عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه راه‌حل رفع مشکلات دست مسئولان است و ربطی به آمریکا و انگلیس ندارد، گفت: یکی از عوامل فشارها نابلدی تیم اقتصادی است که مسلط به مسائل مالی کشور نیستند.
کد خبر: ۶۴۳۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰ 14 August 2018

به گزارش تابناک قم؛ آیت‌الله علی اسلامی، با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و لزوم توجه دولت به آن اظهار داشت: مشکلات اقتصادی دارای جوانب مختلفی بوده که یکی از آن‌ها تحریم آمریکا است‌. موضوعی که مردم را آزار می‌دهد و سبب مشکلات داخلی شده نابلد‌بودن تیم اقتصادی دولت است‌ چراکه فرمول‌های اقتصادی را بلد نیستند و این موضوع سبب شده تا مردم به فشار اقتصادی دچار شوند.

وی با بیان اینکه تیم اقتصادی دولت مسلط به مسائل مالی کشور نیست، ادامه داد: راه‌حل برطرف‌کردن مشکلات دست مسئولان است و ربطی به آمریکا و انگلیس ندارد، از طرف دیگر عاملی برای فشارها نابلد بودن تیم اقتصادی است و نکته دوم نفوذی‌هایی بوده که سبب مشکلات زیادی برای کشور شده‌اند.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: باید در برابر آمریکا و اروپا مقاومت کرد و استقلال خود را از دست ندهیم، یک‌سری از مشکلات اقتصادی مربوط به داخل است و رئیس‌جمهور و مسئولان دولتی کسانی که به فرمول‌های اقتصادی مسلط نیستند را باید تغییر دهند و افراد کار بلد را انتخاب کنند. دستگاه قضایی باید در زمینه پرونده‌های اقتصادی که روشن بوده و هیچ پیچیدگی ندارد قاطعانه ورود کرده و با جدیت و قاطعیت به این پرونده‌ها رسیدگی کند‌.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: قوه قضاییه باید در موضوع نفوذی‌ها امروز و فردا نکند و با جدیت با آن‌ها مقابله کند، برخی از پرونده‌های قوه قضاییه پیچیده و زمان‌بر است و حق نداریم به قاضی فشار بیاوریم ولی برخی پرونده‌ها پیچیدگی ندارد و مشخص است که شخصی ارز را با قیمت پایین گرفته و در جای خود استفاده نکرده است و آن را نگه‌داشته و با قیمت بالا فروخته است و یا کالاهای عجیب ‌وارد کرده است.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: نفوذی‌هایی که در بدنه مسئولان دولتی و نهادها و ارگان‌های دیگر نفوذ کردند باید به قوه قضائیه معرفی شوند و قوه قضائیه نیز با جدیت و با بررسی همه جوانب و زودتر به آن‌ها رسیدگی کند و نتیجه آن را به ملت بدهد تا مردم امیدوار شده و اعتماد از دست‌رفته برگردد.

آیت‌الله اسلامی تصریح کرد: برخی از مردم در مسیر ملت نیستند، ملت ایران فداکار و ایثارگر است که باید قدردان آن‌ها باشیم و امیدواریم قوای سه‌گانه نصایح مقام معظم رهبری و دلسوزان و مراجع تقلید را گوش دهند و با اقدامات اساسی مشکلات موجود اقتصادی را حل کنند.

وی گفت: ملت ایران فداکار و ایثارگر است اما برخی از عناصر داخل کشور ایثارگری و حقوق مردم را رعایت نمی‌کنند و دست به گران‌فروشی و احتکار می‌زنند، برخی ‌مال‌پرست هستند و دست به احتکار می‌زنند و انبارها را پر از جنس می‌کنند که قوه قضاییه وظیفه دارد در این زمینه اقدام قاطع انجام دهد و با این افراد برخورد کند و به مردم گفته شود که سرنوشت این اجناس داخل انبارها چه شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار