استاندار:
استاندار خراسان شمالی در سومین نشست شورای معادن استان اظهار داشت:باید با همدلی و همفکری به دنبال احیای معادن استان باشیم.
کد خبر: ۶۴۲۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۴ 12 August 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، دکتر محمد رضا خباز اظهار داشت: در کشور معادن فراوانی وجود دارد که باید با احیای این معادن به دنبال بهره مجدی حداکثری از این توانمندی ها و ظرفیت های بالقوه باشیم که در این مسیر دولت باید اعتبارات کافی برای اکتشافات و سرمایه گذار ورود جدی به این حوزه را داشته باشد.
دکتر خباز افزود: در راستای احیای معادن استان باید کارهای کارشناسی بیشتری انجام شود و بنده تاکید دارم باید با ارائه راهکارهای کارشناسی دقیق مختلف احیای معادن هدف گذاری شود و ضمن تاکید بر رعایت موارد زیست محیطی از سوی متقاضیان، از برخی سخت گیری ها برای جذب سرمایه گذار در این حوزه کاسته شود.
ارائه گزارش پیشرفت فیزیکی پروژه اکتشافی ژئوفیزیک هوایی در پهنه جنوب استان توسط سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور از دستورکارهای این نشست بود که دکتر خباز در مورد فعالیت این سازمان گفت: بنده اعتقاد دارم کمک به سازمان زمین شناسی در حقیقت سرمایه گذاری ماندگار و گام برداشتن موثر در اقتصاد کلان کشور است بنابراین با پیشنهاد تامین تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز و همچنین زمین احداث ساختمان این سازمان با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی و صنعت، معدن و تجارت استان با اعمال نظرات کارشناسی موافق هستم.
در ادامه این نشست نماینده مردم اسفراین در مجلس اظهار داشت: موضوع اکتشافات از مباحث بسیار مهمی است که منجر به مشخص شدن ذخایر معدنی استان خواهد شد و در ادامه مواد فرآوری شده از این معادن می تواند خوراک محصولات استراتژیک صنایع استان باشد که افزایش ارزش افزوده این تولیدات را به دنبال خواهد داشت.
هادی قوامی افزود: هدف ما تخصیص منابع محدود به نیازهای اساسی استان در حوزه معدن استان است بنابراین تاکید دارم برق رسانی به معادن استان با اولویت معادنی باشد که تامین این زیرساخت منجر به اکتشافات بیشتر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار