معاون پشتیبانی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد:
شاپور عباسی : در خصوص تجهیز مدارس ، کمبود فضای فیزیکی و برخی مشکلات دیگر در حوزه آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد ، متاسفانه تاکنون جلسات تشکیل شده نتوانسته است مشکلات ما را حل کند و هر چه به مهرماه نزدیکتر می شویم ، بحران فضا جدی تر می شود.
کد خبر: ۶۳۹۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲ 05 August 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / اجتماعی ، این روزها تحرکات در آموزش و پرورش مناطق مختلف کشور به دلیل دیدن تمهیدات برای شروع یک سال تحصیلی بی دغدغه بیشتر شده است و البته در برخی مناطق با توجه به شرایط ، امکانات و مشکلات ، محتوای جلسات متغیر است به عنوان مثال در شهرستان بویراحمد ، مسئولین آموزش و پرورش ، از هم اکنون شرایط سخت و نگران کننده آغاز سال تحصیلی را به وضوح می بینند و خود را به هر دری می زنند بلکه بر این مشکلات فائق آمده و یا آن ها را به حداقل ممکن برسانند. آموزش و پرورش این شهرستان که با افزایش بی مهار جمعیت مواجه است ، خود را در معرض تهیه لحظه ای امکانات جدید می بیند اما احتمالا آن ها احساس می کنند دیگر مسئولین این وضعیت بحرانی را به درستی نمی بینند!
اثرات این شرایط اضطراری و وضعیت بحرانی تقریبا در تمام جلسات آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد ، مشهود است و از محتوای این جلسات کاملا مشخص است که مسئولین این مدیریت که تاکنون اقدام ملموسی از مسئولین بالادستی استان ندیده اند در حال تقسیم بندی راه حل ها بین گروه های مختلف از مدیران مدارس تا مدیران بالاتر هستند بلکه بتوانند به نتیجه ای برسند!
 
خروجی جلسات تاکنون مشکلات ما را حل نکرده است / بحران جدی است!
 
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در دومین نشست کارگروه تعمیر و تجهیز مدارس در قالب پروژه مهر گفت : تاکنون جلسات زیادی در خصوص وضعیت بحرانی آموزش و پرورش بویراحمد برگزار کرده ایم  اما هر چه جلسه برگزار می کنیم تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده است و نهایتا به این نتیجه رسیده ایم که فعلا و به فوریت باید خود اقدام کنیم و هر چه پتانسیل در هر حوزه ای داریم را فعال کنیم.
شاپور عباسی افزود : سال گذشته ما حدود 62 هزار دانش آموز در مدارس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد داشتیم اما امسال بالاتر از 67 هزار دانش آموز خواهیم داشت ولی متاسفانه آنچه که امروز تاکنون در خصوص تجهیزات تحویل ما داده شده در مقابل نیازهای ما بسیار اندک است که نیاز آموزش و پرورش بویراحمد را پاسخگو نیست.
عباسی در ادامه به لزوم توجه مدیران مدارس به وضعیت سخت موجود اشاره کرد و گفت :یک بعد از این مشکلات به مدیران مدارس ما بر می گردد که از اموال به خوبی محافظت نمی کنند و در صورتی که باید اجازه ندهند به این زودی اموال اسقاط شوند .
عباسی در خصوص برخی راه حل های مقطعی هم به این کته اشاره داشت که ما معمولا برای مرتفع نمودن مشکل میز و صندلی دانش آموزان اقدام به تعمیر تجهیزات میی نماییم اما امسال با شرایط جدیدی در زمینه هزینه این تعمیرات مواجه شده ایم که کار را سخت تر نموده است! بطور مثال سال گذشته برای تعمیر هر دستگاه صندلی دانش آموز مبلغ 2 هزار تومان به تعمیرکار پرداخت می کردیم اما امسال این مبلغ را به 10 هزار تومان افزایش داده اند که مبلغ هنگفتی است .
وی در ادامه به مشکل دیگر و بحران روز آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد اشاره کرد و توضیح داد که کمبود فضا هم بیداد می کند و خطاب به مسئولین خدمات گفت : لازم است با اداره کل نوسازی مکاتبه کنید و مدارسی که قرار است به چرخه فضاهای آوزشی ما بیایند اعلام شود ضمن اینکه  فقط با نامه نگاری نمی توان کارها را پیش برد و حتما باید پیگیری کنید.
این مسئول گفت امروز در مدارس وسط شهر با تراکم جمعیت دانش آموزی مواجه می شویم و در حالی که دانش آموزان نزدیک مدرسه نمی توانند ثبت نام کنند اما برخی دانش آموزان از روستاهای حومه شهر در این مداس ثبت نام شده اند و انتظار این است که خود اولیا مدیریت کنند و دانش آموزان خود را به نزدیکترین مدرسه محل سکونت خود برده و ثبتت نام نمایند.
عباسی در ادامه افزود : با توجه به فوریت اقدامات ، لازم است کارگروهی کلی تشکیل و با دو یا سه گروه پای کار هفته ای یک بار به مدارس سرکشی شود و هر آنچه مشکلات است مشخص تا بخشی را خود مدارس و بخشی را ما مرتفع کنیم .
وی در خصوص گفت : مدارس هیات امنایی هم که خود گردش مالی خوبی دارند باید به درستی هزینه کنندو حتما با کارشناسان ما هماهنگی کنند تا در چگونگی اقدامات در جهت رفه نیازها به آن ها کمک کنیم.
مسئول کمیته تعمیرات و تجهیز پروژه مهر شهرستان بویر احمد در ادامه ضمن گلایه از افزایش اسقاط تجهیزات در برخی مدارس گفت : متاسفانه برخی مدیران نسبت به بیت المال کم توجهی می کنند که باید مدارسی که اسقاط تجهیزات زیاد دارند مشخص شوند و حتما باید با مدیرانی که توانایی نگهداری از اموال را ندارند برخورد شود که بخشی از مشکلات ما هم به همین عدم توجه و حساسیت به بیت المال است.
وی گفت : برخی مدیران متاسفانه هر سال به دنبال تجهیزات جدید هستند و سالانه مراجعه می کنند و تجهیزات نو دریافت می کنند این در حالی است که برخی از این اموال با نگهداری درست مدیران تا چندین سال قابل استفاده هستند.
 
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کارو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
خروجی جلسات استان ما برداشت وخوردن موز وکیک با اب میوه است وسفارش مسوولان به یکدیگر برای حل مشکلات خودشان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار