تشری ! اما در همان حد و اندازه باقیمی ماند و به اقدام عملی نمی رسد!
آنچه که در ادامه بیان می شود ، تفکر یکی از این متخلفان است که برای خبرنگار تابناک کهگیلویه وبویراحمد رخ داده است.
یک روز از یکی از خیابان های شهر یاسوج می گذشتم که تابلوی بزرگی با خط بزرگ نوشته بود "سیب زمینی 1000 تومان"  ! سریعا خودرو را پارک کردم و برای اطمینان از صحت قیمت درج شده پیاده شدم .
از فروشنده پرسیدم :  سیب زمینی کیلویی چند؟ گفت : 2500تومان! پرسیدم شما که نوشتی 1000 تومان >! گفت : اون پایین را نگاه کن نوشته "گونی"! گونی کیلوی 1000 تومان است!
پرسیدم چرا هزار تومان را به این بزرگی نوشتی و لی گونی را با خط ریز اون پایین نوشتی  !؟ اینکار درستی نیست!
با کمال پررویی بر سرم داد کشید که برو همین سیب زمینی را از مغازه ها بخر ببین کیلویی چند تومان است ؟! شما حقتون همون میوه فروشان شهر است که کلاه سرتون بگذارند! من دارم اینجا به شما خدمت می کنم و از دست این گرانفروشان نجات می دهم اونوقت شما گیر دادید به خط ریز و درشت تابلوی تبلیغاتی من!؟
البته من هم پاسخ دادم که مرد مومن شما کلا شهر را قرق کردید و تردد شهر را شبانه روز مختل کرده اید حالا مردم را هم مدیون خود می دانید؟ 
 
رابین هود ها در بویراحمد! / روایاتی از زندگی در شهر بی قانون!
 
باطری فروشی که با وجود گرانی دلار هنوز مغازه خود را تعطیل نکرده است!
یکی از همکاران تعریف می کرد روز گذشته باطری خودرویم از کار افتاد و مجبور به تعویض آن شدم ، با کمک یکی دیگر از دوستانم ، باطری از کار افتاده را باز کرده و به سمت باطری فروشی رفتیم . اونجا باطری را که بسیار هم سنگین بود به داخل مغازه بردیم و از مغزه دار سوال کردیم که باطری دارید؟ گفت : بله گفتیم چه قیمی؟ گفت: از 300 هزار تومان دارم تا چهارصد و خوردی هزار.
در حالی که داشتم خود را برای سفارش خرید آماده می کردم ناگهان مثل اینکه چیزی یاد فروشنده آمده باشد گفت : البته الان گرون شده!  گفتم چرا؟ گفت: دلار رفته بالا! گفتم حالا اون 300 هزار تومانی را بده ما بریم با کمال ناباوری گفت : اون شده سیصد و 90 هزار تومان؟ گفتم چی شد یهویی؟ گفت آقا دلار رفته بالا! من الان این باطری را با قیمت روز به شما بفروشم فردا باید حداقل 50 هزار تومان بزارم روی پول شما و باطری بخرم! گفتم : این چه معامله گری هست شما دارید ؟ انصافتون کا رفته ؟ حلال و حرام چی میشه؟ با کمال حق به جانبی گفت : من منصفم که مغازه ام بازه و گرنه مثل بقیه دوستانم باطری ها را قایم می کردم و مغازه را تا دو سه روز تعطیل می کردم تا پس از این چند روز با قیمت گرون و جدید بفروشم!
جالب اینجا است در همان موقع زنگ زدم به یکی دیگر ازشهرهای استان و از دوستی خواستم به مغازه باطری فروشی رفته و قیمت بگیرد ! اونجا بر اساس قیمت معمول ، بدون گرانی دلار! می فروخت . گفتم برای من بخر و بفرست. اون دوست هم یک باطری از شهرستان با همان مشخصات به قیمت دویست و 70 هزار  تومان خرید و فرستاد!
رهن و اجاره به میزان مبالغ وام دریافتی!
یکی دیگر از مشکلات این روز ها در شهر یاسوج ، پیدا کردن خانه استیجاری است! کافی است ظرف یکی دو ساعت سری به بنگاه های معاملات ملکی بزنید و تقاضای خانه کنید. با منویی از خانه ها با قیمت های متفاوت روبه رو شوید! 
رهن های سرسام آور با اجاره بهاهایی گران و بدتر از رهن!
وقتی می پرسید آقا چه خبره این چه قیمت هایی است ؟ اولا بنگاه دار اعلام می کند که تازه من قیمت های بالا را اصلا به بنگاه راه نمی دهم و حاضر به ایجاد بازار برای چنین افرادی ندارم و این قیمت ها منصفانه ترینقیمت های شهر است! و ثانیا وقتی با صاحبخانه مواجه می شوی می بینید که وی به صراحت اعلام می کند 50 میلیون وام دارم ! و یا ماهانه 1 میلیون قسط وام به بانک می دهم ! من سودی نمی خواهم ! فقط به میزان اقساط وام خانه را اجاره می دهم!
 
 به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد ، آنچه که در این گزارش بیان شد ، واقعیاتی از سطح شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد است . هر چند این چند نمونه ، اندکی از حجم سنگین نابسامانی ها در این شهر که کم کم دارد به یک کلان شهر تبدیل می شود ، است . اما در ورای سوء مدیریت مفرط در این شهر ، متخلفینی هستند که همه اقدامات خود را منصف و در راستای منافع مردم می بینند! وانت بار میوه فروش کار خود را در راستای نجات مردم از گرانفروشی میوه فروشان سطح شهر می بیند! باطری فروش هم باز نگه داشتن مغازه خود هر چند با افزایش عجیب قیمت کالای خود را در راستای کمک به مردم با تعطیل نکرد مغازه می داند! و صاحبخانه هم که فقط قیمت رهن و اجاره خود را بر اساس مبالغ وام و اقساط پرداختی تنظیم می کند! و در نهایت اینگونه است که ما در این شهر افراد متخلفی داریم که تقریبا خود را یک "رابین هود" می بینند!
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
این فروشنده ها یک توجیه زشت و اشتباد افتاده سر زبونشون برای سرکیسه کردن مردم .جنسهای قدیم خرید خود را به قیمت روز بازار و بعصا چندین برابر قیمت خرید میفروشند و اگر بپرسی چرا میگه فردا باید بزارم روش بخرم .
در حال که در هر دو حالی چه ارزان خرید و چه گران خرید اگر به سود ده درصدی خود راصی باشند به هر حال سود کردهاند .اارزان میخره با ده درصد سود بفروشه و گران هم میخره با ده درصد سود بفروشه .پس دلیلی برای گرانفروشی نیست .دولت باید براشون قیمت فروش تعیین کنه به خریدشون هم کار نداشته باشه .هر کس رعایت نکرد جریمه .دادگاه و پلمب از 6ماه تا دوسال.و در موارد حاد گرفتن پروانه کسب در اون حوزه کاری و ممنوعیت در باز پسگیری .اگر هم در حجم بسیار کلان باشه که مفسد شناخته میشه و حکمش معلومه .
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
واقعا شهر بی سروسامانیست، و بی رویه و بدون برنامه ریزی داره به یک کلان شهر تبدیل میشود،من از آینده این شهر میترسم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار