در حالی که یکی از اعضای شورای شهر از عزل شهردار به دلیل عدم داشتن شرایط لازم خبر می دهد عضو دیگر شورای شهر گچساران به دفاع تمام قد از این شهردار پرداخته است! و اعلام کرده است که اگر حکم شهردار لغو شود استعفا می دهد! 
کد خبر: ۶۴۰۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸ 06 August 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / سیاسی، ماجرای عزل شهردار گچساران از ابتدا تا الان دچار حواشی و نکات مهم و عجیبی است. در حالی که یکی از اعضای شورای شهر از عزل شهردار به دلیل عدم داشتن شرایط لازم خبر می دهد عضو دیگر شورای شهر گچساران به دفاع تمام وقت از این شهردار پرداخته است! و اعلام کرده است که اگر حکم شهردار لغو شود استعفا می دهد! 
نکته جالب و البته عجیب این ماجرا آنجایی است که تاهل یکی از شرایط برای شهردار شدن اعلام می شود اما بعد از یک سال حالا اعلام می شود که شهردار مجرد است و شرایط لازم را ندارد!
ماجرایی عجیب شهرداری گچساران! / شهردار مجرد بود!  /تخلف محرز شهردار و دفاع تمام قد عضو شورا؟!
 
عزل شهردار مجرد و بدون سابقه اجرایی! 
عضو شورای شهر دوگنبدان در گفتگو با توازن ؛توجه به ماده قانون شرایط احراز صلاحیت شهردارکه دو مورد از بندهای این ماده قانونی اعم از مجرد بودن و نداشتن سابقه ۵ سال اجرایی در دستگاههای دولتی یا وابسته به دولت را از دلایل اصلی عزل شهردار اعلام و تأکید کرد: خط قرمز من مردم شهر هستند نه افراد خاص از این رو وظیفه دارم از حقوق شهروندان صیانت کنم وحق قانونی شورا است که در صورت غفلت شهردار اقدام قانونی نماید .
این عضو شورای شهر افزود : شورا شهر دوگنبدان پس از تشکیل جلسه و احضار شهردار خواهان ارائه سوابق اجرایی از ایشان گردید که شهردار دوگنبدان در جلسه شورا به صراحت اعلام کرد که سابقه ۵سال اجرایی را ندارد.
وی گفت : لذا مستنداتی که شهردار قبل از ورود به شهرداری به شورا ارائه داده بود بررشس گردید ، اکثریت اعضای شورا به صحت این مستندات مشکوک و خواهان بررسی دقیقتر شدند و به همین منظور درخواستی از طرف شورای شهر به مراجع مربوطه جهت تائید این مستندات به دانشگاه آزاد – دانشکده سماء – تامیین اجتماعی استعلام گردید .
عضو شورای شهر دوگنبدان ادامه داد : آنچه که به شورای شهر واصل گردید با آنچه که از بدو ورود شهرداری ارائه شده بود مغایرت کامل داشت، کل سابقه اجرایی شهردار طبق مستندات تامیین اجتماعی زیر یکسال بود.شورای شهر هم بر اساس مستندات قانونی به فرمانداری – استانداری و وزارت کشور جهت اجرای دقیق قانون شکایت کردند .
وی تصریح کرد : پس از بررسی دقیق مستندات در مورد شهردار برای صحت اسناد ارائه شده از سوی شورای شهر مورد تایید آنها واقع گردید و وزارت کشور هم به استانداری جهت ابطال حکم شهردار دستورات لازم را صادر نمود.
عضو شورای شهر دوگنبدان تاکید کرد : لذا این کار شورا یک کار قانونی است و این حق قانونی اعضای شورای شهر می باشد بر همه امور شهرداری نظارت کند و در این باره از شهردار توضیح بخواهد و کسانیکه در سایت ها و کانال ها این موضوع را وارد حاشیه نموده و دامن به موضوع میزنند فقط در جهت تشویش اذهان عمومی هستند تا ذهن مسئولین مربوط به حکم ابطال را به سمت و سویی دیگر بکشانند و این موضوع را به اختشاشات اخیر شهرستان کازرون مرتبط میکنند لازم است دستگاههای امنیتی ورود پیدا کنند و با افراد اخلالگر و کسانیکه در جهت تشویش اذهان عمومی قلم میزنند برخورد نمایند .
وی تصریح کرد متأسفانه برخی از افراد رسالت خبرنگاری را که اصل صداقت و امانت‌داریست را فراموش کرده و با پخش شایعات و بزرگنمایی برخی اخبار بی اساس و طرح شائبه‌های بی پایه در مورد علت آن خبر تلاش دارند سایت یا کانال‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی مطرح کنند و مخاطب جذب نمایند اما نمیدانند از نظر قانون تشویش اذهان عمومی جرم است .
عضو شورای شهر خطاب به این نوع از قلم به دستان گفت : با این شیوه نمی‌توان در زمینه حل مشکلات مردم گام برداشت و اگر بخواهیم به اهداف خود دست یابیم، باید به دور از چالش به سمت پیشرفت حرکت کنیم.
 تخلف محرز شهردار!  
"سید ناصر حسینی"، یکی دیگر از اعضای شورای شهر دوگنبدان نیز به خبرنگار ایسنا گفت: مستنداتی که شهردار ارائه داد پس از انتخاب بعنوان شهردار در محافل و مجالس صحبت هایی مبنی بر آنچه شهردار منتخب در مورد بندهای شرایط احراز صلاحیت تحویل اعضای شورای شهر داده بود صوری بود و در جهت اغفال اعضای شورا صورت گرفت.
حسینی اظهارکرد: که به همین خاطر شورای شهر بصورت محرمانه استعلام هایی را به مراجع مربوطه که استعلام های اولیه را از طریق شهردار منتخب به شورا تحول داده بودند انجام داد و پس از اخذ نتیجه متوجه شده ایم که آنچه شهردار فعلی درباره سوابق اجرایی خود به شورا ارسال کرده بود با جواب استعلام های جدیدی که به شورا واصل شد مغایرت داشته، صوری بود و منطبق بر واقعیت نبود.

این عضو شورای شهر دوگنبدان خاطرنشان کرد: بلافاصله شورای شهر تشکیل جلسه داده و از آقای شهردار سابقه اجرایی خواسته شد که ایشان به صراحت اعلام کرد بنده سابقه اجرایی ندارم که اکثریت اعضای شورای شهر این موارد را تحت عنوان یک مصوبه به کمیته انطباق ارسال کردند.

حسینی تصریح کرد: کمیته انطباق این موارد را رد و نا کافی دانست که طبق قانون شورا باید مجدد مصوبه رد کمیته انطباق را به استانداری ارسال می کرد.

وی ادامه داد: استانداری کهگیلویه و بویراحمد مدارک و مستندات سابقه اجرایی شهردار را به وزارت کشور ارسال کرد و پس از بررسی های لازم از سوی وزارت کشور، این وازرتخانه مستندات ارسالی شورای شهر دوگنبدان را منطبق بر واقعیت دانست و نداشتن سابقه اجرایی مسعود ظفری بعنوان شهردار مورد قبول واقع نشد و به استانداری استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد که نسبت به لغو حکم اقدام شود.
دفاع تمام قد عضو شورا؟! / حکم لغو شود استعفا می دهیم! 
"رمضان عباسی"، عضو شورای شهر دوگنبدان نیز درگفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت : اگر قرار باشد که اتفاقی رخ دهد و حکم شهردار لغو شود حتما از سوی شورای شهر به مردم اطلاع رسانی می شود.
وی در خصوص لغو حکم شهردار دوگنبدان افزود: تا کنون چنین اتفاقی رخ نداده و شهردار دوگنبدان در حال فعالیت است.
عباسی با بیان اینکه بگذارید تا شهردار به کار خود ادامه دهد، اظهارکرد : اگر قرار باشد که اتفاقی رخ دهد و حکم شهردار لغو شود حتما از سوی شورای شهر به مردم اطلاع رسانی می شود.
"حبیب اله عاملی مقدم"، یکی دیگر از عضو شورای شهر دوگنبدان نیز در این خصوص گفت: قطعا چنین حرکتی از سوی وزارت کشور صورت نمی گیرد.
وی افزود: اگر قرار باشد حکم شهردار لغو شود تکلیف دموکراسی و رأی مردم چه خواهد شد.
عاملی مقدم خاطرنشان کرد: مردم دوگنبدان 12 هزار رأی به من و 9 هزار رأی به آقای بلوطی و 8 هزار رأی نیز به آقای عباسی دادند.
وی بیان کرد: اگر حکم شهردار لغو شود ما اعضای شورای شهر یا استعفاء خواهیم داد و یا تصمیم را به مردم خواهیم سپرد.
"کیانوش بلوطی"، عضو دیگر شورای شهر دوگنبدان گفت: ما موافق ماندن شهردار بر سر کار خود هستیم و از اقدامات او تا کنون راضی هستیم. تا کنون خبری به ما در خصوص لغو حکم شهردار اعلام نشده است.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
جالب هست ۳نفر غیر باوی دارن شهردار باوی را حمایت میکنن..شهردار کدوم خواسته شورا را براورده نکرده؟
عضو شورای شهر دوگنبدان تاکید کرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
اون یه چیز دیگه ست دلبندم نه: اختشاشات
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار