کد خبر: ۶۴۰۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹ 08 August 2018
رئیس دانشگاه یاسوج گفت: پایان نامه های دانشجویی با بکارگیری در بخش رفع مشکلات استان خروجی محور و هدفمند می شوند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از  مهر، احمدی عریان ظهر چهارشنبه در آیین تجلیل از سرآمدان و تکریم و الگو سازی کارآفرینان برتر با محوریت حوزه گیاهان دارویی افزود: در حال حاضر قریب به ۳۰ درصد پایان نامه های دانشجویی استان مربوط به بخش صنعت است اما باید این ظرفیت خروجی محور شده و هدفگذاری برای رفع مشکلات استان با پتانسیل پایان نامه های دانشجویی رقم بخورد.

عریان عدم هدفمند سازی پایان نامه های دانشحویی را عاملی برای فقیر ماندن استان و دانشگاه دانست و خواستار خروجی محوری در این بخش شد.

عریان خواستار توجه بیش از پیش بخش صنعت در بکارگیری ظرفیت نخبگان استان شد و عنوان داشت: حمایت از این بخش توسعه و رشد استان را شتاب می بخشد.
 
پایان نامه های دانشجویی هدفمند می شوند

عریان با اشاره به ظرفیت های مختلف استان در حوزه های آب، جنگل، گردشگری و انرژی اظهار کرد: چرا استان از برخوردارترین استان های کشور نیست و هنوز پسوند غیر برخوردار در استان جاری است.

عریان تصریح کرد: باید دید در چه جایی دچار اشتباه شده ایم که پیشرفت اصولی استان رقم نخورده است.

رئیس دانشگاه یاسوج عدم باورمندی نسبت به پیوند دانشگاه، صنعت و فرهنگ را از جمله دلایل عقب افتادگی استان دانست و گفت: توجه و باورمندی و همچنین ایجاد دانشگاه پایدار و توانمند می تواند راهگشای مسیر رشد و توسعه استان باشد.

رئیس دانشگاه یاسوج با اشاره به حوزه توسعه گیاهان دارویی در استان، تصریح کرد: تحقق تولید کارآمد، حاصل کارهای فاخری است که دانشمندان در آزمایشگاه انجام می دهند و باید مسائل علمی و آزمایشگاهی در تولید گیاهان دارویی استان دیده شود.

عریان گفت: باید اقدامات و مطالعات دقیق در حوزه تولیدات استان انجام شود که بازار پذیری پایداری در این بخش داشته باشیم.

عریان با اشاره به اینکه دانشگاه یاسوج ظرفیت خوبی برای توسعه دارد، گفت: دانشگاه یاسوج می تواند در ۱۰ سال آینده از توانمند ترین دانشگاه های کشور شود.

وی افزود: رشد دانشگاه به افزایش ارزش افزوده در بخش تولید و صنعت نیز کمک می کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار