دستیار ویژه وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد:
تابناک چهارمحال وبختیاری- دستیار ویژه وزیر جهاد کشاورزی در امور حقوق شهروندی گفت: مسئله آموزش امری بسیار مهم است که بسیاری از شهروندان که بهره‌بردار بخش کشاورزی هستند در بسیاری از مسائل آموزش کافی را ندیده‌اند که در حوزه های مختلف تلاش می‌شود از اساتید مجرب، کشاورزان نخبه و پیشرو در این زمینه استفاده شود.
کد خبر: ۶۴۳۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵ 14 August 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- طاهره فیروزی در جلسه هم‌اندیشی امور حقوق شهروندی در بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اینکه از سال 95 با دستور ریاست جمهوری در خصوص حقوق شهروندی به شدت کار آغاز شد، افزود: ارتباط مستقیم با کشاورزان از مرکز استان‌ها تا نقاط صفر مرزی هدف اصلی ما است که تمام تلاش مجموعه وزارتخانه خدمت به کشاورزان است.
فیروزی ادامه داد: تغییر اقلیم، کاهش میزان بارندگی و شرایط جغرافیایی خطراتی را برای بخش کشاورزی بوجود آورده که لازم است همکاری بیشتر صورت گیرد به طوری که کشاورزان ما را درک کنند و ما کشاورزان و مشکلات آن‌ها را بشناسیم.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر عمده‌ترین مشکل و مسئله در کشور آب است و نیازمند همکاری وزارت نیرو هستیم، گفت: وزارت نیرو همکاری بسیار ویژه‌ای با وزارت جهاد کشاورزی دارد که این دو وزارتخانه در راستای حرکت رو به جلو با یکدیگر در حال تعامل هستند.
دستیار ویژه وزیر جهاد کشاورزی در امور حقوق شهروندی بیان کرد: مسئله آموزش امری بسیار مهم است که بسیاری از شهروندان که بهره‌بردار بخش کشاورزی هستند در بسیاری از مسائل آموزش کافی را ندیده‌اند که در حوزه های مختلف تلاش می‌شود از اساتید مجرب، کشاورزان نخبه و پیشرو در این زمینه استفاده شود.
وی گفت: تجربه در مسئله کشاورزی بسیار مهم است که تلاش می‌شود دانش، تجربه و علم نوین روز را با یکدیگر تلفیق کرده تا نتیجه بهتری حاصل شود زیرا تا رسیدن به موفقیت‌های مدنظر فاصله بسیاری وجود دارد که قطعا با تمام توان و محدودیت‌هایی که وجود دارد تلاش‌ها متوقف نخواهد شد.
فیروزی خاطرنشان کرد: رضایت‌مندی از بخش کشاورزی و بهره‌برداران بزرگ‌ترین دغدغه وزیر است.
در ادامه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: آشنایی و آموزش در حقوق شهروندی قدم نخست است که باید بتوان بهره‌برداران را با قوانینی که موجود است آموزش دا.
ذبیح‌الله غریب گفت: در بخش کشاورزی عمده فعالیت‌ها خصوصا در بحث برداشت و فرآوری محصول و امروزه آغاز تمام فعالیت‌ها توسط زنان اتفاق می‌افتد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود هفت هزار پروانه بهره‌برداری فعالیت‌های اقتصادی در استان صادر شده است، تصریح کرد: از این تعداد بیش از دو هزار و 500 پروانه بهره‌برداری فعالیت‌های اقتصادی در بخش‌های مختلف کشاورزی به خانم‌ها واگذار شده که این نشان می‌دهد باید بستر لازم برای تمامی فعالیت‌های شهروندان به منظور رفع آن‌ها فراهم شود.
وی ادامه داد: در بحث واگذاری مجتمع‌های دامی، آبزی پروری و فعالیت‌های بخش کشاورزی حدود 30 درصد از فعالیت‌ها به زنان واگذار شده است.
غریب بیان کرد: حقوق شهروندی که از سوی ریاست جمهوری ابلاغ شده یک فرصت‌ مناسبی را در بخش کشاورزی برای ایجاد تحرک بیشتر فراهم کرده است، همچنین در چند سال اخیر ورود خانم‌ها برای فعالیت‌های بخش کشاورزی افزایش یافته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار