علی وحدانی فر بااشاره به سالروز کودتای۲۸ مرداد گفت: علی رغم اتحاد جبهه ملی و مذهبی اعتماد مصدق به آمریکا  ملت تجربه تلخ ۲۸مرداد را بوجود آورد. 
کد خبر: ۶۴۴۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۳ 17 August 2018
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد از چیتاب حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی وحـدانی فر در خطبه های نمازجمعه ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ کبگیان باتوصیه خود ونماز گزاران به رعایت تقوای الهی وپرهیز ازگناه گفت: عزیزان مراقب باشید که عمل در کردارتان مورد رضای خداوند باشد زیرا عدم رضایت خدا عذاب وجدانیست که بعدها پشیمانی خواهد آورد. 
علی وحدانی فر گفت: درتوصیه های پیغمبر (ص) به امام عالم علی بن ابیطالب (ع) نسبت به رعایت امورات دنیا وعقبی در خطبه قبل دوموردش را خدمتتان عرض کردم و در سومین توصیه اش میفرماید: یاعلی، هرگاه دیدی مردم به عیبهای دیگران میپردازند، تو به عیوب خود بپرداز زیرا: این کار مردم غیبت است که حق الناس و گناهی خطرناک است ولی تو با مراقبه از گناه، ومشارطه باخود، شرط ترک گناه خواهی کرد و به محاسبه دقیق ترک آن خواهی رسید که این تو را از یک گناه بزرگ نجات وبه سمت اصلاح خود سوق خواهد داد.
 
امام جمعه کبگیان : تجربه تلخ ۲۸ مرداد نتیجه اعتماد مصدق به آمریکا بود

امام جمعه کبگیان با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با اقشار مختلف مردم خطاب به حاظرین گفت: بیانات معظم له با توجه به مشکلات امروزی کشور روشن شدن مطالبات به حق مردم است که ریشه آن عدم توانائی در مدیریت داخلی، خاصه،تیم اقتصادی، وزارت اقتصاد وصنعت معدن و تجارت در نامه های متعدد اقتصاد دانان به ریاست محترم جمهوری است.
حجت الاسلام وحدانی فر خطاب به آنانکه خواهان مذاکره مجدد با آمریکا وغرب هستند گفت: برخی از ترسوهای بزدل علی رغم تعهدات بین المللی واخلاقی انسانی دشمن، برای رسیدن به مقاصد خود در وضعیت کنونی مردم را ترغیب به جنگ می کنند بدانند: که جنگ نخواهد شد زیرا تجربه تلخ شکست غرب ومتحدانش در جنگ تحمیلی یکصدوچند قومیتی علیه جمهوری اسلامی ایران بنام عراق وبه کام غرب باید درس عبرتشان باشد. 
علی وحدانی فر بااشاره به سالروز کودتای۲۸ مرداد گفت: علی رغم اتحاد جبهه ملی و مذهبی اعتماد مصدق به آمریکا  ملت تجربه تلخ ۲۸مرداد را بوجود آورد. 
و دلواسان ترسوی غرب پرست بدانند: امروزه مانه تنها ازجنگ نمی ترسیم بلکه بادرس از برجام و عهدشکنیهای آمریکا ومتحدانش، نه تنها مذاکره نخواهیم کرد بلکه به همت جوانان مستعد وتوانای این مرز و بوم در سایه رهنمونهای ولی فقیه کشور خود را خواهیم ساخت. 
دکتر وحدانی فر تصریح کرد: جوابهای متعدد تعدی به این مرزو بوم برای دشمن و شرکائش ثابت شده هست که نمونه اش را در جواب تعدی به مجلس شورای اسلامی با شلیک دقیق موشکهای ما به دیرالزور دیدند ولی بدانند ازاین به بعدهم برایمان فرقی نخواهد کرد خواه دیرالزور، خواه تلاویب و حیفا، یا۳۵ پایگاه نظامی آمریکا باشد.
خطیب جمعه کبگیان با اشاره به مشکلات اقتصادی حاظر در کشور گفت: انقلاب اسلامی با همت مردم و خونهای ریخته شده شهدا در سرنگونی رژیم فاسد پهلوی مظهر مبارزه با فساد بود واگر مسئول یا کسی امروزه در مبارزه ومحاکمه با رانت خواری واختلاس و فساد کوتاهی کند به انقلاب ومردم خیانت کرده است.
این خطیب جمعه خطاب به قوه قضائیه گفت: قوه قضائیه به صراحت وارد عمل شود وبا تصمیم گیری عاقلانه وعادلانه در دادگاههای علنی باحضور رسانه ها با محاکمه مجرمان مفسد اقتصادی بدون بزرگنمائی مردم را آگاه کند زیرا خواسته مردم آکاهی و خواسته دشمن بزرگنمائی جلوه دادن مشکلات برای رسیدن به تشنج جو حاکم بر جامعه است.
علی وحدانی فر بااشاره به مسئله رانت خواری واحتکار گفت: از عزیزانیکه در مبارزه با احتکار وتوقیف انبارهای موجود تلاش می کنند تشکر می کنم اما چرادرشرایط فعلی اوضاع اقتصادی مردم در شهر کوچکی مثل یاسوج باید انبارهای برنج و . . .باشد ومسئولان امر وظیفه دارند درسریعترین زمان ممکن بی تعارف برخورد کنند.
حجت الاسلام والمسلمین علی وحدانی فر با تبریک ۹ذی الحجه روز عرفه گفت: درک عرفه موقعیت بخشش نابخشودگی رمضان است و باید شکر گزار باشیم که خداوند عمری داد تا دراین روز باتوبه واستغفار غسل گناه کنیم زیرا عرفه فرصت طلب و مغفرت، نیایش انبیاء واولیاء الهی از آدم تا خاتم است.
امام جمعه کبگیان باتبریک فرارسیدن عیدن سعید قربان گفت: درکنارذبح حیوان، به فکر قربانی نفس خود باشیم زیرا اصل این کار مغلوب کردن نفس و رسیدن به تقوای الهی است.
این خطیب جمعه با تبریک سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به وطن گفت: کسانیکه با گذشتن از مال و جان وخانواده شان بی ریا رفتند و ایثار کردند گرچه از قافله شهداء جاماندند اما اسیر زجر و ضربات مرگبار بعث شدند وذلت نپذیرفتند تاوطن نفروشند و به ما حُـریَّت و امنیت بدهند.
امام جمعه کبگیان بااشاره به سفر قبل استاندار و هیئت همراه به کبگیان گفت: از ۱۱مصوبه سفر ایشان یک مصوبه  پروژه آسفالت سازی جاده ارتباطی صالحان به گردوه که راه ارتباطی بخش به جاده پاتاوه دهدشت را آسانتر می کند در حال اجراست و امیدوارم بقیه مصوبات در آینده ای نزدیک بصورت اجرائی دل مردم این بخش را شاد کنند.
در بین الصلاتین از محمدیار شفاعت منش از پاسداران آزاده ۸سال دفاع مقدس بعنوان سخنران دعوت و تقدیر وتشکر شد٫.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار