در گفتگو با تابناک بیان شد :
مولایی با موثر دانستن اقدامات گفت : خوشبختانه از سال ۹۴ تاکنون هیچگونه نزاع دسته جمعی در این شهرستان نداشته ایم. 
کد خبر: ۶۴۲۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶ 12 August 2018
موضوع نزاع دسته‌جمعی، نظارت بر کشتارگاه ها و فروش غیرقانونی دام،  احتمال سرقتی بودن این دام ها و وجود افراد متخلف که احشام خود را در حاشیه یا کوچه و خیابان های شهر چرام نگهداری می کنند از جمله مواردی است که خبرنگار تابناک از دادستان شهر چرام پیگیری نمود. 
احمد مولایی در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد :یکی از مشکلات در سال های گذشته ایجاد نزاع های دسته‌جمعی در مناطق مختلف استان و همچنین شهرستان چرام بوده است. به همین دلیل اقدامات متعددی در دستور دستگاه قضایی در جهت کاهش آن قرار گرفت. 
مولایی با موثر دانستن اقدامات گفت : خوشبختانه از سال ۹۴ تاکنون هیچگونه نزاع دسته جمعی در این شهرستان نداشته ایم. 
دادستان شهرستان چرام مهمترین دلیل به صفر رسیدن آمار نزاع دسته‌جمعی در شهرستان چرام را تمرکز بر فرهنگ سازی و اقدامات قاطع قضایی در برخورد با عوامل و حاضرین در نزاع های دسته‌جمعی عنوان کرد. 
آمار نزاع دسته‌جمعی در چرام به صفر رسیده است / واکنش به یک خبر تابناک / هشدار جدی به کسانی که احشام خود را به سطح شهر می آورند
 
مولایی در ادامه این گفت و گو و در واکنش به خبر تابناک مبنی بر قصابان غیرمجاز بین راهی و احتمال سرقتی بودن احشام ذبح شده در این اماکن گفت : بله متاسفانه چنین چیزی امکان پذیر است و به شدت هم موضوع را پیگیری می کنیم.  
وی در این خصوص گفت : وقتی ما در کشتارگاه رسمی و دارای مجوز احشام سرقتی کشف کرده ایم مطمئناً در این اماکن بدون مجوز احتمال وجود چنین تخلفی به مراتب بیشتر است. 
دادستان چرام ضمن هشدار جدی به متخلفان گفت : گاهی قصابان از سرقتی بودن احشام مطلع هستند و گاهی هم بدون اطلاع اقدام به خرید و کشتار و فروش گوشت دام سرقتی می نمایند که در این خصوص طبق قانون، برخوردها جدی خواهد بود. 
مولایی افزود : احتمال سرقتی بودن در این مکان های غیرمجاز یک بحث است و موضوع غیربهداشتی بودن و احتمال همه گیر شدن بیماری های مشترک بین انسان و حیوان هم از مهمترین موضوعاتی است که این کشتارگاه های غیرقانونی متوجه جامعه می کنند. 
 وی گفت در خصوص مکان های ذبح و فروش دام غیر قانونی از دو دستگاه دامپزشکی و بهداشت در خصوص مخاطرات بهداشتی و انتقال بیماری ها و در موضوع سرقتی بودن این احشام هم از نیروی انتظامی خواسته شده که به جد پیگیر باشند و متخلفین را به مراکز قضایی معرفی کنند. 
دادستان شهرستان چرام در خصوص شکایت برخی شهروندان چرام مبنی بر وجود احشام در سطح کوچه و خیابان های شهر گفت: در سال های گذشته این مشکل به صورت زیاد مشاهده می شد که با احضار نمایندگان مرکز بهداشت و درمان و همچنین شهرداری چرام تذکراتی به آنها داده شد و از آن ها خواسته شد که در وهله اول تذکر به متخلفین و در صورت خارج نکردن احشام خود از سطح شهر، با تشکیل پرونده و معرفی به دستگاه قضایی آنها را وادار به خروج دام های خود از سطح شهر بنمایند. 
وی افزود : پس از این اقدامات خوشبختانه تعداد افرادی که احشام خود را به خیابان های شهر می آورند بسیار کاهش داشته است اما هنوز یک تا دو نفر هستند که احشام خود را به سطح ‌‌شهر می آورند که در صورت عدم خروج از شهر با جرائم سنگینی از جمله تا یک سال حبس مواجه خواهند شد. 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
یعنی واقعا نزاع دسته جمعی نداشتیم؟ دعوای بابکان و مشایخ نزاع نبود؟ چند نفر جلو قبرستون پسر باقری رو زدن نزاع نبود.؟ دعوای بایاری ها و ارندی ها تو بازی فینال نزاع نبود؟ سنگباران کردن فرمانداری تو انتخابات توسط بایاری ها نزاع نبود؟ دعوای سادات شهرک و مردم فشیان تو شمس اباد نزاع نبود؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار