حال به نظر می رسد این مدیر کهگیلویه و بویراحمدی با حمایت های تاجگردون و رزومه کاری خوب خود قرار است در استان زادگاه استاندار کهگیلویه و بویراحمد به عنوان مدیر کل حفاظت محیط زیست منصوب شود.
کد خبر: ۶۴۱۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱ 10 August 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / سیاسی،  انتصاب مدیران استان ها در مناطق خارج از زادگاه خود اخیرا با حواشی همراه می‌شود که این حواشی بنابر برخی ملاحظات سیاسی و گاها قومیتی به آن پرداخته می شود. در کهگیلویه و بویراحمد هم این موضوع به وفور مشاهده می شود. 
در این استان چند مدتی است که زورآزمایی های پیدا و پنهان زیادی بین دو نماینده استان یعنی تاجگردون و زارعی در جریان است که بیشتر به دوئل سیاسی این دو نماینده معروف شده است و بین آنها متاسفانه نقاط اختلاف بیش از نقاط اشتراک است. 
در ماجرای نطق تند تاجگردون در جلسه استیضاح وزیر تعاون مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در پیج اینستا گرامی خود حمایت علنی از تاجگردون داشت و البته چرخش هایی هم نشان داد که از یک سو چرخش به سمت اصولگرایان و در بعد قومیتی هم چرخش به سمت تاجگردون تعبیر شد که در خصوص حمایت از تاجگردون، این حمایت مورد استقبال نماینده گچساران و باشت هم قرار گرفت.  حال به نظر می رسد هاشمی با حمایت های تاجگردون و رزومه کاری خوب خود قرار است در استان زادگاه استاندار کهگیلویه و بویراحمد به عنوان مدیر کل حفاظت محیط زیست منصوب شود. 
اما این انتصاب در رسانه های ایلام مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.  تابناک ایلام در این خصوص نوشت :اگر بصورت گذرا به وضعیت نیروی انسانی و مدیریت دستگاههای اجرایی استان ایلام در سالهای نه چندان دور ،خصوصا دهه شصت نگاهی بیاندازیم ،می بینیم که در آن دوران به دلایلی نظیر ؛عدم تربیت نیروی انسانی مجرب وکمبود مدیر ،دستگاههای اجرایی استان در قرق نیروهای غیر بومی بود.

حتی کمبود نیروی انسانی در لایه های پایین دستی نیز کاملا محسوس بود ،از دبستانها ودبیرستانها گرفته تا مطب پزشکان و درمانگاهها اثری از نیروی بومی نبود. اما این سالها با رشدشاخص ها ،توسعه مراکز علمی وتربیت نیروی انسانی ماهر ومدیر،ایلام به سطحی رسیده است که حتی سکان مدیریت ارشد برخی از استانها ،مدیریت دستگاههای اجرایی وحتی مدیریت برخی مناصب  ارشد کشوری در اختیار فرزندان ایلامی قرار گرفته است.

همانگونه که فرزندان ایلامی توانسته اند با پیشرفت وبرخورداری از توان مدیریتی ،در جای جای این سرزمین سکاندار مدیریت شوند ، مردم ومدیران ایلامی نیز  به این سطح از درک ،آگاهی وبینش رسیده اند که  هیچگاه با تنگ نظری با این مقوله برخورد نکرده و با سعه صدر و گشاده رویی میزبان مدیرانی از دیگر نقاط کشور باشند.

امادرکنار این موضوع ؛ همواره براین نکته اتفاق نظر داشته وتاکید ورزیده ایم ،اگر دردستگاهی نیروی انسانی با دانش ،توانمند ،با تجربه و دارای توان مدیریتی بالا وجود دارد،در درجه اول انتخاب مدیران از میان همان نیروها صورت پذیرد واگر هم سیاستهای بالادستی اصرار بر بکارگیری مدیر غیر بومی داشته باشد ،نیروی انتخاب شده بالاتراز سطح نیروهای موجود ویا لااقل در سطح آنان باشد.اما ایلام نباید سکوی پرش مدیران غیرایلامی تلقی شود.
نقش احمدی و تاجگردون در انتصاب یک مدیر کل در ایلام / مدیر کهگیلویه و بویراحمدی در ایلام منصوب می شود / دوئل زارعی و تاجگردون در استانی دیگر! +جزئیات
 

خبر غیرمنتظره 
در ادامه این خبر آمده است : روز گذشته خبری بدون برخورداری از مقدمه ویا گمانه زنی های پیشین ،در رسانه های مجازی استان منتشر شد مبنی بر اینکه آقای "اسدالله هاشمی " بعنوان مدیرکل محیط زیست استان ایلام منصوب شدند.

این خبر به اندازه ای غافلگیر کننده بود تا رسانه ها ی تحلیلی استان محک افکار عمومی ومجموعه کارکنان محیط زیست استان وواکنش دست اندرکاران انتصابات در استان را از آن  استنباط واستخراج نمایند،چراکه از پشت پرده های این انتصاب احتمالی بوی خوبی به مشام نمی رسد.

خبرهای رسیده از پشت پرده های این انتصاب حاکی از این است که اسدالله هاشمی مدیر کل فعلی محیط زیست استان کهکیلویه وبویر احمد بدلیل برخورداری از حاشیه هایی ، قربانی اختلافات دونماینده حوزه های گچساران وبویر احمد یعنی" زارعی "و"تاجگردون" شده اند ، این درحالیست گویا درارزیابی های صورت گرفته نیز نمره قابل قبولی کسب نکرده وتنها معیار انتصاب ایشان برخورداری از یک لابی قوی دراستان ودر سطح یکی از وزارتخانه های کشور باشد.

براساس اطلاعات واصله ،کارگردانی پشت پرده این انتصاب در اختیار " غلامرضا تاجگردون" نماینده پر نفوذ استان کهگیلویه وبویر احمد و یکی از بستگان نزدیک آقای مدیرکل در جایگاه معاونت وزارت علوم قراردارد.پس از اینکه حاشیه های بوجود آمده اجازه بقای وی را دراین منصب نداد ،رایزنی ها ولابگیری آقای تاجگردون وهاشمی (معاون وزیر علوم)به اینجا ختم شد که استان ایلام را ایستگاه بعدی مدیریت ایشان برگزینند.

حال با وجود حضور یک ایلامی بنام "علی محمد احمدی" بعنوان استاندار در استان کهگیلویه وبویر احمد ،نزدیکی استاندار فعلی ایلام به وی وهمچنین ارتباط ایشان با نمایندگان آن استان ،نقاط مبهم این انتصاب و رابطه این دواستاندار با انتصاب مدیرکل محیط زیست استان چگونه تحلیل وتفسیر می شود!نمایندگان ایلام در کجای این معادله قرار دارند؟!

آیا باوجود مدیریت حاشیه ساز هاشمی در یاسوج و  با وجود مسایل وظرفیتهای  زیست محیطی استان ایلام ،بازهم امکان پذیرش این فرد در جایگاه حساس مدیرکلی محیط زیست استان از سوی نمایندگان استان ایلام در مجلس شورای اسلامی وسایر افراد ذی نفوذ وجود دارد یاخیر؟! باید منتظر ماند ودید....
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
در معاملات سياسي بعيد نيست ولي اگر واقعا تاجگردون اين فرد با عملكرد ضعيف و حاشيه دار را حمايت نكرده از طريق رسانه تكذيب كند
محیطبان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
واقعا متاسفم برای سازمانی که اسد هاشمی مدیر کل میکنه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار