رئیس اداره بهزیستی کهگیلویه در مصاحبه اختصاصی با تابناک مطرح کرد؛
افشانده : مستمری ماهیانه به یک هزار و 493 خانوار معلول که شامل معلولان ذهنی، اعصاب و روان، جسمی و حرکتی، ناشنوا، نابینا، مشکلات گفتاری، ضایعه نخاعی، سی پی یا فلج مغزی و سالمندان معلول است، پرداخت می شود.
کد خبر: ۶۴۲۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۴ 11 August 2018

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، رئیس بهزیستی شهرستان کهگیلویه گفت : در دولت های یازدهم و دوازدهم به لطف توجه و عنایات ویژه دولت تدبیر و امید به قشر معلول و آسیب پذیر و در یک کلام نگاه حمایتی این دولت به جامعه هدف بهزیستی و از سویی دیگر تلاش و پیگیری های مدیران و مسئولان در تحقق هرچه بهتر این اهداف، باعث شده است که چتر حمایتی دولت محترم تدبیر و امید به قشر محروم و آسیب پذیر تحت پوشش بهزیستی در مقایسه با تمامی دولت های گذشته بیشتر و گسترده تر شود و در عمل در تمامی زمینه ها شاهد رشد 4 برابری پرداخت هزینه ها و مستمری ها باشیم و این موارد نشان دهنده آن است که توجه به جامعه هدف بهزیستی در افق دولت تدبیر و امید رشد فزونی یافته است و این عوامل باعث ایجاد و تقویت روز افزون روحیه امید به زندگی در میان قشر معلول و آسیب پذیر بهزیستی در سراسر کشور شده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان کهگیلویه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تابناک اظهار کرد: واحد توانبخشی بهزیستی شهرستان کهگیلویه به تعداد 577 نفر معلول ذهنی، 505 نفر جسمی و حرکتی، 111 نفر ناشنوا، 84 نفر نابینا، 13 نفر گفتاری، 9 نفر صرع، 30 نفر ضایعه نخاعی و 164 نفر اعصاب و روان و در مجموع به 1493 نفر در تمامی زمینه ها خدمات ارایه می کند.

وی گفت: به یک هزار و 493 خانوار معلول که شامل معلولان ذهنی، اعصاب و روان، جسمی و حرکتی، ناشنوا، نابینا، مشکلات گفتاری، ضایعه نخاعی، سی پی یا فلج مغزی و سالمندان معلول است به صورت ماهیانه مستمری پرداخت می شود.

جهانگیر افشانده ابراز داشت: در شهرستان کهگیلویه، یک مجتمع خدمات بهزیستی و یک کلینیک مددکاری و یک موسسه خیریه و دو موسسه خدمات بهزیستی غیر دولتی در دیشموک و سوق و نیز 4 مرکز جامع خدمات بهزیستی در شهرهای دهدشت، سوق، قلعه رئیسی و دیشموک به معلولان حوزه توانبخشی شهرستان کهگیلویه خدمات ارایه می دهند.

وی ادامه داد: یک مرکز نگهداری شبانه روزی بیماران اعصاب و روان مخصوص آقایان و یک مرکز نگهداری شبانه روزی معلولان ذهنی مخصوص خانم ها و تعداد سه مرکز نگهداری روزانه دختران و پسران و نیز یک مرکز ارایه دهنده خدمات توانبخشی مراقبتی به معلولان در شهرستان کهگیلویه خدمات ارایه می دهند.

این مدیر شهرستانی عنوان کرد: با عنایت به برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی و توجه ویژه دولت تدبیر و امید به قشر محروم و آسیب پذیر جامعه در این حوزه، میزان خدمات ارائه شده به جامعه هدف افزایش چشمگیر و قابل توجهی داشته است که از جمله آن خدمات عبارتست از؛

(1) افزایش چند برابری مستمری برای یک نفر معلول مبلغ یک میلیون 615 هزار ریال به علاوه یارانه 455 هزار ریالی که جمعآ مبلغ 2 میلیون و 80 هزار ریال مستمری به عنوان ماهیانه واریز می شود.

 (2) افزایش چند برابری مستمری برای خانواده های 2 نفره مبلغ 2 میلیون و 755 هزار ریال، برای خانواده های 3 نفره مبلغ 3 میلیون و 600 هزار ریال، برای خانواده های 4 نفر مبلغ 4 میلیون و 665 هزار ریال و نیز برای خانواده های 5 نفره و بالاتر از آن مبلغ 5 میلیون و 165 هزار ریال به علاوه یارانه متعلق به هر نفر که به تعداد بعد خانوار افزایش داده شده، به صورت ماهیانه واریز می شود و این افزایش مستمری در دولت تدبیر و امید برای جامعه هدف بهزیستی تاکنون در نوع خود بی نظیر است.

افشانده در ادامه تشریح عملکرد خود در حوزه توانبخشی اظهار کرد: در زمینه ارایه خدمات به معلولان اعصاب و روان، ماهیانه مبلغ 5 میلیون و 830 هزار ریال برای نگهداری هر فرد معلول اعصاب و روان در مراکز از سوی بهزیستی شهرستان به مرکز پرداخت می شود.

وی ادامه داد: به منظور نگهداری هر فرد معلول ذهنی در مراکز نگهداری شبانه روزی ماهیانه مبلغ 5 میلیون و 800 هزار ریال، برای نگهداری معلولان دارای شرایط خاص در مراکز روزانه ماهیانه مبلغ 3 میلیون و 800 هزار ریال به مراکز پرداخت می شود همچنین علاوه بر هزینه های فوق ماهیانه نیز مبلغی جهت هزینه ایاب و ذهاب و تغذیه برای هر فرد معلول در مراکز نگهداری پرداخت می شود.

کلیه این خدمات تنها و تنها به همت دولتمردان دولت تدبیر و امید که همواره دولتی خدمتگزار به همه آحاد ملت به ویژه معلولان و مددجویان تحت حمایت بهزیستی است صورت می گیرد.

افشانده خاطر نشان کرد: بهزیستی کهگیلویه هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون ریال برای نگهداری معلولان به صورت روزانه و شبانه روزی به مراکز خصوصی پرداخت میکند.

رئیس بهزیستی شهرستان کهگیلویه در ادامه به رئوس خدمات ارائه شده به معلولان تحت حمایت حوزه توانبخشی کهگیلویه در سال 96 پرداخت و به صورت تیتروار به آنها اشاره کرد؛

( 1 ) پرداخت کمک هزینه ترخیص معلولین و بیماران روانی به 60 نفر به مبلغ 226 میلیون و 800 هزار ریال

( 2 ) پرداخت کمک هزینه نگهداری در منزل به معلولین به مبلغ 127 میلیون ریال

( 3 ) پرداخت کمک هزینه ایاب و ذهاب به تعداد 133 نفر به مبلغ 209 میلیون و یکصد هزار ریال

( 4 ) کمک هزینه ارتز و پروتز به معلولین واجد شرایط

( 5 ) کمک هزینه مناسب سازی 85 نفر به مبلغ 612 میلیون ریال

( 6 ) کمک هزینه متابولیک به 6 نفر به مبلغ 53 میلیون و 950 هزار و 132 ریال

( 7 ) کمک هزینه درمان به 200 نفر از معلولين به مبلغ 360 میلیون ریال

( 8 ) کمک هزینه موردی به 74 نفر به مبلغ 160 میلیون ریال

( 9 ) کمک هزینه طرح مراقبتی- توانبخشی در منزل به 40 نفر به مبلغ 720 میلیون ریال

( 10 ) پرداخت کمک هزینه حق پرستاری به 30 نفر به مبلغ 718 میلیون 542 هزار ریال

( 11 ) پرداخت کمک هزینه دانشجویی ( شامل تمامی دانشجویان دانشگاه های دولتی و غیر دولتی تحت پوشش به جز دانشگاه های پردیس) به مبلغ 44 میلیون و 82 هزار ریال

( 12 ) پرداخت کمک هزینه دانش آموزای به تعداد 187 نفر به مبلغ 284 میلیون و 663 هزار ریال

( 13 ) برگزاری جشن روز جهانی معلولین و همچنین برگزاری مسابقات در این روز و اهدای جوایز به افراد برگزیده

( 14 ) بازدید مدیران شهرستان از مراکز توانبخشی در روز جهانی معلولین

افشانده در ادامه افزود: واحد توانبخشی بهزیستی کهگیلویه در سال 96 اقلام بسیاری از وسایل کمکی به توان خواهان تحویل داده است که از آن جمله میتوان به؛

تعداد 54 دستگاه ویلچر، 45 عدد توالت فرنگی، 26 عدد عصا، 21 عدد سمعک، 27 تشک مواج، 700 بسته باطری سمعک، 600 بسته پوشاک، 26 عدد واکر و دیگر وسایل بهداشتی از قبیل گاز استریل، دستکش استریل، بتادین، سوند اشاره کرد.

وی عنوان کرد: واحد توانبخشی بهزیستی کهگیلویه در سال 96 تعداد 1080 جلسه برای 90 کار درمان و تعداد 843 جلسه برای 38 معلول گفتار درمان و همچنین تعداد 12 جلسه کمیسیون توانبخشی و معافیت برای 592 نفر برگزار کرده است.

افشانده در زمینه ارایه خدمات واحد توانبخشی از طریق واحد CBR در سال 96 عنوان کرد: تسهیل گری به 12 نفر، کمک هزینه استاد شاگردی 100 میلیون ریال به 10 نفر، کمک هزینه مشاغل خانگی 160 میلیون ریال به تعداد 27 نفر و نیز کمک هزینه موردی به مبلغ 140 میلیون ریال به 78 نفر پرداخت شده است.

افشانده در خصوص مناسب سازی اماکن شهری و عمومی در شهرستان کهگیلویه عنوان کرد: در طی سال 96 در خصوص مناسب سازی معابر عمومی و اماکن شهری 4 جلسه برگزار کردیم و در طی بازدیدهایی که در این خصوص از ادارات شهرستان انجام شد مکاتباتی را نیز با مدیران ادارات شهرستان انجام دادیم که از جمله این اقدامات؛

( 1 ) ادارات کار، ثبت و اسناد، فرهنگ و ارشاد اسلامی، شبکه بهداشت و درمان، صنعت و معدن، منابع طبیعی، کمیته امداد امام خمینی ( ره )، شرکت توزیع نیروی برق و آبفای شهری قبلآ اقدام به ایجاد رمپ نمودند و بانک رفاه مرکزی، بانک ملی مرکزی، امامزاده آقامیر (ع)، خود پرداز بانک تجارت مرکزی و دانشگاه پیام نور در سال 96 در جهت احداث رمپ هایی برای عبور و مرور آسانتر معلولین اقدام نمودند.

( 2 ) با روسای بانک ها در طی چندین جلسه مذاکراتی جهت نصب خود پرداز مناسب سازی شده و نیز ایجاد رمپ هایی برای رفت و آمد معلولین انجام شده است که از میان آنها تا کنون بانک رفاه مرکزی، ملی مرکزی و تجارت مرکزی ایجاد رمپ نمودند.

( 3 ) با الزام بانک ها، ادارات و نهادهای دولتی و غیر دولتی عمومی برای ایجاد رمپ و فضای مناسب جهت ایاب و ذهاب معلولین و همچنین تآکید بر مناسب سازی دستگاه های خود پرداز جهت استفاده معلولین و نیز اعمال سهمیه 3/ درصد جذب معلولین، رئیس اداره بهزیستی کهگیلویه در جلسات شورای اداری بر اجرایی شدن موارد فوق تآکید فراوان نموده است، همچنین اجرایی شدن کلیه مواد و تبصره های موجود در قانون جامع حمایت از معلولان و نیز تذکر این موضوع در جلسات شورای اداری که معلولان می بایست همانند دیگر شهروندان عادی از فرصت برابر برای استفاده از حقوق شهروندی برخوردار باشند چنانچه ادارات و نهادهای عمومی دولتی و غیر دولتی اقدام لازم و مناسب را بعمل نیاورند ضمانت اجرایی مندرج در آن قانون شامل حال آنها خواهد شد.

این مسئول در ادامه بیان کرد: با تلاش و پیگیری های فراوان مدیران شهرستانی و استانی و نیز عنایت و توجه ویژه و تدبیر اقتصادی دولت محترم تدبیر و امید در سال 96 مبلغ 2 میلیاردو 640 میلیون ریال به عنوان تسهیلات اشتغالزایی به تعداد 20 نفر از توان خواهان حوزه توانبخشی بهزیستی شهرستان کهگیلویه پرداخت شده است.

افشانده ابراز کرد: با همت و تدبیر دولتمردان دولت تدبیر و امید و نگاه ویژه این دولتمردان به افراد آسیب پذیر جامعه درسال ۹۶ در حوزه مسکن به تعداد 7 خانوار دارای یک فرد معلول مبلغ 480 میلیون ریال کمک بلاعوض مورد تآیید قرار گرفته است که از این مبلغ تاکنون 50 درصد آن پرداخت شده و 50 درصد دیگر به محض تخصیص اعتبار به این تعداد خانوار پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال 96 در حوزه مسکن به تعداد 5 خانوار دارای 2 فرد معلول مبلغ 169 میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت شده است. وی افزود: در سال 95 نیز به تعداد 13 خانوار دارای 2 فرد معلول، به هر خانوار مبلغ 250 میلیون ریال کمک بلاعوض به موجب تفاهم نامه موجود بین سازمان بهزیستی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت شد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان کهگیلویه تصریح کرد: در حوزه مسکن چنانچه مددجویان و توان خواهان، ساکن روستا باشند جهت دریافت تسهیلات مسکن با سود 4 درصد معرفی می شوند که مبلغی بین 200 تا 250 میلیون ریال به آنها پرداخت خواهد شد و چنانچه مددجویان و توان خواهان ساکن روستا، دارای پروانه مسکن روستایی باشند بر اساس تفاهم نامه میان بنیاد مسکن، بهزیستی، خیرین مسکن ساز و بنیاد مستضعفان مبلغ 180 میلیون ریال کمک بلاعوض به آنها پرداخت خواهد شد.

افشانده در پایان اضافه کرد: خانوارهایی که دارای 2 فرد معلول و یا بیشتر باشند چنانچه پروانه ساختمان از شهرداری دریافت کنند در زمینه ساخت مسکن مبلغ 320 میلیون ریال کمک بلاعوض بر اساس دارا بودن شرایط با آنها پرداخت می شود.

 

خبرنگار: سید مصطفی گنجی

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
داوود مومنی تبار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
سلام من یک جوان ۲۶ ساله هستم که از ساختمان ۳ طبقه سقوط کردم شکستگی و خورد شدن استخوان ها پا و لگن و مهره های کمرم باعث ضایعه نخاعی در مهره ال ۳ شد نخاعیم رو له کرد بنده ۸ ساله سر تخت هستم و با زخم بسترهای که دارم درد و رنج سختی رو میکشم .خانواده ام خیلی فقیر ودر شرایط بدی هستند بخاطر شرایط خانواده متاسفانه جا و مکانی ندارم که بروم درحال حاضر در خانه سالمندان نگهداری میشوم که از شما خیرین گرامی خواهش میکنم رسیدگی کنید به من سر بزنید و خودتون وضعیت من رو از نزدیک ببینید لطفا.
هزینه های زیادی جهت عمل ستون فقرات لگن و زخم بسترهایم دارم که کمک شما مسولین وخیرین رو میطلبه

آدرس: یاسوج سراُتاوه بعد از پل هوایی اولین بریدگی سمت چپ خیابان امام خمینی کنار مدرسه شهید بهشتی کوچه سالمندان.
مرضیه سروش نژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
سلام م. س نژادم اعتراض دارم به رای شما در مورد اعصاب ورون من که انرا متوسط اعلام کردید چون من که بیمارم میدونم بیماریم چقدر شدید وکهنه شده ومن لطفا نظر تون راتغییر دهید وبدانید من مشکل مالی بسیار شدیدی دارم وهمچنین من بر اثر این بیماری در عذابم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار