فرماندار کهگیلویه مطرح کرد؛
نیکبخت با بیان اینکه بخشداران مدیرانی که همسو با دولت نیستند و در اجرای سیاست‌های دولت خلل ایجاد می‌کنند را باید به فرمانداری معرفی کنند، عنوان کرد: مدیرانی که همسو با دولت نیستند و از عملکرد دولت دفاع نمی‌کنند و در اجرای سیاست‌های دولت سهل انگاری می‌کنند باید استعفا دهند.
کد خبر: ۶۴۳۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۹ 15 August 2018

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، سه شنبه شب 23مردادماه سال جاری نشست بررسی وضعیت بخش های شهرستان کهگیلویه با حضور فرماندار کهگیلویه و بخشداران شهرستان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

فرماندار کهگیلویه در این نشست، ضمن تبریک سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به مهین اسلامی اظهار داشت: به عنوان نماینده دولت تدبیر و امید مجری سیاست‌های دولت در شهرستان هستم و به تبع آن بخشداران نیز مجریان و نماینده سیاست های دولت در بخش‌ها هستند.

جعفر نیکبخت ابراز کرد: بخشداری که همسو با دولت تدبیر و امید نیست باید استعفا دهد و اگر این کار را نکند ابلاغ او را لغو می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بخشداران باید عملکرد مدیران را رصد نمایند و مطالبات مردم را به آنها گوشزد کنند، تاکید کرد: بخشداران باید به مدیران کم کار و غیرپاسخگو تذکر دهند و نسبت به تخریب عملکرد دولت واکنش نشان دهند.

نیکبخت با بیان اینکه بخشداران مدیرانی که همسو با دولت نیستند و در اجرای سیاست‌های دولت خلل ایجاد می‌کنند را باید به فرمانداری معرفی کنند، عنوان کرد: مدیرانی که همسو با دولت نیستند و از عملکرد دولت دفاع نمی‌کنند و در اجرای سیاست‌های دولت سهل انگاری می‌کنند باید استعفا دهند.

وی با بیان اینکه بخشداران باید با مردم ارتباط مستقیم داشته باشند و از نزدیک مشکلات مردم را لمس و برای رفع مشکلات مردم نهایت سعی و تلاش خود را انجام دهند، تصریح کرد: بخشداران باید با سعه صدر با ارباب رجوع برخورد و با گفتار و رفتار نامناسب مردم را نرنجانند.

نیکبخت با بیان اینکه ما خادم مردم هستیم و باید در مقابل کاری که انجام می‌دهیم منت نگذاریم، افزود: عملکرد بخشداران به طور نامحسوس رصد و در ارزیابی بخشداران لحاظ می‌شود.

فرماندار کهگیلویه با اشاره اینکه بخشداران باید با ائمه جمعه، نیروهای امنیتی، انتظامی و قوه قضائیه تعامل داشته باشند، ابراز داشت: بخشداران باید سلسه مراتب اداری را رعایت و امور اداری و اجرایی خود را از طریق فرمانداری انجام دهند.

وی با بیان اینکه مسئولان ادارات باید بدانند که بخشداران نماینده و مجری سیاست‌های دولت هستند، گفت: بخشداران باید استعدادها، قابلیت‌ها و راهکارهای برون رفت از محرومیت و راه‌های توسعه و پیشرفت منطقه خود را شناسایی و گزارش نمایند تا برای برنامه‌ریزی و عملیاتی شدن در آینده به مرکز ارسال شود.

نیکبخت تصریح کرد: بخشداران باید عملکرد مدیران، وقایع و حوادث بخش خود را هر هفته به صورت حضوری به فرمانداری گزارش دهند.

وی ادامه داد: در صورتی که بخشداری با مجموعه مسئولان و مردم تعامل سازنده داشته باشد و همسو با دولت و مجری سیاست های دولت باشد به صورت جدی از آن حمایت می‌شود.

بخشدار مرکزی شهرستان کهگیلویه در این جلسه اظهار داشت: ما بخشداران بر اساس وظیفه، مشکلات، راه کارها و نقاط قوت و ضعف هر منطقه و هر مسئله‌ای را که در آن بخش وجود دارد فقط به فرمانداری منعکس می‌کنیم چون فرماندار باید همه مسائل شهرستان را رصد کند و مشکلات و راهکارها را به مرکز ارسال تا تصمیمات لازم اتخاذ شود.

سید شرمت الله حسینی پرور ابراز داشت: ما وظیفه داریم در کوتاه ترین زمان ممکن مسائل مربوط به بخش‌ها را به فرمانداری منعکس کنیم.

وی ضمن اشاره به اهمیت تعامل بخشداران با ادارات و مردم، بیان داشت: شأن و جایگاه وزارت کشور و کارکنان مجموعه باید حفظ شود.

حسینی‌پرور ادامه داد: ما از مدیران می‌خواهیم که با بخشداران تعامل بیشتری داشته باشند و در اجرای خدمات عمرانی به روستاها و مناطق محروم همکاری بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه بخش مرکزی کهگیلویه 135 روستا، 76 شورا و 64 دهیاری دارد عنوان کرد: جمعیت روستایی بخش مرکزی شهرستان کهگیلویه 27 هزار نفر و جمعیت شهری آن 56 هزار نفر است.

حسینی‌پرور افزود: در بحث انتخاب شوراها و دهیارها به خاطر طایفه‌ای بودن منطقه مشکلات زیادی برای بخشداری به وجود می‌آید اما تا کنون با همکاری مجموعه نیروهای وزارت کشور توانستیم بخش زیادی از مشکلات و اختلافات را مرتفع کنیم.

وی عنوان کرد: در انتخابات گذشته شهرستان کهگیلویه همیشه اصولگرایان جلوتر از ما بودند اما در این دور از انتخابات دکتر روحانی به عنوان یک اصلاح طلب رأی بسیار بیشتری از رقیبان داشت که این را مدیون فعالیت همه دوستان می دانیم.

حسینی‌پرور خاطرنشان کرد: با جرأت می‌توان ادعا کرد ظرف مدت چند سال گذشته در دولت تدبیر و امید به اندازه از ابتدای انقلاب تا این دولت در بخش مرکزی، خدمات عمرانی شامل معابر روستایی، زیرسازی آسفالت، گازرسانی، بهینه سازی برق و آب و سایر خدمات برای روستائیان انجام شده است.

وی افزود: اگر اعتباراتی که در دولت‌های گذشته وجود داشت در این دولت واگذار می‌شد شهرها و روستاهای ما گلستان شده بود. 

کسانی که بخشداران را تخریب می‌کنند فرا دولتی هستند
بخشدار دیشموک نیز در این جلسه اظهار کرد: در اقتدار فرمانداربیشتر از همه بخشداران ذی نفع هستند که به این نفع دولت نیز هست.
حسن امیریان عنوان کرد: بخشداران برای استقرار دولت زحمت کشیدند و وظیفه خود می دانیم از دولت، رئیس جمهور و سیاست‌های او دفاع کنیم.
وی گفت کسانی که بخشداران را تخریب می‌کنند نهادهای فرادولتی هستند که انتظار داریم در برابر نهادهای فرا دولتی از ما حمایت کنید.
امیریان وجود معارضات بر سر راه اجرای پروژه‌ها را از جمله مشکلات دانست و بیان کرد: در برنامه ریزی برای بخش‌ها، ملاک را شرایط عمرانی، اقتصادی، وضعیت فرهنگی بخش‌ها و گستردگی بخش قرار دهید.

مدیران تنبل هستند
بخشدار سوق نیز در این جلسه در خصوص حمایت از دولت بیان کرد: اگر آرای بخش سوق نبود، آقای روحانی در این استان اول نمی‌شد.
رزمجو گفت: محرومیت‌ها در روستاها زیاد است 16 روستا را با تانکر آبرسانی می‌کنیم، راه‌های ارتباطی روستاها مناسب نیست.
وی در پایان مطرح کرد: مسولان ادارت تنبل هستند و رسیدگی نمی‌کنند.
مدیران نسبت به بخش‌ها بی توجه هستند
بخشدار چاروسا نیز اظهار کرد: تمام تلاش خود را می‌کنم تعامل میان مردم و مسولین حفظ شود.
محمودی عنوان کرد: مدیران شهرستان توجهی به بخش‌ها ندارند هر روز تماس می‌گیرم مدیرا ن توجهی نمی‌کنند، انگار مدیری که در دهدشت نشسته است فقط مدیر شهر دهدشت است نه مدیر شهرستان، در حالی که باید بداند مدیریتش بیشتر باید متوجه بخش‌ها باشد.
وی گفت: در جهت شناسایی توانمندی‌ها و پتانسیل‌ها ونقاط ضعف تلاش می‌کنم ودر این مدت که روی کار آمدم تلاش کردم جایگاه واقعی و اقتدار دولت را با پشتوانه قانون حفظ کنم.
پاسخ فرمانداربه برخی سوالات بخشداران
فرماندار کهگیلویه در جواب بخشدار مرکزی که بخشداران را در در ملا اتهام می‌دانست اظهار کرد: ما چشم و گوش بسته هیچ چیز را نمی‌پذیریم و در مورد هر مسئولی جواب مستند و مکتوب می‌خواهیم، شفاهی چیزی نمی‌پذیرم.
نیکبخت در پاسخ رزمجو که مدیران را تنبل خطاب کرد، گفت: اینکه مسوولان تنبل هستند درست است نه تنها در بخش‌ها بلکه در مرکز هم تنبل هستند ولی آن‌ها را در روستاها می‌چرخانم.
وی همچنین در پاسخ بخشدار چاروسا در رابطه با جایگاه بخشداران عنوان کرد: جلسه شورای اداری را در بخش‌ها بر گزار می‌کنم، به مدیران گوشزد می‌کنم، ولی بخشداران می‌توانید جایگاهشان را قدرت دهند با مدیران خیلی صمیمی نشوید و وظایفتان را به نحو احسن انجام دهید و.اگر مدیری تعامل نداشت گزارش دهید.
نیکبخت هم چنین در پاسخ بخشدار دیشموک در مورد معارضات سر راه اجرای پروژه‌ها گفت: معارضات را می‌توان با تعامل حل کرد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دهدشتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۵
ظاهرا آقای حسینی پرور یادش رفته که به عنوان بخشدار مرکزی کهگیلویه در جلسه صحبت می کرد چراکه علنا از نیت و عملکرد جانبدارانه اش در انتخابات های گذشته داد سخن سر میداد در حالیکه آقای بخشدار که برابر دستورالعمل وزارت کشور می بایست امانتدار می بودند در جلسه رسمی ثبت شده با افتخار گفته که امانتدار نبوده است، واقعا آیاآقای دکتر تیک بخت و یا دیگر حضار این سوتی آشکار آقای حسینی پرور را نادیده گرفته اند؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار