کد خبر: ۶۳۹۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۳ 05 August 2018
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد همزمان با هفدهم مرداد ماه و روز خبرنگار متاسفانه روزنامه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در آستانه تعطیلی هستند.
معاون فرهنگی و مطبوعاتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد  با اعلام این مطلب، از وضعیت کنونی حاکم بر روزنامه‌ها و نشریات مکتوب در استان اظهار نگرانی کرد و به خبرنگار ایلنا در یاسوج  گفت : درصورت روند موجود تا 2 ماه آینده شاهد بسته شدن تمامی روزنامه های این استان خواهیم بود.

رضا خردمند افزود : همانطور که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفتند تنها برای 2 ماه آینده، کاغذ برای روزنامه‌های کشور وجود دارد.

ادامه کار روزنامه‌ها به چین بستگی دارد

وی واردکننده کاغذ روزنامه به ایران را یک شرکت چینی عنوان و خاطرنشان کرد: اگر این شرکت به ایران کاغذ وارد کند مشکلی برای انتشار روزنامه ها نخواهیم داشت و اگر این شرکت چینی کاغذ روزنامه وارد ایران نکند بطورحتم تا 2 ماه آینده روزنامه‌های کشوری ما هم بنا بگفته وزیر ارشاد اسلامی تعطیل خواهند شد.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد افزود: با توجه به روندی که برای روزنامه‌های کشوری وجود دارد به طورحتم روزنامه های این استان نیز با مشکلات جدی روبرو خواهند شد و باید منتظر تعطیل شدن آنها باشیم.

خردمند از شروع مشکلات کاغذ برای انتشار روزنامه های استان کهگیلویه و بویراحمد خبرداد و یادآورشد: نبود کاغذ مهمترین دلیل نامنظم چاپ شدن روزنامه های این استان است.

وی گفت:‌فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به جز یارانه کاغذ هیچ کمکی به روزنامه ها نمی تواند بکند و یارانه کاغذ هم براساس آیتم هایی از قبیل تیراژ، زمان، نوع کاغذ و برخی آیتم های دیگر برای روزنامه ها تعریف می شود.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تاکیدکرد : براساس گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم، روزنامه ها تنها تا 2 ماه دیگر سهمیه کاغذ داشته و ادامه روند کنونی تعطیلی روزنامه ها را در کشور بدنبال دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار