قابلیت های فنی این پیام رسان مثل محدودیت یک دقیقه ای پخش کلیپ و حتی زمینه فعالیت شاخ های اینستا با چند میلیون دنبال کننده اما عملکرد مدیران نه در دسته جذاب ها و نه سرگرم کننده ها نمی گنجد.
کد خبر: ۶۴۱۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱ 10 August 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد /فاطمه رشیدی، آیا دنیای رسانه های حرفه ای ما رو به زوال است؟ دقیقتر اینکه چرا احساس می کنیم رسانه های رسمی و شناسنامه دار مغلوب فضای مجازی شده اند؟
عوامل و دلایل مختلفی در این نگرش نقش دارند که برخی هایشان اجتناب ناپذیرند اما گاهی نیز مدیران و مسئولان که در بزنگاه ها خود بیشترین بهره را از رسانه های رسمی می برند، خواسته یا ناخواسته به عنوان اهرمی کمکی برای به انزوا کشاندن این رسانه ها عمل می کنند.
در واقع این مسئولان با "اعتبار بخشی به فضای مجازی غیررسمی" رسانه های رسمی و کنترل و نظارت شده را از دور خارج می کنند و رسانه هایی غیر رسمی که در اغلب موارد کارایی لازم را برای هدف مورد نظر مدیران ندارد، به جای آن می نشانند.
 
نقش مدیران  در رسمیت بخشیدن به رسانه های غیر رسمی/ مسئولان کهگیلویه و بویراحمدی و شاخ های اینستا! + تصاویر

برای بررسی این مثال کافیست نگاهی به فعالیت مدیران در پیام رسان اینستاگرام بیندازیم.در یک سال گذشته اغلب مدیران اطلاع رسانی درباره عملکرد خود، سازمان و در نهایت خدمات دولت و نظام  را محدود به پیج های اینستاگرامی کرده اند و با این اقدام علاوه بر رسمیت بخشیدن به فضاهای مجازی غیر رسمی، باعث به حاشیه راندن رسانه های رسمی شده اند. اما از آنجایی که این فضا رسمی نیست و جامعه هدف این گزارش عملکردها معمولا کاربران اینستایی نیستند سودی هم برای سیستم مدیریتی ندارد و نتیجه مورد نظرکه همان بیان دستاوردها و خدمات نظام و دولت است، نیز حاصل نمی شود.
از سوی دیگر اغلب دنبال کنندگان این فضاها یا موافقان و یا مخالفان هستند و کامنتها در بیشتر موارد یا تملقهای اغراق گونه  و یا تخریب است و اطلاع رسانی از طریق این پیام رسانها باعث می شود مدیرنتواند خود را در معرض نقد منصفانه از سوی جامعه قرار دهد و در نتیجه نمی تواند بازخورد واقعی جامعه نسبت به مسائل مختلف را نیز داشته باشد و شاید همین یکی از دلایلی است که گاهی این تصور به وجود می آید که فاصله مدیران و جامعه به اندازه ای زیاد شده که انگار از دو دنیای بیگانه هستند.
واقعیت این است اینستاگرام رسانه ای است که از ابتدا با هدف انتشار عکس ، عکس نوشته و ویدیو ایجاد شد. قابلیت های فنی این پیام رسان مثل محدودیت یک دقیقه ای پخش کلیپ و حتی زمینه فعالیت شاخ های اینستا با چند میلیون دنبال کننده، نشان می دهد هدف از ایجاد آن تهیه و ارایه محتواهای کم حجم و آسان است به  عبارتی اینستاگرام رسانه ای برای  مخاطبانی  است که به دنبال مسائل سرگرم کننده و جذاب هستند که عملکرد مدیران نه در دسته جذاب ها و نه سرگرم کننده ها نمی گنجد واتکا به این فضا برای انعکاس عملکردها با هیچ عقلی سازگار نیست و کاربرد رسانه های رسمی را زیر سوال می برد.در نهایت باعث می شود که این تصور شکل بگیرد که رسانه های رسمی مغلوب فضاهای مجازی شده اند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار